Γράφει η «ξενοδόχος»

Σε πεδίο (πολιτικής) αντιπαράθεσης εξελίσσονται τα μειωμένα έσοδα του ΕΟΤ φέτος, με την εμπλοκή μάλιστα και της Marketing Greece του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων.  

  • «Γνωρίζατε ότι δεν θα ήσασταν κυβέρνηση και σχεδιάσατε και νομοθετήσατε κατά τέτοιο τρόπο, ώστε το 2020 να μειωθούν δραματικά τα έσοδα του ΕΟΤ», επεσήμανε ο Υπουργός Τουρισμού, κ. Χάρης Θεοχάρης, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση που είχε καταθέσει η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, κυρία Κατερίνα Νοτοπούλου, σχετικά με τη διαφήμιση του ελληνικού τουρισμού και τον προϋπολογισμό του ΕΟΤ.

Σύμφωνα με τον υπουργό Τουρισμού:

  • «με τροποποιήσεις στο χρόνο αίτησης και αδειοδότησης των καζίνο, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ψήφισε τη μείωση των συντελεστών φορολογίας των καζίνο προς το κράτος, φόροι οι οποίοι πηγαίνουν υπέρ του ΕΟΤ. Από 30% στα καζίνο με μικρότερο τζίρο έγινε δραματική φορολογική μείωση σε 20% και από 20% στα μεγαλύτερα καζίνο σε 8%».

Και συμπλήρωσε:

  • «Ο χρόνος εφαρμογής της μειωμένης φορολογίας των καζίνο, όμως, προβλέφθηκε να είναι ένα χρόνο μετά τις αιτήσεις αδειοδότησης, δηλαδή το 2020. Αποτέλεσμα αυτού του νόμου ήταν να απωλέσει ο ΕΟΤ έσοδα προϋπολογισμού της τάξεως περίπου των 9 εκ. ευρώ (8,85 εκατ. ευρώ). Αλλά κληθήκαμε εμείς να διαχειριστούμε τη δραματική μείωση που εσείς φέρατε και μας εγκαλείτε κιόλας για αυτό».

Για τη διαφημιστική καμπάνια, ο κ. Θεοχάρης ανέφερε:

  • «Έως και τον Μάιο του 2019 δεν είχατε κάνει απολύτως τίποτα στη διαφημιστική προβολή της χώρας. Τον Μάιο ξεκινήσατε τη συνδιαφήμιση και τον Ιούνιο τη διαφημιστική καμπάνια, πιο αργά από κάθε άλλη φορά. Και το υπόλοιπο διαφημιστικό πρόγραμμα το υλοποιήσαμε εμείς, παίρνοντας παγωμένα προγράμματα, που εμείς τα τρέξαμε στο 2ο εξάμηνο, έχοντας θετικά αποτελέσματα. Και φέτος για πρώτη φορά στα χρονικά η χώρα έχει ήδη έντονη διαφημιστική παρουσία στις αγορές του εξωτερικού, καθώς ήδη από τις 15 Ιανουαρίου έχει ξεκινήσει και υλοποιείται η καμπάνια για διαφήμιση και προβολή της χώρας στο εξωτερικό».

Και πρόσθεσε:

  • «Από πολύ νωρίς υπογράψαμε τις σχετικές συμβάσεις, επιλέγοντας τα πιο αναγνωρισμένα τηλεοπτικά μέσα παγκόσμιας εμβέλειας, εξασφαλίζοντας τη διαφημιστική προώθηση της χώρας σε ώρες αιχμής και αξιοποιώντας τα πλέον σύγχρονα εργαλεία προβολής και προώθησης, τις κορυφαίες εταιρείες παροχής διεθνών διαδικτυακών υπηρεσιών, με υψηλή αλληλεπίδραση και με δισεκατομμύρια συνολικά χρήστες σε παγκόσμιο επίπεδο. Επιπλέον, υλοποιούνται και δράσεις διαφήμισης online σε διεθνή περιοδικά τα οποία κυκλοφορούν digital και off-line, είτε σε συνδυασμό, είτε χωριστά. Ενδεικτικά να αναφέρω πως συμβάσεις για τη διαφημιστική προβολή της χώρας μας έχουμε ήδη υπογράψει με το Twitter, το TravelChannel, το DiscoveryChannel, το Euronews, το BBC, το CNBC, το France 24, το Newsweek, ενώ ήδη έχουν αρχίσει οι διαφημισιτκές καμπάνιες με Μέσα, όπως το TripAdvisor, το NationalGeographic και οι ιστοσελίδες των NY Times, WallStreet Journal και FinancialTimes.”

Ο υπουργός Τουρισμού, απαντώντας αναφορικά με τις συμπράξεις με τον ιδιωτικό τομέα, είπε:

  • «Εμείς στρατηγικά αποφασίσαμε να δώσουμε τέλος στη σπατάλη, με εξορθολογισμό των δαπανών λειτουργίας και με ρεαλιστική πολιτική. Σε αυτό το πλαίσιο, στοχεύουμε στην άμεση σύνδεση του Υπουργείου Τουρισμού με τα τουριστικά όργανα των Περιφερειών, στην ενίσχυση των τουριστικών δράσεών τους μέσα από το συντονιστικό και καθοδηγητικό ρόλο του Περιφερειακού Συμβουλίου Τουρισμού. Θεσμό, που εμείς σχεδιάσαμε με έργο την κατάρτιση της ομοιογενούς επικοινωνιακής στρατηγικής για τον τουρισμό, τη στενή συνεργασία με θεσμικούς φορείς και τη διαρκή διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς»…
  • «Σε ό,τι αφορά την κεντρική διαφήμιση και προβολή της χώρας, αυτή σε καμία περίπτωση δεν ανατίθεται στον ιδιωτικό τομέα, καθώς ο ΕΟΤ διατηρεί τον πλήρη έλεγχο της υλοποίησης του διαφημιστικού προγράμματος. Στο πλαίσιο αυτό, ασφαλώς συμπράττει με τον ιδιωτικό τομέα, προκειμένου μέσα από επιτυχείς συνέργειες, κυρίως συνδιαφήμισης με καταξιωμένους διαφημιστικούς εταίρους, να αυξάνεται η αποτελεσματικότητα της προβολής.
  • Το Oh.My. Greece το γνωρίζετε; Να σας ενημερώσω πως πρόκειται για καμπάνια που δημιούργησε η Marketing Greece, ιδιωτικός φορέας στον Τουρισμό, η οποία υιοθετήθηκε και χρηματοδοτήθηκε από τον ΕΟΤ επί των ημερών σας. Μάλιστα, αυτή η καμπάνια έχει βραβευθεί και συνεχίζει να προβάλλεται», ανέφερε κλείνοντας την τοποθέτησή του ο κ. Θεοχάρης.

Η τομεάρχης Τουρισμού του ΣΥΡΙΖΑ

Από την πλευρά της, η Τομεάρχης Τουρισμού της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ και Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης Κατερίνα Νοτοπούλου έκανε λόγο για «κίνδυνο συρρίκνωσης του ΕΟΤ και ενδεχόμενη υποβάθμισή του». Η ίδια αναφέρθηκε στην μείωση των εξόδων διαφήμισης και δημοσίων σχέσεων, στη μείωση των εξόδων λειτουργίας των γραφείων εξωτερικού του ΕΟΤ κατά 17%, που πιθανά  να σημαίνει τη μείωση παρουσίας του ΕΟΤ στο εξωτερικό.

Αναφερόμενη στην καμπάνια διαφήμισης και προβολής της χώρας για το 2020 η κα. Νοτοπούλου εξέφρασε την εκτίμηση ότι αυτή γίνεται κυρίως με το υλικό της προηγούμενης κυβέρνησης, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως ακόμη και στην κεντρική ιστοσελίδα του ΕΟΤ προβάλλεται το υλικό της καμπάνιας για τουρισμό, Ελλάδα 365 μέρες το χρόνο.

Η Τομεάρχης Τουρισμού του ΣΥΡΙΖΑ και Βουλευτής Θεσσαλονίκης Κατερίνα Νοτοπούλου στην δευτερολογία της κάλεσε εκ νέου τον Υπουργό Τουρισμού να απαντήσει στην κρίσιμη ερώτηση για το μέλλον του ΕΟΤ:

  • «Αν θα παραμείνει ο κυρίαρχος φορέας για την προώθηση και την προβολή της χώρας στο εξωτερικό η αν αυτή η μείωση του προϋπολογισμού συνεπάγεται την αποδυνάμωσή του. Επιπλέον, αν θα διατηρηθεί ο δημόσιος χαρακτήρας του Οργανισμού στην προώθηση και προβολή του τουριστικού προϊόντος της χώρας».

 

Ο Υπουργός Τουρισμού γι’ ακόμη μια φορά άφησε αναπάντητα ερωτήματα, αναφέρει η κυρία Νοτοπούλου, προσθέτοντας:

  • “Αντί να επιτίθεται στο έργο του ΣΥΡΙΖΑ ας μας απαντήσει τι θα πράξει ο ίδιος και τι σημαίνει η μείωση των δαπανών δημοσίων σχέσεων καθώς και η μείωση των δαπανών μισθοδοσίας; Να του υπενθυμίσουμε ότι ο ΕΟΤ ανέκαμψε επι κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ, οι εργαζόμενοι που το 2013 είχαν τεθεί επί ΝΔ αδικαιολογήτως σε διαθεσιμότητα επέστρεψαν στην εργασία τους, εκδόθηκε ΠΔ για Οργανόγραμμα που δεν υπήρχε έως τότε καθώς η κυβέρνηση της ΝΔ είχε κάνει «λάστιχο» τα προηγούμενα χρόνια τον Οργανισμό”. 

Η θέση της Marketing Greece

Με αφορμή την απάντηση του υπουργού Χάρη Θεοχάρη σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτού ΣΥΡΙΖΑ Κατερίνας Νοτοπούλου, η Marketing Greece διευκρινίζει ότι η καμπάνια  “Oh My Greece|Unlock the feeling”, η οποία προβάλλει την Ελλάδα στο διεθνές κοινό, υλοποιήθηκε με τη χορηγία 27 ιδιωτικών επιχειρήσεων του τουριστικού και ευρύτερου επιχειρηματικού τομέα της Ελλάδας και ουδέποτε χρηματοδοτήθηκε από τον ΕΟΤ.

«Η Marketing Greece παραχώρησε δωρεάν την καμπάνια στο Υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ, οι οποίοι με τη σειρά τους την ενέταξαν στο διαφημιστικό πρόγραμμα του ΕΟΤ».