του Γιάννη Καντώρου, CEO της Interamerican
Καθώς πλησιάζουμε το 2025, οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις γίνονται ολοένα και πιο περίπλοκες και απαιτητικές. Σε έναν κόσμο που εξελίσσεται ταχύτατα, η ευελιξία, η καινοτομία και η υπευθυνότητα αποτελούν τα βασικά χαρακτηριστικά που θα καθορίσουν τις ηγεσίες του μέλλοντος.
Το 2025 είναι ένα έτος που δεν θα δοκιμάσει απλώς την ανθεκτικότητα των επιχειρηματικών μοντέλων μας, αλλά και τον βαθμό προσαρμογής μας στις αναδυόμενες προκλήσεις του κλάδου μας. Κάθε CEO θα κληθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στην επιτακτική ανάγκη για καινοτομία και την αναγκαιότητα της κοινωνικής υπευθυνότητας.
Κλιματική κρίση και φυσικές καταστροφές
Η κλιματική αλλαγή παραμένει μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τον ασφαλιστικό κλάδο. Η αύξηση των φυσικών καταστροφών παγκοσμίως δεν είναι, πλέον, θεωρητική. Η ένταση και η συχνότητα των ακραίων καιρικών φαινομένων πλήττουν όλο και πιο συχνά και με μεγαλύτερη ένταση τις τοπικές κοινωνίες. Το 2025, ο ασφαλιστικός κλάδος θα πρέπει να αναθεωρήσει στρατηγικές και προϊόντα, εστιάζοντας στη διαχείριση των νέων κινδύνων που προκύπτουν από τη συνεχιζόμενη κλιματική κρίση.
Στην Ελλάδα, για παράδειγμα, οι πρόσφατες καταστροφές από πλημμύρες και πυρκαγιές έδειξαν την ανάγκη για πιο αποτελεσματικές πολιτικές αποζημιώσεων και περισσότερη πρόληψη. Η διαχείριση των κινδύνων αυτών απαιτεί νέα εργαλεία και προσεγγίσεις, όπως η υιοθέτηση τεχνολογικών καινοτομιών που προσαρμόζονται στις κλιματικές συνθήκες και παρέχουν γρήγορη και αποτελεσματική αποζημίωση.
Η ασφάλιση εταιρικής περιουσίας αναδεικνύεται ως ζωτικής σημασίας εργαλείο για τις επιχειρήσεις, καλύπτοντας ζημιές και απώλειες σε κτηριακές εγκαταστάσεις, εξοπλισμό και άλλα περιουσιακά στοιχεία. Όμως, η αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης δεν αφορά μόνο την αποζημίωση των ζημιών. Η ανάγκη για στρατηγική υποστήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε ένα αβέβαιο και συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον είναι πιο επιτακτική από ποτέ.
Η στρατηγική υποστήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Η στρατηγική υποστήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων είναι κρίσιμη, καθώς αποτελούν τη ραχοκοκκαλιά της οικονομίας και είναι ιδιαίτερα ευάλωτες σε εξωτερικές πιέσεις. Η πανδημία, η οικονομική ύφεση και η ενεργειακή κρίση ανέδειξαν τις αδυναμίες του επιχειρηματικού οικοσυστήματος, θέτοντας τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις ενώπιον μεγάλων προκλήσεων.
Η ασφαλιστική κάλυψη πρέπει να ξεπερνά την απλή αποζημίωση. Είναι απαραίτητο να προσφέρονται προϊόντα που να ανταποκρίνονται στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, προκειμένου να ενισχυθεί η ανθεκτικότητά τους. Οι ευέλικτες καλύψεις, η ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση, η άμεση αποζημίωση και οι τεχνολογικές λύσεις που υποστηρίζουν τη γρήγορη αποκατάσταση ζημιών μπορούν να παίξουν καταλυτικό ρόλο στη στήριξη αυτών των επιχειρήσεων, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητά τους και διευκολύνοντας την ανάπτυξή τους σε αντίξοες συνθήκες.
Η ανάγκη για ψηφιακό μετασχηματισμό
Η ταχεία εξέλιξη της τεχνολογίας και η ψηφιοποίηση της κοινωνίας φέρνουν νέες δυνατότητες και ταυτόχρονα νέες προκλήσεις για τον ασφαλιστικό κλάδο. Η εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης, των big data και των έξυπνων συστημάτων διαχείρισης των αποζημιώσεων αποτελεί αναγκαιότητα για την ασφαλιστική αγορά. Η ανάπτυξη έξυπνων ασφαλιστικών προϊόντων, που προσφέρουν εξατομικευμένες λύσεις για κάθε πελάτη, η δυνατότητα να παρακολουθούνται οι κίνδυνοι σε πραγματικό χρόνο και η βελτιωμένη εξυπηρέτηση μέσω ψηφιακών καναλιών αποτελούν καθοριστικά σημεία για την επιτυχία των ασφαλιστικών εταιρειών το 2025.
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου στο περιοδικό Broker’s Time #78 εδώ
Για περισσότερες πληροφορίες: https://brokerstime.gr/