Είναι σίγουρο ότι υπάρχει λόγος και αντίλογος. Υπάρχουν επιχειρήματα εκατέρωθεν.
Η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ θα κληθεί να δώσει εξηγήσεις για τα 740 εκατ. Ευρώ που παρ’ ολίγον να χάσει το Δημόσιο από την 20ετή επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος» έως το 2046. Τελικά με την παρέμβαση της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ε.Ε. το τίμημα ανέβηκε σε 1,38 δισ Ευρώ.
Ήδη ο Τομεάρχης Υποδομών της ΝΔ Κ. Καραμανλής έχει υποβάλει ερώτηση στη Βουλή αναφορικά με την εκτίναξη του τιμήματος από τα 600 εκατ. στο 1,38 δισ. ευρώ έπειτα από παρέμβαση της Κομισιόν.
Το βασικό επιχείρημα της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ είναι ότι οι Σύμβουλοι του διαγωνισμού χρησιμοποίησαν παραδοχές του 2015 για τον υπολογισμό της αξίας του αεροδρομίου.
Η διαπραγμάτευση για την επέκταση της σύμβασης κατά 20 χρόνια (από το 2026 στο 2046) ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2016, με την αποδοχή της προσφοράς της κοινοπραξίας που διαχειρίζεται το Διεθνές Αεροδρόμιο της Αθήνας Ελευθέριος Βενιζέλος, , ύψους 483,87 εκατ. ευρώ, να υπογράφεται στις 30 Μαρτίου 2017.
Η διαφορά στο τίμημα προέκυψε από τη χρονική διαφορά των παραδοχών.
- Το πρώτο τίμημα υπολογίσθηκε με έτος βάσης το 2015, το έτος των capital control και της ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών όταν τα επιτόκια των ελληνικών ομολόγων ήταν στο 8,2%.
Τον Ιούνιο του 2017 η συμφωνία αποστέλλεται προς έγκριση στη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού και δίχως να έχει δοθεί έγκριση στις 30 Σεπτεμβρίου υπογράφηκε η συμφωνία παράτασης μεταξύ Δημοσίου-ΤΑΙΠΕΔ-ΔΑΑ…
- Το δεύτερο τίμημα του 1,38 δισ Ευρώ για την 20ετή παράταση στο οποίο κατέληξαν το 2018, έγινε με τα σαφώς καλύτερα οικονομικά δεδομένα και με τα επιτόκια στο 4,2%. Το πρώτο τίμημα είναι σωστό με βάση τα δεδομένα του 2015 και το δεύτερο τίμημα επίσης σωστό με βάση τα δεδομένα του 2017.