Πάνω από μισό αιώνα στην παραγωγή, 50 εκ. πωλήσεις, 12 γενιές, οι αριθμοί του πιο πετυχημένου  μοντέλου όλων των εποχών.

Του Τάκη Πουρναράκη

Προφανώς η Toyota Corolla είναι το best seller και της Ελληνικής αγοράς με τις πωλήσεις να έχουν ξεπεράσει τις 130 χιλιάδες στα 30 χρόνια που βρίσκεται στη χώρα μας. Το νέο Toyota Corolla διατηρεί την παράδοση των προκατόχων του εντυπωσιάζοντας με τη σχεδίαση του.

Στον προσωπικό μου κώδικα αξιών η υπέρτατη τιμή προς την σχεδιαστική ομάδα ενός αυτοκινήτου είναι, να το πλύνεις, χωρίς να είναι απαραίτητο. Μόνο και μόνο για να χαϊδέψεις κάθε νεύρο, κάθε ακμή να δεις με άλλο μάτι, σκουπίζοντας τις σταγόνες του νερού, τις βασικές σχεδιαστικές γραμμές. Ε λοιπόν οι σχεδιαστές της Corolla είχαν μεγάλα ζόρια, το αποτέλεσμα είναι ξεχωριστό και επιβλητικό. « Έχεις την αίσθηση ότι κινείται ακόμη και σταματημένη» σκεφτόμουν, απλώνοντας το πετσί για να στεγνώσει.

Αν δείτε προσεκτικά τις λεπτομέρειες ειδικά στον εμπρός προφυλακτήρα νομίζω θα συμφωνήσετε. Πρόκειται για ένα εντελώς νέο 5θυρο αμάξωμα, με έντονες αθλητικές καμπές και νεύρα που δίνουν μια αίσθηση καλογυμνασμένου σώματος. Τα φωτιστικά σώματα μοιάζουν συνέχεια του αμαξώματος, αλλάζει μόνο το υλικό.  H νέα πλατφόρμα TNGA μετά το CHR πέρασε και στην Corolla. Οι τροχοί είναι στις άκρες της και η ακαμψία έχει φτάσει στο ανώτατο επιθυμητό επίπεδο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, πρώτον κορυφαία συναρμογή, καθώς δυσκολεύεσαι, παρότι το γνωρίζεις, να δεχτείς ότι η Corolla είναι φτιαγμένη από χιλιάδες εξαρτήματα. Δεύτερον μια εξαιρετικά ενδοτική ρύθμιση ανάρτησης (γόνατα Mc Pherson εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) καθώς οι μηχανικοί έχουν τη δυνατότητα να την σετάρουν ώστε το αυτοκίνητο να μην γέρνει στις στροφές και να εξαφανίζει στο διάβα του τις ανομοιομορφίες του οδοστρώματος. Σ’ αυτό τον τομέα, στην ενδοτικότητα της ανάρτησης, η Corolla θέτει νέα στάνταρ στην κατηγορία.

Η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων εξασφαλίζει υψηλά επίπεδα άνεσης.

 

Η τέχνη του απλού!

Από την πρώτη ματιά στην καμπίνα επιβατών πριν ακόμη καθίσεις στη θέση του οδηγού είναι αντιληπτή η πετυχημένη προσπάθεια των σχεδιαστών να συγκεράσουν δυο αντικρουόμενες απαιτήσεις: Το συντηρητισμό των νυν ιδιοκτητών Corolla που σήμερα πιθανόν έχουν ξεπεράσει την 4η ή και 5η δεκαετία της ζωής τους, με τον ενθουσιασμό των νεότερων υποψηφίων πελατών για τις ευμεγέθεις οθόνες και τις τεχνολογικές ευκολίες. Είναι επίτευγμα ότι έχουν δημιουργήσει ένα χρηστικό ταμπλό που επιτρέπει σ’ όλους να το δουλέψουν, χωρίς να απαιτείται περίοδος εξοικείωσης και χωρίς χτυπητά εργονομικά σφάλματα.

Στο κέντρο ξεχωρίζει η ψηφιακή οθόνη αφής, 8 ιντσών, μέσω της οποίας οι επιβαίνοντες έχουν πρόσβαση σε όλα τα προγράμματα επικοινωνίας, συνδεσιμότητας, πλοήγησης, ασφάλειας, άνεσης, ψυχαγωγίας. Αντί αναλογικών οργάνων ο οδηγός έχει μπροστά του μια ακόμη τρισδιάστατη ψηφιακή οθόνη 7 ιντσών. Η θέση οδήγησης είναι εργονομικά σωστή και η ορατότητα καλή. Ακουμπώντας το δέρμα στο ταμπλό, τα μαλακά πλαστικά και τους διακόπτες έχεις την αίσθηση μιας απτής ποιότητας που γοητεύει. Ρυθμίζοντας το κάθισμα του οδηγού στις διαστάσεις μου (σ.σ: 1.85cm, 100kg) κάθισα πίσω απ’ αυτό χωρίς δυσκολία αλλά και χωρίς να περισσεύει πολύς χώρος.  Ο χώρος αποσκευών είναι επίπεδος με όγκο στα 361lt. Σε διθέσια διαμόρφωση ο χώρος φτάνει τα 1.024lt.

Το ιδανικό αυτοκίνητο πόλης!

Η Corolla έχει δυο εκδόσεις βενζινοκίνητες: Μια με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.2lt/116PS και μια με υβριδικό σύστημα. Την τελευταία είχαμε στα χέρια μας για εκτενή δοκιμή καθώς την οδηγήσαμε τόσο στην πόλη όσο και στον αυτοκινητόδρομο. Το υβριδικό σύστημα φέρει ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης, θερμοδυναμικού  κύκλου Άτκινσον 1.8 lt/122PS.  Είναι 4ης γενιάς, το πρωτοσυναντήσαμε στο Prius και μετέπειτα στο CHR.

Πατώντας το κουμπί έναυσης της υβριδικής μηχανής, ο θερμικός κινητήρας δεν ενεργοποιείται. Ξεκινάς με τη μπαταρία και μπορείς να κινηθείς αμιγώς ηλεκτρικά για κάποια μικρή απόσταση. Σύμφωνα με την Toyota σε καθημερινή χρήση η Corolla είναι σβηστή ή κινείται αμιγώς ηλεκτρικά, το μισό του χρόνου, έως ότου φτάσει στον προορισμό της μέσα στον αστικό ιστό.  Ο βενζινοκινητήρας εμπλέκεται όποτε το φορτίο είναι μεγάλο και ο ηλεκτροκινητήρας αντίστοιχα υποβοηθά. Η συνδυαστική ισχύς του συστήματος φτάνει τους 122 ίππους και η ροπή του βενζινοκινητήρα τα 14,5 kgm (16,6 kgm ο ηλεκτροκινητήρας). Η Corolla είναι προσθιοκίνητη και το κιβώτιο της, τύπου CVT (συνεχώς μεταβαλλόμενης μετάδοσης). Αν δεν πατήσεις το γκάζι βαθιά δεν καταλαβαίνεις καν ότι υπάρχει κιβώτιο.

Στη φάση επιτάχυνσης υπό πλήρη ισχύ οι Ιάπωνες μηχανικοί έχουν επιλέξει να υπάρχει ένας έντονος θόρυβος που προέρχεται από την σταθεροποίηση της περιστροφής του θερμικού κινητήρα σε συγκεκριμένο αριθμό στροφών. Αυτό γίνεται συνειδητά, πρώτον για να επιτυγχάνονται οι καλύτερες επιδόσεις και δεύτερον να ενοχλεί ο θόρυβος(!) θυμίζοντας ότι αυτή η λειτουργία, είναι παράταιρη στην υβριδική φιλοσοφία.

 

Η μπαταρία του υβριδικού συστήματος είναι τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα.

 

Η υβριδική Toyota Corolla δεν έχει φτιαχτεί για γρήγορα ταξίδια ούτε για να γράψει ιστορία κόντρα στο χρονόμετρο. Έχει φτιαχτεί για να σε μεταφέρει εντός πόλης με κορυφαία άνεση και ελάχιστη κατανάλωση. Είδαμε κινούμενοι προσεκτικά στην πόλη τη σχετική ένδειξη να πέφτει αβίαστα κάτω από τα 4lt/100km!

Στο ταξίδι ο θόρυβος από το πατινάρισμα του κιβωτίου μπορεί να ενοχλήσει, αν επιμένεις να διατηρείς ρυθμούς Gazoo Racing. Αν όχι εκτιμάς την εξαιρετική ηχομόνωση, τους χαμηλούς αεροδυναμικούς στροβιλισμούς και το πακέτο ηλεκτρονικών βοηθημάτων ενεργητικής ασφάλειας Safety Sense που σε προσέχει!

Στις στροφές η συμπεριφορά της είναι ασφαλής, χωρίς εξάρσεις ή απρόβλεπτες αντιδράσεις.

Αξιοπιστία, άνεση, οικονομία καυσίμου!

Το τρίπτυχο των δυνατών ατού της  νέας Corolla. Αν σ’ αυτό προσθέσει κανείς και την τιμή έχει ένα συνδυασμό που οφείλει να εξετάσει αν ψάχνει αυτοκίνητο της κατηγορίας. Στα 20.970 ευρώ η υβριδική έκδοση δοκιμής μας, διέθετε 7 αερόσακους, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέπτες, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι, aircondition, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, αυτόματη λειτουργία προβολέων, προσαρμοζόμενο διατηρητή ταχύτητας, διατήρηση λωρίδας, κάμερα οπισθοπορείας και άλλα. Κρίνετε ανταγωνιστική ειδικά αν συνυπολογίσει κανείς ότι θέλει 7 ευρώ καυσίμου/100km στην πόλη και δεν υπόκειται σε τέλη κυκλοφορίας.  Η απλή έκδοση με τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.2lt/116PS κοστίζει 17.600.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Θερμικός Κινητήρας : 1.798 cc
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 50 Kw
Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 16,6 kgm
Ροπή βενζινοκινητήρα: 14,5 kgm/2.600 rpm
Συνδυαστική ισχύς: 122 PS/5.200 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο, συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10.9 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 3.9 l/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 76 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
Βάρος: 1.285 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.370/1.790/1.435 mm
Χώρος αποσκευών: 361 lt
Τιμή: από 20.970€

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here