• Η Ford και η Vodafone δοκιμάζουν τη νέα τεχνολογία συνδεδεμένου οχήματος Parking Space Guidance, η οποία ενημερώνει τους οδηγούς για τη διαθεσιμότητα χώρων στάθμευσης στην περιοχή τους και τους κατευθύνει να φτάσουν εκεί
  • Οι οδηγοί αναλώνουν σήμερα πολύ χρόνο σε ετήσια βάση αναζητώντας ελεύθερους χώρους στάθμευσης, γεγονός που αυξάνει σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου και τις ώρες των μετακινήσεων, αποτελώντας σε αρκετές περιπτώσεις το βασικό αίτιο για την επιβάρυνση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στους δρόμους
  • Η συνεργασία πάνω στην εξέλιξη της τεχνολογίας συνδεδεμένου οχήματος μπορεί να βελτιώσει τις συνήθειες του οδηγού στη διαχείριση της κυκλοφορίας, παρέχοντάς του πιο ακριβείς πληροφορίες για τη λειτουργία των φαναριών, τα οδικά σήματα και τις καιρικές συνθήκες

Σε πόλεις όπως το Λονδίνο και η Φρανκφούρτη, υπολογίζεται ότι ο μέσος οδηγός αναλώνει 67 ώρες το χρόνο στην προσπάθεια αναζήτησης χώρων στάθμευσης με κόστος που υπερβαίνει τα 1.250€. Το λεγόμενο “cruising” ευθύνεται περίπου για το 30% της κυκλοφορίας στην πόλη.

Όμως, το πρόβλημα είναι πιθανό να μην οφείλεται στην έλλειψη χώρων στάθμευσης, αφού σύμφωνα με στοιχεία, στη Μ. Βρετανία, σε ορισμένα δημοτικά πάρκινγκ το ποσοστό πληρότητας είναι μόλις 50%.

Η Ford και η Vodafone δοκιμάζουν τώρα μία νέα τεχνολογία συνδεμένου οχήματος που θα διευκολύνει την ανεύρεση χώρων στάθμευσης στα αστικά κέντρα. Η τεχνολογία Parking Space Guidance εμφανίζει στους οδηγούς τον αριθμό των θέσεων στάθμευσης σε γειτονικά πάρκινγκ και τον τρόπο μετάβασης σε αυτές.

«Τα συστήματα δορυφορικής πλοήγησης μας βοηθούν να φτάσουμε στον προορισμό μας, αλλά δεν είναι το ίδιο χρήσιμα όταν ψάχνουμε χώρο στάθμευσης – κυρίως στα κέντρα των πόλεων» δήλωσε ο Tobias Wallerius, engineer, Product Development, Ford Ευρώπης. «Το Parking Space Guidance είναι μία τεχνολογία συνδεδεμένου οχήματος που μπορεί να βοηθά τους οδηγούς να ολοκληρώνουν γρήγορα το ταξίδι τους, να εξοικονομούν περισσότερο χρόνο και χρήμα και να βελτιώνουν την ποιότητα του αέρα.»

In cities such as London and Frankfurt, in Germany, it is estimated that the average driver spends as many as 67 hours every year searching for parking spaces at a cost of more than €1,250. So-called “cruising” is responsible for an estimated 30 per cent of urban traffic.

 

«Όταν τα οχήματα μπορούν να ανταλλάσσουν δεδομένα με την υποδομή σε πραγματικό χρόνο, η κυκλοφορία μπορεί να γίνει ευφυέστερη, η αναζήτηση ενός χώρου στάθμευσης λιγότερο κουραστική και οι άνθρωποι να φτάνουν στον προορισμό τους ταχύτερα» δήλωσε ο Michael Reinartz, Head of Innovation, Vodafone.

Η τεχνολογία Parking Space Guidance, η οποία ενημερώνεται σε πραγματικό χρόνο σύμφωνα με τα δεδομένα που λαμβάνονται από τα πάρκινγκ αυτοκινήτων, δοκιμάζεται από τη Ford και τη Vodafone στη Γερμανία στο πλαίσιο του προγράμματος KoMoD (Kooperative Mobilität im digitalen Testfeld Düsseldorf), ενός διαβιομηχανικού εγχειρήματος ύψους 15 εκατομμυρίων ευρώ, που δοκιμάζει τεχνολογίες συνδεδεμένου οχήματος και αυτοματοποιημένης οδήγησης.

Καθώς τα οχήματα δοκιμών διασχίζουν την πόλη, λαμβάνουν πληροφορίες για την κατάσταση των δρόμων και τα πάρκινγκ αυτοκινήτων από ένα κεντρικό υπολογιστή, σύμφωνα με το γεωγραφικό στίγμα τους, σε συνδυασμό με πληροφορίες από ψηφιακά οδικά σήματα που βρίσκονται στην περιοχή.

Άλλες λειτουργίες που δοκιμάζει η Ford σε συνεργασία με τη Vodafone στο πλαίσιο του προγράμματος KoMoD είναι:

  • Traffic Light Assistance System, με το οποίο ο χρόνος που απομένει για να αλλάξει χρώμα ένας φωτεινός σηματοδότης εμφανίζεται στον πίνακα οργάνων. Η έγκαιρη προειδοποίηση για ένα κόκκινο φανάρι μπορεί να περιορίσει το απότομο φρενάρισμα, προς όφελος της ασφάλειας, της οικονομίας και της ροής της κυκλοφορίας, καθώς οι οδηγοί είναι σε θέση να προσαρμόσουν ανάλογα την ταχύτητά τους.
  • Tunnel Information System, το οποίο ενημερώνει τον οδηγό έγκαιρα για το κλείσιμο λωρίδων κυκλοφορίας, για τα όρια ταχύτητας καθώς και για αργά κινούμενα οχήματα σε τούνελ που βρίσκονται πιο μπροστά.
  • Vario Display, το οποίο προβάλλει ενημερωμένες πληροφορίες στον πίνακα οργάνων για σημαντικά γεγονότα που ενδεχομένως να επηρεάσουν την τοπική κυκλοφορία, όπως είναι η πραγματοποίηση εκθέσεων, συναυλιών και αγώνων ποδοσφαίρου.
  • Traffic Control Systems, τα οποία βοηθούν στον αυτοκινητόδρομο στη βελτίωση της συνολικής ροής της κυκλοφορίας, προσαρμόζοντας τα όρια ταχύτητας.
  • Smart traffic sign transmission, το οποίο αποστέλλει πληροφορίες ορίων ταχύτητας και σημάτων κινδύνου απευθείας στις οθόνες των οχημάτων. Ενώ το σύστημα αναγνώρισης οδικών σημάτων που χρησιμοποιεί κάμερες υπάρχει σε πολλά αυτοκίνητα, οι δυνατότητές του μπορεί να περιορίζονται σε κακές καιρικές συνθήκες ή δίπλα σε οχήματα μεγάλου ύψους. Η αναμετάδοση δεδομένων οδοσήμανσης προς τα οχήματα μέσω του δικτύου κινητής τηλεφωνίας, είτε από τα ίδια τα σήματα είτε από μονάδες στο πλάι του δρόμου, διασφαλίζει ότι οι οδηγοί είναι ενήμεροι για σημαντικές πληροφορίες που σχετίζονται με την ασφάλεια.
  • Bad weather warning, το οποίο κοινοποιεί αυτόματα τις καιρικές συνθήκες από ένα αυτοκίνητο σε άλλα οχήματα που βρίσκονται στη γύρω περιοχή. Για παράδειγμα, εάν οι αυτόματοι καθαριστήρες του παρμπρίζ ενός οχήματος ανιχνεύσουν βροχή, οι υπόλοιποι οδηγοί θα ενημερωθούν στις οθόνες των αυτοκινήτων τους ούτως ώστε να αναπροσαρμόσουν την ταχύτητα ή τη διαδρομή τους, εφόσον το επιθυμούν.

Στο παρελθόν, οι δοκιμές έδειξαν πως η τεχνολογία μπορεί αυτόματα να προειδοποιήσει άλλους οδηγούς για ατυχήματα στη διαδρομή τους, αλλά και να τους υποδείξει την ακριβή θέση των οχημάτων έκτακτης ανάγκης, ώστε να αποφύγουν την παρεμπόδισή τους.

Προς το παρόν, οι πληροφορίες που ανταλλάσσουν τα οχήματα έχουν ως στόχο να παρέχουν τη δυνατότητα στους οδηγούς να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις για τα ταξίδια τους. Ωστόσο, οι επικοινωνίες οχήματος προς όχημα (V2V) και οχήματος προς υποδομή (V2I) – όπως αυτές στη δοκιμή KoMoD – μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο σε ένα μέλλον στο οποίο τα αυτόνομα οχήματα θα ανταποκρίνονται αυτόματα σε αυτές.