Το νέο τοπίο που διαμορφώνεται στην ψηφιακή τραπεζική, με τις πολυάριθμες προκλήσεις αλλά και ευκαιρίες, αποτέλεσε τον κύριο άξονα του 9th Digital Banking Forum– το συνέδριο που έχει θέσει νέα δεδομένα στην παρουσίαση θεμάτων για τη σχέση των ψηφιακών τεχνολογιών με τον χρηματοπιστωτικό κλάδο.
Το 9th Digital Banking Forum διοργανώθηκε από την ethosEVENTS σε συνεργασία με το οικονομικό και επιχειρηματικό portal, banks.com.gr και το οικονομικό και επενδυτικό περιοδικό ΧΡΗΜΑ και πραγματοποιήθηκε υβριδικά, αξιοποιώντας τις τεχνολογικές καινοτομίες και δυνατότητες του LiveOn Expo Complex, του σύγχρονου τρισδιάστατου συνεδριακού και εκθεσιακού κέντρου της LiveOn.
Μία σειρά από ενδιαφέροντα fireside chats πραγματοποίησε ο δημοσιογράφος Δημήτρης Μαλλάς στο πλαίσιο του συνεδρίου, με συμμετέχοντες ομιλητές.
Ο κ. Ιάκωβος Γιαννακλής, Γενικός Διευθυντής Retail Banking, Μέλος της Διοικητικής Επιτροπής, Eurobank, ανέφερε ότι η βασική αντιμετώπιση της τράπεζας προς τον πελάτη, είναι να μπορεί να χρησιμοποιεί ο πελάτης ό,τι θέλει, όπως θέλει, σε οποιαδήποτε χρόνο και περιοχή. «Εστιάζουμε συνεχώς σε νέους τρόπους εξυπηρέτησης phygital ή πλήρως digital. Σήμερα ο πελάτης έχει την δύναμη στο χέρι του», ανέφερε. Ο ίδιος επεσήμανε την αξία του οικοσυστήματος προκειμένου να μπορούν να προσφέρουν όσο το δυνατόν περισσότερες και καλύτερες υπηρεσίες για τους πελάτες, εκτός από τα κλασικά τραπεζικά προϊόντα.
Ο κ. Άκης Τσεκούρας, Cluster Lead των Mastercard Advisors για την Ελλάδα, την Κύπρο και την Μάλτα, αναφέρθηκε στις υπηρεσίες που παρέχει ο συμβουλευτικός τομέας της Mastercard. Όπως ο ίδιος ανέφερε, στην Αθήνα υπάρχει ένα μεγάλο location hub που αποτελεί το μεγαλύτερο και ταχύτερα αναπτυσσόμενο μεταξύ των τριών συνολικά advisory hubs της Mastercard στην Ευρώπη. Ο ίδιος επεσήμανε ότι οι νέες καινοτομίες, όπως οι neobanks αφύπνισαν τις παραδοσιακές τράπεζες και συνέβαλαν στην περαιτέρω ψηφιοποίηση και εξέλιξή τους. Στο χώρο των πληρωμών αναφέρθηκε στην διάδοση των προϊόντων bnpl, στην σπουδαιότητα του καλού customer journey και του open banking, αλλά και στην αυξανόμενο ρόλο του ESG στις συναλλαγές.
O κ. Μάνος Μακρομάλλης, CEO Excelon, αναφέρθηκε στις αλλαγές που έχουν σημειωθεί στον τρόπο των συναλλαγών μας και στα νέα προϊόντα και κρυπτονομίσματα. Ειδικότερα, για την αγορά των κρυπτονομισμάτων, ανέφερε ότι έχουν αποκτήσει βάθος και μεγαλύτερη σταθερότητα και επεσήμανε ότι «τα κρυπτονομίσματα έχουν μέλλον, αρκεί να μετεξελιχθούν». Όπως ο ίδιος ανέφερε, το κομμάτι του ψηφιακού δεν μπορεί να αναπτυχθεί εωτερικά στην τράπεζα αλλά εξωτερικά, παράλληλα. Η Excelon ανέφερε ότι είναι technology provider με ό,τι άδεια χρειάζεται, ώστε να αναπτύσσει δικό της πελατολόγιο ή σε συνεργασία με κάποιο τραπεζικό ίδρυμα να δημιουργήσει μία νέα ψηφιακή τραπεζική, όπου δεν θα χρειάζεται ποτέ ο πελάτης να επισκεφθεί κάποιο κατάστημα.