Με στόχο να μεττριάσει τις επιπτώσεις μιας «τέλειας καταιγίδας» παγκόσμιων διαταραχών για την εφοδιαστική αλυσίδα το 2023, η IKEA μισθώνει περισσότερα πλοία, αγοράζει κοντέινερ και μεταφέρει αγαθά μεταξύ αποθηκών,
Η εταιρεία, η οποία νωρίτερα την Πέμπτη ανέφερε ετήσιες πωλήσεις -ρεκόρ καθώς οι αποκλεισμένοι καταναλωτές ξόδεψαν περισσότερα από ποτέ μέσω online αγορών, μειώνει επίσης τον αριθμό παραγωγής ορισμένων προϊόντων καθώς επιχειρεί να αντιμετωπίσει το ζήτημα ελλείψεων πρώτων υλών, προκειμένου να διασφαλίσει ότι τα πιο δημοφιλή είδη θα είναι διαθέσιμα.
“Από πλευράς λιανικού εμπορίου μάθαμε να είμαστε ευέλικτοι όσο ποτέ άλλοτε γιατί καθημερινά πρέπει να δουλεύουμε με ό,τι έχουμε. Πρέπει να βρεις τρόπους να λύνεις τις ανάγκες των πελατών με περιορισμούς που δεν έχουμε δει ποτέ πριν», δήλωσε ο Jesper Brodin, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Ingka, ιδιοκτήτη των περισσότερων καταστημάτων IKEA.
Ο Jon Abrahamsson, διευθύνων σύμβουλος της μάρκας Inter IKEA, δήλωσε στο Reuters πως αναμένει η κρίση της εφοδιαστικής αλυσίδας να συνεχιστεί το 2022, με τη μεγαλύτερη πρόκληση αυτή τη στιγμή να αποτελεί την εξαγωγή αγαθών από την Κίνα, όπου κατασκευάζεται περίπου το ένα τέταρτο των προϊόντων της ΙΚΕΑ.
Τα καταστήματα της ΙΚΕΑ στη Βόρεια Αμερική πλήττονται περισσότερο από τις ελλείψεις προϊόντων και ακολουθεί η Ευρώπη. Για να αποφύγει την απογοήτευση των αγοραστών, ο όμιλος αφαιρεί προσωρινά μη διαθέσιμα προϊόντα από τους ιστότοπους και τις εκθέσεις των καταστημάτων του, αντί να προτείνει παρόμοια είδη.
Ο Brodin δήλωσε ότι κανείς στην ΙΚΕΑ δεν είχε προβλέψει την τρέχουσα παγκόσμια κρίση της εφοδιαστικής αλυσίδας και ότι θα πρέπει να υπάρχει ετοιμότητα στο μέλλον για απροσδόκητες αλλαγές στην προσφορά.
“Είναι μια τέλεια καταιγίδα. (Αλλά) νομίζω ότι έχουμε ξεπεράσει το πρώτο σοκ και προχωράμε ακάθεκτοι. Αυτή η κατάσταση είναι η νέα κανονικότητα για εμάς. Και όταν τα πράγματα σταθεροποιηθούν, θα έχουμε μάθει τόσα πολλά για την ευελιξία και για το τιμόνι των πωλήσεων”, είπε.
Περίπου το 70% των προϊόντων που πωλούνται στην Ευρώπη, όπου η ΙΚΕΑ έχει το μεγαλύτερο μέρος του τζίρου, παράγονται στην ήπειρο.
Η Inter IKEA ανέφερε ότι οι πωλήσεις προϊόντων και υπηρεσιών σε όλα τα καταστήματα ΙΚΕΑ και στο Διαδίκτυο ανήλθαν συνολικά σε 41,9 δισεκατομμύρια ευρώ (48,7 δισεκατομμύρια δολάρια) το οικονομικό έτος έως το τέλος Αυγούστου, αυξημένες κατά 6% από το προηγούμενο έτος και 1% από το οικονομικό έτος 2019 πριν από την πανδημία. Το ηλεκτρονικό εμπόριο αυξήθηκε κατά 73% και αντιπροσωπεύει το 26% των συνολικών λιανικών πωλήσεων.
Η Ingka ανέφερε ότι οι λιανικές της πωλήσεις αυξήθηκαν 6% στα 37,4 δισεκατομμύρια ευρώ. Αυτό ήταν ένα ποσοστό κατά 2% υψηλότερο από τα επίπεδα πριν από την πανδημία, είπε ο Brodin.
«Σε όλο τον κόσμο το ενδιαφέρον για το life at home έχει γίνει μεγαλύτερο», είπε ο Brodin. “Δεν υπάρχει σημάδι μείωσης της ζήτησης σε καμία από τις περιοχές δραστηριοποόησής μας” πρόσθεσε.
Για το τρέχον οικονομικό έτος, ο Brodin είπε ότι εκτιμά πως η ζήτηση θα παραμείνει υψηλή. “Είναι επίσης θέμα του πώς θα καταφέρουμε να είμαστε ευέλικτοι σε όλη τηνvalue chain… Είμαι πραγματικά αισιόδοξος ότι θα έχουμε μια καλή, δυνατή χρονιά μπροστά μας.”
Πρόσθεσε ότι ένα νέο κατάστημα ΙΚΕΑ, που βρίσκεται υπό κατασκευή, θα ανοίξει φέτος σε εμπορικό κέντρο της Στοκχόλμης.