του Βάιου Κρόκου

Ένα νέο παράθυρο ευκαιρίας για τους χάκερς ανέδειξε η ραγδαία άνοδος της τηλεργασίας τον καιρό της πανδημίας. Ωστόσο, αρκετοί, όπως η Interamerican, επέδειξαν υψηλή ετοιμότητα, αντοχή και ευελιξία. Μιλώντας στο IW, ο κ. Μάριος Συντιχάκης, Business Technology Leader του Ομίλου Interamerican, εξήγησε, μεταξύ άλλων, πώς ο ψηφιακός μετασχηματισμός της εταιρείας βοήθησε συνεργάτες και πελάτες.

Όπως εκτιμά, ο ρόλος της κυβερνοασφάλειας θα αναβαθμιστεί περαιτέρω στο επόμενο διάστημα, ανεξάρτητα από την έκταση της τηλεργασίας, λογικά σε συνδυασμό με νέες εξειδικευμένες υπηρεσίες κατά απαίτηση (on-demand services).

iw? Ποιους νέους κινδύνους έχουν φέρει η τηλεργασία και οι νέες συνθήκες που βιώνουν πολίτες-επιχειρήσεις; Ήμασταν έτοιμοι;

απ. Η τηλεργασία αυξάνει την έκθεση των επιχειρήσεων σε τεχνολογικούς κινδύνους. Κατά την πρόσφατη πανδημία, παρατηρήθηκε μεγάλη αύξηση του αριθμού των εξωτερικών τερματικών σημείων του εταιρικού δικτύου, της γεωγραφικής διασποράς τους και της ανομοιογένειας του εξοπλισμού, αλλά και του λογισμικού τους.

Όλα αυτά, σε συνδυασμό με την κατεπείγουσα κατάσταση και τον χαμηλό βαθμό εξοικείωσης των χρηστών στις νέες συνθήκες εργασίας, δημιούργησαν ένα παράθυρο ευκαιρίας για τους χάκερς. Όπως έδειξαν οι σχετικές αναφορές, ο αριθμός των επιθέσεων αυξήθηκε κατακόρυφα, με προφανή στόχευση επιχειρησιακών λειτουργιών και δεδομένων.

Αρκετές εταιρείες αιφνιδιάστηκαν από την ταχύτητα των εξελίξεων, άλλες πάλι (μεταξύ τους και η Interamerican) επέδειξαν υψηλή ετοιμότητα, αντοχή και ευελιξία. Για όλες τις εταιρείες, ωστόσο, η πρόκληση τόσο στον τεχνολογικό όσο και στον οργανωτικό τομέα ήταν πρωτοφανής.

iw? Πώς ο ψηφιακός μετασχηματισμός της εταιρείας βοήθησε συνεργάτες και πελάτες;

απ. Είναι μέρος της αποστολής μας να βρισκόμαστε δίπλα στους πελάτες μας, όποτε αυτοί μας χρειάζονται, και ειδικά σε καιρούς δύσκολους, όπως οι σημερινοί. Τόσο ο ψηφιακός μετασχηματισμός όσο και ο οργανωτικός, ο οποίος τον συμπληρώνει και τον υποστηρίζει, συνέβαλαν ώστε να μη λείψουμε ούτε μία στιγμή από το πλευρό των πελατών και των συνεργατών μας.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στην κορύφωση της κρίσης, με το 90% του ανθρώπινου δυναμικού μας να εργάζεται οίκοθεν, όχι μόνο δεν επηρεάστηκαν οι επιχειρησιακές μας λειτουργίες (και κατά συνέπεια το επίπεδο των παρεχόμενων από την εταιρεία μας υπηρεσιών), αλλά ταυτόχρονα ολοκληρώθηκε ο τριμηνιαίος προγραμματισμός έργων σχεδιασμού και ανάπτυξης όπως ακριβώς θα γινόταν υπό κανονικές συνθήκες.

iw? Ένα σχόλιο για την επόμενη μέρα

απ. Σε μια συγκυρία μεγάλης αβεβαιότητας και ρευστότητας, οι προβλέψεις δεν είναι εύκολη υπόθεση. Ωστόσο, φαντάζει λογικό κάποιες από τις πρακτικές που εφαρμόστηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όπως η τηλεργασία, μαζί με τις τεχνολογικές λύσεις που τις υποστήριξαν, να παραμείνουν σε χρήση και μετά την αντιμετώπιση της πανδημίας. Δεν αποκλείεται τεχνολογίες ή πρακτικές που αναδείχθηκαν και εξαπλώθηκαν κατά την έξαρση της πανδημίας να βρουν εφαρμογή και σε διαφορετικά πεδία.

Πιθανότατα ο ρόλος της κυβερνοασφάλειας θα αναβαθμιστεί περαιτέρω στο επόμενο διάστημα, ανεξάρτητα από την έκταση της τηλεργασίας, λογικά σε συνδυασμό με νέες, εξειδικευμένες υπηρεσίες κατά απαίτηση (on-demand services).

Στο σημείο αυτό απαιτείται προσοχή ώστε να βρεθεί λειτουργική ισορροπία μεταξύ ασφάλειας και ευελιξίας. Οι ασφαλείς υπηρεσίες δεν έχουν αξία αν είναι παρωχημένες και οι πρωτοποριακές λύσεις είναι επικίνδυνες αν δεν είναι ασφαλείς. Η ανάπτυξη και ταχύτατη παράταξη αυτοματισμών ασφάλειας (security automations) είναι ίσως μια επιλογή που αξίζει να διερευνηθεί στους επόμενους μήνες.

Σε κάθε περίπτωση, αυτή η κρίση θα περάσει. Το τι ακολουθεί μετά είναι, σε μεγάλο βαθμό, στα δικά μας χέρια.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here