Οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια ήταν το βασικό θέμα της συνέντευξης, στον τηλεοπτικό σταθμό Mega, του υπουργού Επικρατείας ‘Ακη Σκέρτσου, μετά και τις σχετικές συσκέψεις την Τρίτη.

Η εισαγωγική παρατήρηση, πάντως, του υπουργού Επικρατείας αφορούσε το θέμα της ακρίβειας εν γένει: «Εμείς ιεραρχούμε ως το σημαντικότερο πρόβλημα που απασχολεί σήμερα την ελληνική οικογένεια, το ελληνικό νοικοκυριό, το ζήτημα της ακρίβειας. Γνωρίζουμε ότι πιέζονται πάρα πολύ τα νοικοκυριά και τα εισοδήματα από τον εισαγόμενο πληθωρισμό, έχουν γίνει σημαντικές προσπάθειες, έχουν δοθεί παροχές και στηρίξεις», τόνισε, ενώ αναφέρθηκε και στις προβλέψεις του νομοσχεδίου του Υπουργείου Οικονομικών.

Στο θέμα της εν πλω ακρίβειας, ειδικότερα όμως, «διαπιστώσαμε ότι υπάρχει ένα σημαντικό ζήτημα στο ύψος των τιμών των εισιτηρίων στις ακτοπλοϊκές γραμμές», ανέφερε υπολογίζοντας ότι οι αυξήσεις είναι της τάξεως «κοντά στο 20%». Αρχικώς αναγνώρισε 3-4 παράγοντες που διαμορφώνουν τα κόστη των ακτοπλοϊκών γραμμών, που είναι: «τα κόστη των καυσίμων, όπου υπάρχει αποκλιμάκωση, παραμένουν ωστόσο υψηλότερα από τα ιστορικά τους επίπεδα κατά 20%». Επίσης, «έχουν αυξηθεί τα εργασιακά κόστη, οι μισθοί, τα ασφάλιστρα. Τα πλοία είναι παλιά, απαιτούνται όλο και υψηλότερα ασφάλιστρα…».

Στο «δια ταύτα», όμως, της σύσκεψης που έγινε με τους ακτοπλόους την Τρίτη, ο κ.Σκέρτσος δήλωσε: «Αυτό που είπαμε και συμφωνήθηκε, είναι ότι θα εξαντληθούν όλα τα περιθώρια για να δοθούν πολύ πιο ανταγωνιστικά πακέτα τιμών στις βασικές γραμμές κορμού». Με άλλα λόγια, «αναγνωρίσθηκε το πρόβλημα και αναμένουμε την αντίδραση της αγοράς».

Εξειδικεύοντας στη συνέχεια, «εντός του Ιουλίου και για το υπόλοιπο του καλοκαιριού αναμένουμε να υπάρξουν σημαντικές μειώσεις στα βασικά πακέτα», υπογράμμισε ο υπουργός Επικρατείας, με την ταυτόχρονη επισήμανση ότι «πρέπει να δώσουμε προτεραιότητα στα κοινωνικά εισιτήρια, τους δικαιούχους του κοινωνικού τουρισμού, στις οικογένειες, τις οικογένειες που ταξιδεύουν με αυτοκίνητο».

Σε κάθε περίπτωση, συμπλήρωσε, «μετά και την αντίδραση της αγοράς θα δούμε πώς θα κινηθούμε». ‘Αλλωστε, προσέθεσε, «έχουμε κάνει, ως κυβέρνηση, κινήσεις που έχουν στηρίξει την αγορά αυτή, η οποία πρέπει να δείξει αντίστοιχο αίσθημα ευθύνης στο βάρος που υφίσταται η ελληνική οικογένεια. Έχουμε μειώσει το ΦΠΑ μεταφορών από το 2020, έχουμε δώσει στήριξη κατά τη διάρκεια της πανδημίας, έχουν αυξηθεί οι επιδοτήσεις για τις άγονες γραμμές». Ενώ αναγνώρισε, εξ άλλου, ότι «η τουριστική αγορά βγαίνει από μια περίοδο πανδημίας, που υπέστη σημαντικές μειώσεις στην κίνηση και τον τζίρο. Η ακτοπλοϊκή αγορά, πολύ περισσότερο, το 2020, το 2021, πέρυσι ήταν μια σχεδόν κανονική χρονιά».

Η απάντηση του υπουργού στο συγκεκριμένο θέμα έκλεισε με το μήνυμα, «γνωρίζουμε πολύ καλά τι συμβαίνει στη συγκεκριμένη αγορά και είμαστε έτοιμοι να παρέμβουμε όταν βλέπουμε ότι δεν λειτουργούν τα πράγματα όπως πρέπει». Διέψευσε δε, ότι υφίσταται θέμα …sea pass (αντίστοιχο του market pass κ.ο.κ.).

Αυξήσεις για τους συνταξιούχους

Σε ό,τι αφορά το νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών, μέσω αυτού «υλοποιείται το 50% των προεκλογικών δεσμεύσεων», που είχε δώσει η κυβέρνηση, ανέφερε. Στο ερώτημα δε, εάν η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να δώσει 13η σύνταξη, ο κ. Σκέρτσος απάντησε: «Δέκατη τρίτη σύνταξη έχει δοθεί ήδη μέσα από τις αυξήσεις που έγιναν στις αρχές του χρόνου. Όταν δίνεις αύξηση 7,5% – 8% στις συντάξεις, αυτό στην πλειονότητα των συνταξιούχων, που είναι πάνω από 1,5 εκατ., ισοδυναμεί με παραπάνω από μια πρόσθετη σύνταξη. Στην τσέπη έχει μπει αυτή η πρόσθετη σύνταξη».

Επιπροσθέτως, «δεσμευόμαστε ότι από 1/1/2024 θα υπάρξει και νέα αύξηση στις συντάξεις, 3% – 4% ανάλογα με την πορεία της ανάπτυξης και του πληθωρισμού. Αυτή θα είναι μια δυναμική πορεία ανάκαμψης των εισοδημάτων και των συντάξεων με βάση την καλύτερη πορεία της οικονομίας. Και, σταδιακά θα σβήνει η προσωπική διαφορά, ώστε όλοι πλέον οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν τις αυξήσεις ως το τέλος της τετραετίας». Ερωτηθείς, σε άλλο σημείο της συνέντευξης, για την κατάργηση της ποινής σε όσους συνταξιούχους εργάζονται παραλλήλως, ανέφερε πως «ο στόχος είναι μέσα στο 2023 να έχουμε τη ρύθμιση».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ