Μόλις άλλαξε η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, υπογράφηκε η συμφωνία παραχώρησης του ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ Α.Ε. στη Lamda Development. Η συμβολική αυτή κίνηση έρχεται να υπογραμμίσει τις αλλαγές στους ρυθμούς και τις αποφάσεις που φέρνει η νέα διοίκηση της ΕΕΣΥΠ (του ΥπερΤαμείου) στην νέα οικονομική πραγματικότητα της χώρας…
Ωθηση στην διαδικασία ιδιωτικοποιήσεων, βλέπουν διαχειριστές funds και επιχειρηματίες που προσβλέπουν στην συμμετοχή τους, σε συγκεκριμένα προγράμματα.
   Στο ΤΑΙΠΕΔ ανεβάζουν ταχύτητα, και για μέσα στις επόμενες μία-δύο εβδομάδες, ετοιμάζουν την διαδικασία υποβολής δεσμευτικών προσφορών, για την ΔΕΠΑ Υποδομών (στις 15 Ιουλίου) αλλά και την επόμενη φάση του διαγωνισμού για την “Εγνατία Οδό”.
   Πολύ πιθανό, μέσα στον Ιούλιο, να “ανοίξουν” οι προσφορές για την παραχώρηση του, κομβικής σημασίας, αυτοκινητοδρόμου.

   Πεδίο, όπου “αναμετρώνται” οι κοινοπραξίες των ΤΕΡΝΑ-Egis Projects vs VINCI- Mytilineos-AVAX, μετά και την προ 2μηνου απόρριψη των ασφαλιστικών μέτρων, που είχε υποβάλλει η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις.

Στις 14 Ιουλίου, έχει οριστεί η ημερομηνία υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης της μαρίνας Καλαμαριάς (Αρετσού), με 300 θέσεις ελλιμενισμού για σκάφη. Σήμερα η μαρίνα διαθέτει 242 θέσεις ελλιμενισμού για σκάφη μέχρι 30m μήκος. Η χερσαία ζώνη της μαρίνας είναι 77.825 τ.μ. Το σχέδιο του Προεδρικού Διατάγματος (ΠΔ) βρίσκεται στο Υπουργείο Τουρισμού, ώστε στη συνέχεια να αποσταλεί σύντομα στο Συμβούλιο της Επικρατείας προς μελέτη και έγκριση. Στις επιτρεπόμενες χρήσεις γης της μαρίνας μπορούν να περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων, αθλητικές εγκαταστάσεις, τουριστικές εγκαταστάσεις ήπιας δόμησης, εμπορικά καταστήματα, εστιατόρια, κατοικίες για μακροχρόνια μίσθωση, χώροι συνάθροισης κοινού και πολιτιστικά κτίρια, χώροι πρασίνου, εγκαταστάσεις μέσων μαζικής μεταφοράς, πάρκινγκ κ.ά.

Στις 30 Ιουλίου, οι υποψήφιοι επενδυτές καλούνται να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους για να συμμετάσχουν στη διαγωνιστική διαδικασία του διαγωνισμού πώλησης του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου (ΟΛΗ). Στον Οργανισμό λιμένος Ηρακλείου έχει παραχωρηθεί από το ελληνικό Δημόσιο το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης και λειτουργίας των γηπέδων, κτιρίων και εγκαταστάσεων της χερσαίας λιμενικής ζώνης του λιμανιού. Το λιμάνι του Ηρακλείου έχει ισχυρή παρουσία στην ακτοπλοΐα και την κρουαζιέρα, οπότε μένει να φανεί αν στο «παιχνίδι» εισέλθουν και εταιρείες από τον κλάδο της κρουαζιέρας. Λόγω των χρήσεων, της θέσης του λιμένα, των υπόλοιπων υποδομών που αναπτύσσονται ή σχεδιάζονται στην Κρήτη (αεροδρόμιο, οδικά έργα, ενεργειακά, ακίνητα με καζίνο, τουριστικά κ.α.) εκτιμάται ότι θα δώσουν το παρών ισχυρά εγχώρια ονόματα αλλά και διεθνή σχήματα.

Με τον ν. 4799/2021 έχει επίσης ανατεθεί  η  ωρίμανση συμβάσεων που εντάσσονται στο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας.
Με τον πρόσφατο νόμο 4804/2021 διευρύνθηκε ο σκοπός του ΤΑΙΠΕΔ προκειμένου να συμπεριλάβει την παροχή των υπηρεσιών ωρίμανσης, ώστε το ΤΑΙΠΕΔ να συμβάλει και αυτό στο στόχο για την επιτάχυνση των έργων στρατηγικής σημασίας για τη χώρα και να γίνει μοχλός ανάπτυξης μέσα από το νέο αυτό αντικείμενο.
Οι υπηρεσίες ωρίμανσης θα παρέχονται μέσω μίας διακριτής λειτουργικής μονάδας στο ΤΑΙΠΕΔ (Project Preparation Facility/PPF), ώστε να υπάρχει σαφής διάκριση από το ρόλο του για την αξιοποίηση περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου που προβλέπονταν με τον ιδρυτικό του νόμο 3986/2011

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ