Κοινός τόπος σε Neckarsulm και Zaandam πως η Lidl.de έχει κάνει κρούσεις στην Ahold Delhaize για το ενδεχόμενο εξαγοράς συγκεκριμένων τμημάτων αλυσίδων λιανικής/υποκαταστημάτων όπως και θυγατρικών εταιρειών.
Ο ΟλλανδοΒελγικός όμιλος έχει-εδώ και 2-3 χρόνια- προχωρήσει σε αρκετές αλλαγές όσον αφορά ζητήματα δικαιόχρησης, ιδιόκτητων καταστημάτων πυροδοτώντας συχνά τις έντονες αντιδράσεις εργαζομένων του.
Αντιθέτως ο Γερμανικός όμιλος είναι σε φάση συνεχούς μεγέθυνσης, επέκτασης κυρίως μέσω εξαγορών μικρότερων σημάτων ή τμημάτων/θυγατρικών άλλων εταιρειών.
Στην ελληνική αγορά, παρά τα κατά καιρούς σενάρια δεν φαίνεται να έχει υπάρξει ουσιαστικό ενδιαφέρον για ανάλογες επαφές.
Ωστόσο, στην εδώ θυγατρική του ομίλου Ahold Delhaize- την Α Β Βασιλόπουλος- έχουν εξετάσει- μεταξύ άλλων- και το ενδεχόμενο πώλησης της ΕΝΑ Cash & Carry.
Η θυγατρική- στον τομέα της χονδρικής- εισφέρει ένα ποσοστό 5% με 6% του συνολικού κύκλου εργασιών (της Α Β Βασιλόπουλος), με την διοίκηση του Νίκου Λαβίδα να έχει ως προτεραιότητα την διέρευνηση του δικτύου καταστημάτων συνδυαστικά με πιο επιθετική τιμολογιακή πολιτική έναντι των ανταγωνιστών και δη της…άσπονδης Lidl.
Πάνω από 5 δισ € ο τζίρος του πρώτου “Σκλαβενίτη” (2023) αυξημένος κατά +12%, ενώ Lidl – Α Β Βασλόπουλος ανταγωνίζονται για την δεύτερη θέση.
Από τις αρχές 2023 η διοίκηση του γερμανικού ομίλου, άλλαξε 180ο την τακτική της (όσον αφορά στην δημοσιοποίηση στοιχείων) ξεκίνησε να δίνει μετρήσεις (από την IRI), να συμμετέχει στο Ινστιτούτο Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).
Πάντως σε ενημέρωση των δημοσιογράφων από τον επικεφαλής της Α Β Βασιλόπουλος στα τέλη Φεβρουαρίου, ο Νίκος Λαβίδας ήταν κατηγορηματικός απαντώντας σε ερώτηση της Αλεξάνδρας Γκίτση, διαβεβαιώνοντας πως η εταιρεία- ΔΕΝ πωλείται.
Μάλιστα, τότε, στο σχετικό ερώτημα είχε απαντήσει ότι:
- “…η μητρική δεν θέλει να πουλήσει την ΑΒ Βασιλόπουλος, ίσα ίσα θέλει να την αναπτύξει και άλλο. Αυτός είναι ο στόχος.
- Να μεγαλώσουμε το αποτύπωμα της ΑΒ Βασιλόπουλος στην ελληνική αγορά.
- Ιδανικά μάλιστα θα θέλαμε να εξαγοράσουμε κάποια εγχώρια αλυσίδα. Και αν το σκεφτείτε, εμείς έχουμε τα λεφτά, από τη μητρική εταιρεία, για να προβούμε σε μια τέτοια κίνηση…”.