του Δημήτρη Βασιλείου**

Ένας από τους ανθρώπους που με ενέπνευσε να δοκιμάσω κάτι διαφορετικό στο πεδίο των εξαγωγών ήταν ο ιδιοκτήτης μιας υπολογίσιμης εταιρίας τυποποίησης ελαιολάδου και ελιών κάπου στην Πελοπόννησο – ας πούμε ο Παναγιώτης.
Ο Παναγιώτης μου μετέδωσε μερικά βασικά πράγματα μέσα από ιστορίες. Ολες πραγματικές και εντελώς “βιωματικές” – δηλαδή δύσκολες. Αυτή που ακολουθεί είναι μια πολύ αγαπημένη μου.
Οι ΒορειοΕυρωπαίοι πελάτες των ελληνικών επιχειρήσεων έχουν δύο συγγενικά “κουσούρια” :

  • Είναι απαιτητικοί στην ακρίβεια και πολύ οργανωμένοι.
  • Σπάνια θα σου ζητήσουν κάτι τελευταία στιγμή. Αλλά (συνήθως) τηρούν το πρόγραμμα που συμφωνείται.

Εν προκειμένω σε μια Σκανδιναβική χώρα (πχ Δανία) υπήρχε μια μεγάλη παραγγελία για μερικές παλέτες σε τοπική αλυσίδα Super Market. Προβλεπόμενη παράδοση σε 22 ημέρες, πχ Πέμπτη, 27/3, στη αποβάθρα Νο 8 των κεντρικών αποθηκών τους, ώρες 6-8 το πρωί. Αυτό ακριβώς και μόνο !

Ο αξιολάτρευτος έλληνας οδηγός της ελληνικής μεταφορικής που ανέλαβε να παραδώσει, είχε δρομολόγιο για γειτονική χώρα και σκέφτηκε, για να τα προλάβει όλα, να περάσει από Δανία νωρίτερα του προβλεπομένου – Τετάρτη απόγευμα, δηλαδή την παραμονή της συμφωνίας. Και, ω του θαύματος, οι Δανοί υπεύθυνοι αποθήκης ΔΕΝ παρέλαβαν.

Οπότε σκέφτηκε ο συμπαθής οδηγός :

καλά, πετάγομαι μέχρι Σουηδία και Παρασκευή που θα επιστρέφω παραδίδω και στη Δανία – και έχω κερδίσει και μια μέρα”.

Πέμπτη πρωί έσπασαν τα τηλέφωνα στην εταιρία του Παναγιώτη, που προσπαθούσε να καταλάβει πως γίνεται η μεταφορική να του λέει ότι ο οδηγός τους ενημέρωσε ότι το ταξίδι έχει βγει “όχι μόνο εμπρόθεσμα, αλλά και νωρίτερα” και ο πελάτης να του διαμαρτύρεται ότι η παραγγελία ΔΕΝ πήγε καν (!).

Το άλλο πρωί ξημερώματα, ο λεβέντης-οδηγός μας πήγε να παραδώσει ερχόμενος από την άλλη χώρα και οι Δανοί αποθηκάριοι αρνήθηκαν επίσης  να παραλάβουν, γιατί απλά η συγκεκριμένη παραγγελία δεν ήταν στο πλάνο παραλαβών της Παρασκευής !
Να μη σας τα πολυλογώ.

Παρασκευή μεσημέρι ο Παναγιώτης πήρε το αεροπλάνο για Δανία, για να σώσει μια σχέση 10ετίας με ένα μεγάλο πελάτη, ο οποίος παρέλαβε τελικά Δευτέρα ή Τρίτη με μια πολύ γενναία έκπτωση – και με χίλια ζόρια. Κ

αι κινδύνευσε μια εμπορική σχέση από αυτές που δεν περισσεύουν, επειδή ένας αξιαγάπητος συν-Έλληνας σκέφτηκε “έλα μωρέ, αφού με βολεύει μια μέρα νωρίτερα, τους κάνω και χάρη (των Δανών)”.

Η πιθανότητα όταν λέμε “Πέμπτη πρωί”, να εννοούμε “Πέμπτη πρωί”, και τίποτε άλλο (!), δεν του πέρασε μάλλον από το μυαλό – όπως και στους περισσότερους από εμάς. Κάπως έτσι βέβαια (δεν) χτίζονται, την εποχή της παγκοσμιοποίησης, οι εξαγωγές των ελληνικών προϊόντων – μεταξύ άλλων …

Σημείωση: και μην ξεχνάμε ότι, όπως πολύ εύστοχα παρατήρησε κάποιος επώνυμος, το γνωστό “από βδομάδα” ΔΕΝ είναι ημέρα της εβδομάδας.

 

{Ο κ. Δημήτρης Βασιλείου είναι Επιχειρηματίας Τροφίμων & Γαστροτουρισμού, με πτυχίο Μηχανολόγου Μηχανικού και Μεταπτυχιακού σε Διοίκηση Επιχειρήσεων.
Είναι ιδρυτής της “Authentic Greece”, εταιρίας τροφίμων που αξιοποιεί τα Επώνυμα Τοπικά Τρόφιμα ως εργαλείο Marketing Ξενοδοχείων – και αναπτύσσει το Μοντέλο “ΤΕΤοΠ” με τη συνεργασία της Παν.Ομ.Ξενοδόχων}

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here