Γράφει η «ξενοδόχος»
Την ίδια στιγμή που το υπουργείο Οικονομικών αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο για «μέτρα στήριξης της επιχειρηματικότητας στη βάση πραγματικών απωλειών που θα προκύψουν» λόγω της ματαίωσης των καρναβαλικών εκδηλώσεων σε όλη την Ελλάδα με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις τοπικές οικονομίες και τα ξενοδοχεία στους 39 δήμους σε όλη την Ελλάδα, ο ελληνικός τουρισμός έχει στραμμένο το βλέμμα στο ελληνικό καλοκαίρι και τις προκρατήσεις της σεζόν.
Μετά και τον αυξανόμενο αριθμό κρουσμάτων στην Ευρώπη αλλά και τα πρώτα κρούσματα στην Ελλάδα, το διακύβευμα, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, είναι για το ερχόμενο καλοκαίρι και αν θα ταξιδέψουν το καλοκαίρι οι Ευρωπαίοι που αποτελούν και τις βασικές αγορές εξερχόμενου τουρισμού όχι μόνο για την Ελλάδα αλλά και για όλη τη Μεσόγειο.
- Για τη χώρα μας, από το σύνολο των 31,35 εκατ. επισκεπτών (πλήν κρουαζιέρας) το 2019 η συντριπτική πλειονότητα αφορά τους Ευρωπαίους τουρίστες, και μόνο από τις τρεις μεγαλύτερες αγορές για την Ελλάδα- Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο και Γαλλία- οι ταξιδιώτες ξεπέρασαν πέρυσι τα 9 εκατ. πέρυσι και συγκεκριμένα τα 4 εκατ. ήταν από τη Γερμανία, τα 3,5 εκατ. από το Ηνωμένο Βασίλειο και 1,5 εκατ. από τη Γαλλία.
Οι τουριστικοί φορείς, εντός κι εκτός Ελλάδος παρακολουθούν μέρα με τη μέρα τις εξελίξεις αναφορικά με το μείζον ζήτημα του κορωνοϊού και το ποιος θα είναι τελικά ο αντίκτυπος στον τουρισμό με τις οποιεσδήποτε προβλέψεις αυτή την στιγμή να είναι στον «αέρα» και να οδηγούν περισσότερο σε εικασίες και αντικρουόμενες απόψεις.
Μέχρι χθες πάντως τα μηνύματα ήταν θετικά αν ληφθεί υπόψη ότι οι προκρατήσεις εμφανίζονται αυξημένες για τη θερινή σεζόν και μόλις τις τελευταίες ημέρες υπάρχει μία επιβράδυνση της αύξησης που υπήρχε όλο το προηγούμενο διάστημα.
«Παρακολουθούμε τις εξελίξεις καθημερινά», επισημαίνουν οι τουριστικοί φορείς και το ίδιο το υπουργείο Τουρισμού.
Μάλιστα για τη διαχείριση της κατάστασης έχει συσταθεί και ομάδα διαχείρισης κρίσης με τη συμμετοχή του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας και όλων των φορέων του τουρισμού (Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων, Ενώσεις Ενοικιάσεων Αυτοκινήτων κ.α.).
Ένα ενδιαφέρον στοιχείο έχει να κάνει πάντως με την εποχικότητα του κλάδου ένα διαχρονικό πρόβλημα που μπορεί τη δεδομένη συγκυρία να εξελιχθεί σε …πλεονέκτημα, όπως φαίνεται και από την ανάλυση που δημοσίευσε η Alpha Bank για τον κλάδο:
- «Είναι ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι στην Ελλάδα το 85% περίπου των επισκέψεων τουριστών διεξάγεται κατά την περίοδο Μαΐου – Οκτωβρίου. Το εποχικό αυτό πρότυπο δίδει τη δυνατότητα απορρόφησης των αρχικών κραδασμών στις τουριστικές ροές, ενώ παράλληλα οι υψηλές θερμοκρασίες της περιόδου αυτής εξασθενούν τη δυνατότητα μετάδοσης του ιού».