O Σπύρος Θεοδωρόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Chipita, αναλύει το σκηνικό της επόμενης μέρας για τις επιχειρήσεις.

Η πανδημία αλλάζει ταχύτατα τα λειτουργικά μοντέλα των επιχειρήσεων. Πού καλούνται να εστιάσουν οι επιχειρηματικοί ηγέτες τούτη την ώρα; Μπορούν να «μαντέψουν» την κατεύθυνση αυτών των αλλαγών; Και ποιες είναι οι ενέργειες που θα αναδείξουν τους νικητές της επόμενης μέρας; Μπορούν οι κλάδοι που επλήγησαν περισσότερο να ανακτήσουν το χαμένο έδαφος, με ποιο τρόπο και τι χρόνος απαιτείται; Ο «καπιταλισμός των ενδιαφερομένων μερών» είναι ένα trend της συγκυρίας ή πράγματι μετασχηματίζεται η εταιρική κουλτούρα στον 21ο αιώνα; Ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Chipita, ανέλυσε στην Αναστασία Παρετζόγλου, Brand Manager του Fortune Greece το σκηνικό της επόμενης μέρας για τις επιχειρήσεις.

Ξεκινώντας τη συζήτηση, ο κ. Θεοδωρόπουλος υποστήριξε ότι πλέον η μοίρα μας είναι κοινή και όλα τα τείχη που χτίζαμε μεταξύ μας τα προηγούμενα χρόνια τελικά δεν υπάρχουν.

«Τα χρηματιστήρια δεν κατέρρευσαν. Υπάρχει η ελπίδα ότι τελικά θα ξεπεραστεί η πανδημία. Νομίζαμε όλα τα προηγούμενα χρόνια ότι δραστηριοποιούμενοι σε τόσες πολλές χώρες είχαμε μια φυσική προστασία. Τελικά, αυτό δεν ήταν αλήθεια. Ένας μικροσκοπικός ιός σε όλο τον κόσμο μας έδειξε ότι απέναντι στη φύση είμαστε τελείως ανυπεράσπιστοι. Πρέπει να μάθουμε να σεβόμαστε περισσότερο τον πλανήτη μας και τη φύση», ανέφερε.

«Είμαστε μια εταιρεία απλωμένη σε πολλές χώρες. Το ότι εγώ δεν βρίσκομαι εκεί δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν άλλοι άνθρωποι που αγαπάνε την εταιρεία με τον ίδιο τρόπο. Άρα, η εταιρεία συνεχίζει με τον ίδιο τρόπο με το παρελθόν. Υπάρχουν άνθρωποι που παρακολουθούν τα πάντα, ξενυχτάνε γι’ αυτά, και άρα δεν άλλαξαν πολλά πράγματα στη δική μας δουλειά», συμπλήρωσε ο κ. Θεοδωρόπουλος.

Σχετικά με την εταιρική κουλτούρα, ο ίδιος δήλωσε ότι αυτή αλλάζει όσο προχωρούν τα χρόνια και έχει άμεση σχέση με την αλλαγή της νοοτροπίας των ανθρώπων.

«Οι έννοιες της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και της εταιρικής διακυβέρνησης δεν εμφανίστηκαν τώρα μαζί με τον κορονοϊό. Είναι έννοιες που έχουν εδώ και πολλά χρόνια στη σκέψη όλων μας». Οι επιχειρήσεις είναι πάντα κερδοσκοπικοί οργανισμοί, δεν χάνουν τον καπιταλιστικό τους χαρακτήρα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Οι άνθρωποι δεν δουλεύουν μόνο για λεφτά, αλλά και για άλλα πράγματα. Πρέπει να παίρνουν μια χαρά και μια υπερηφάνεια μέσα από τη δουλειά τους. Είναι σημαντικό να νοιώθουν ότι συμμετέχουν σε έναν οργανισμό που δεν είναι αδιάφορος για τα προβλήματα που υπάρχουν γύρω μας».

Παράλληλα, ο κ. Θεοδωρόπουλος αναφέρθηκε στις αλλαγές που θα υπάρξουν όταν τελειώσει η πανδημία. «Ο προηγούμενος τρόπος ζωής μας είναι αποτέλεσμα όχι μόνο επιλογών αλλά και αναγκών. Οι αλλαγές μετά την πανδημία δεν θα είναι τόσο μεγάλες. Οι άνθρωποι θα θελήσουμε να επιστρέψουμε εκεί που ήμασταν».

Αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι ότι ο κ. Θεοδωρόπουλος υπογράμμισε την αναγκαιότητα της κοινωνικοποίησης. «Ο άνθρωπος πρέπει να ανταλλάξει απόψεις, να χασομερήσει. Με την τηλεδιάσκεψη δεν υπάρχει η χαρά της προσωπικής επαφής. Η τηλε-εργασία αφαιρεί τη δυνατότητα σύναψης προσωπικών σχέσεων. Οι επιχειρήσεις είναι οι άνθρωποι. Το ίδιο το business είναι η ανθρώπινη επαφή, οι ανθρώπινες σχέσεις», είπε χαρακτηριστικά.

Κλείνοντας τη συζήτηση, ο κ. Θεοδωρόπουλος δήλωσε ότι είναι εναντίον της κεντρικής κατεύθυνσης της οικονομίας, υποστηρίζοντας ότι το κράτος δεν πρέπει να αποφασίσει ποιες επιχειρήσεις θα βρεθούν στην πρώτη γραμμή υποστήριξης και ποιες στη δεύτερη. «Τα μέτρα στήριξης θα πρέπει να είναι οριζόντια και να βοηθούν όλες τις επιχειρήσεις. Τα χρήματα θα πρέπει να κατευθυνθούν σε προϊόντα και υπηρεσίες που είναι διεθνώς ανταγωνιστικά».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here