Στόχος της ασφαλιστικής αγοράς είναι να διευρύνει τα μερίδια όλων των επιμέρους κλάδων και να αντισταθμίσει το βάρος που έχει δώσει στο αυτοκίνητο, αυξάνοντας την παραγωγή σε κλάδους, όπως είναι η Ζωή η Υγεία, οι Καταστροφές, οι Ευθύνες.
της Ελενας Ερμείδου
Οι δύο κλάδοι που έχουν σχέση με την ασφάλιση αυτοκινήτου: χερσαία οχήματα και αστική ευθύνη χερσαίων οχημάτων κατέλαβε το 51% της παραγωγής των ασφαλίσεων κατά Ζημιών το 2017, αυξάνοντας την παραγωγή κατά 2,7%. Κάτι παρόμοιο θα συμβεί και το 2018.
Θα μπορέσει ο κλάδος να ξεφύγει από το αυτοκίνητο;
Σύμφωνα με δηλώσεις στελεχών της αγοράς στο IW, πρόκειται για ένα έργο δύσκολο, το μέλλον εξαρτάται από το μέλλον της πραγματικής οικονομίας στην Ελλάδα. Δεν είναι εύκολο αν δεν υπάρξουν χρήματα σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις.
Επίσης, αν δεν γίνει υποχρεωτική η ασφάλιση και άλλων κινδύνων από την Πολιτεία, όπως κίνδυνοι από φυσικές καταστροφές ή αν δεν υπάρξουν κινήσεις με τα επαγγελματικά ταμεία, τα μερίδια της αγοράς δύσκολα θα διευρυνθούν.
Αυτό σημαίνει για την αγορά πως ακόμα και να υπάρξουν συνενώσεις δικτύων, εξαγορές κτλ η πίτα δεν αυξήσει τον όγκο της θεαματικά.
Ετσι όσο η αγορά παραμένει χωρίς μεταρρυθμίσεις, το αυτοκίνητο θα συνεχίσει να κατέχει σημαίνουσα θέση στο σύνολο της παραγωγής των ασφαλίσεων κατά Ζημιών. Αποτελεί δε, δέλεαρ όταν για κάποιους οι προμήθειες είναι υψηλές.