του Βάιου Κρόκου
Συνεχίζεται ο αγώνας δρόμου τόσο στην ασφαλιστική αγορά όσο και στο σύνολο της οικονομίας με στόχο να μειωθούν όσο δυνατόν οι απώλειες από τις επιπτώσεις του COVID-19. Σημειώνεται, άλλωστε, όπως επισημαίνει η πλειοψηφία θεσμικών και μη παραγόντων της οικονομίας, το ερχόμενο Φθινόπωρο αποτελεί ένα πολύ δυνατό crash test για την πορεία των πραγμάτων. Όλα σχετίζονται με την πορεία της πανδημίας σε διεθνές και εγχώριο επίπεδο.
Μετά το πρώτο μούδιασμα, η ασφαλιστική αγορά φαίνεται πως βρήκε τα πατήματα της, αν αναλογιστεί κανείς την παραγωγή Ιουνίου στην οποία καταγράφεται σχετική ανάκαμψη. Το είχαν επισημάνει σε διάφορες αναφορές τους κορυφαία στελέχη της αγοράς τόσο το τελευταίο διάστημα όσο και στο πρόσφατο 13th Insurance Conference.
Αναλύοντας την παραγωγή Ιουνίου σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019, το τελικό αποτύπωμα στις Ασφαλίσεις Ζωής είναι θετικό (+4,5). Κινητήριο μοχλό ανόδου, σύμφωνα με τα στοιχεία, αποτέλεσαν οι Ασφαλίσεις Ζωής συνδεδεμένες με Επενδύσεις (Unit Linked) που κατέγραψαν άνοδο 43,8%, ενώ θετικά κινήθηκαν και τα ομαδικά συνταξιοδοτικά κατά 17%.
Στον αντίποδα, ισχνή ήταν η κάμψη στον Κλάδο Ζημιών κατά 2%. Μεταξύ άλλων παρατηρείται σταθερά ένα ενδιαφέρον -και- στον Κλαδο Υγείας (Ασθένειες +8%), ενώ οριακά χαμηλότερα κινείται ο κλάδος Αυτοκινήτου.
Αν και το μερίδιο αγοράς στον κλάδο είναι πολύ μικρό, αξιοσημείωτο είναι το +11,8% στις πιστώσεις και ειδικότερα το +146% όσον αφορά τις Εγγυήσεις.
Τι επιφυλάσσει το μέλλον
Όπως είναι ευνόητο τα νερά παραμένουν αχαρτογράφητα για το επόμενο διάστημα του έτους. Οι διοικήσεις των εταιρειών προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις του COVID-19 και να διαβλέψουν πιθανές ευκαιρίες. Με ενδιαφέρον αναμένονται και τα στοιχεία Ιουλίου ενώ για τον μήνα Αύγουστο, δεν αναμένεται κάτι σημαντικό όσον αφορά την παραγωγή – όπως είθισται κάθε χρόνο.
Στοίχημα αποτελεί το δίμηνο Σεπτέμβρη – Οκτώβρη όπου οι προσπάθειες θα συνεχιστούν ώστε να υπάρξει μια ισορροπία στα χαρτοφυλάκια και τα τελικά μεγέθη στην αγορά. Διφορούμενες είναι οι απόψεις στελεχών για το τι μπορεί να επιτευχθεί, καθώς αρκετοί κάνουν λόγο για πιέσεις λόγω της πανδημίας (νέο κύμα)
Σε κάθε περίπτωση, πολλά πράγματα ήρθαν για να μείνουν στην αγορά: Ψηφιοποίηση, data analytics, ολιστική προσέγγιση και οικοσυστήματα σε επίπεδο πωλήσεων έρχονται στο προσκήνιο με στόχο μια νέα ασφαλιστική εμπειρία. Την ίδια ώρα, αναγκαίο είναι πλέον να βρεθεί μια “χρυσή τομή” με την Πολιτεία για συμπράξεις και κίνητρα που θα ενδυναμώσουν τον θεσμό και τον ρόλο της ασφαλιστικής αγοράς σε κοινωνία και οικονομία…