Ολοκληρώθηκε η πολυήμερη συνάντηση που είχαν στην Αθήνα οι ομάδες εργασίας που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία Rebooting the Greek language / Επανεκκινώντας την ελληνική γλώσσα που έχει σκοπό να αναζωογονήσει την γλώσσα μας, με έμφαση, κυρίως, στους Έλληνες της διασποράς, αλλά και σε μετανάστες και ενδιαφερόμενους για την Ελληνομάθεια. Η δράση που εστιάζει στη δημιουργία μιας ψηφιακής διαδραστικής πλατφόρμας για την εκμάθηση της αξιοποιώντας νέα εκπαιδευτικά εργαλεία, έχει τη στήριξη του ιδρύματος Σταύρου Νιάρχου, το Stavros Niarchos Foundation, Centre for Hellenic Studies,  του New Media Lab του Πανεπιστημίου Simon Fraser, αλλά και του Υπουργείου Παιδείας.

Στο πλαίσιο της συνάντησης αυτής εκπαιδευτικοί, ερευνητές, επιστήμονες πληροφορικής από τις ΗΠΑ, τον Καναδά, τη Ελλάδα, την Τουρκία κι άλλες ευρωπαϊκές χώρες αντάλλαξαν απόψεις  για το πώς θα γίνει πιο επαρκής, δυναμική αλλά και πλήρης παιδαγωγικά η συγκεκριμένη πλατφόρμα εκμάθησης.

Σημειώνεται ότι η πλατφόρμα Rebooting the Greek language  θα προσφέρει υπηρεσίες όπως αναγνώριση ομιλίας, κατανόηση φυσικής γλώσσας, μηχανική μάθηση (machine learning), και τεχνολογίες επαυξημένης πραγματικότητας. Παράλληλα ενσωματώνει την «παιχνιδοποίηση» – gamification ως μέθοδο εκμάθησης, ειδικά για τα μικρότερα παιδιά.

«Η ιδέα μιας εφαρμογής που θα χρησιμοποιούσε τη μεθοδολογία της «παιχνιδοποίησης», ώστε να προσελκύσει το ενδιαφέρον των νεαρών μαθητών και να δημιουργεί επιπλέον κίνητρα για την ενασχόληση τους με αυτή, παρουσιαζόταν ιδιαίτερα θελκτική και έδειχνε να έχει προοπτικές επιτυχίας. Τελικά, μέσω της καθοριστικής συνδρομής του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος», η ιδέα αυτή γίνεται επιτέλους πραγματικότητα» ανέφερε κατά την παρουσίαση της πλατφόρμας στον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου, ο Κώστας Δεδεγκίκας, διευθυντής του Εργαστηρίου Νέων Πολυμέσων του Πανεπιστημίου του Simon Frazer στον Καναδά, στην Έδρα Νεοελληνικών Σπουδών «Σταύρος Νιάρχος».

Στο μεταξύ την υποστήριξη του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων σε πρωτοβουλίες που ενισχύουν την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας εξέφρασε ο Υπουργός Κώστας Γαβρόγλου στο πλαίσιο της Ημερίδας που διοργάνωσε η  «Έδρα Νεοελληνικών Σπουδών «Σταύρος Νιάρχος» του Πανεπιστημίου του Simon Frazer στον Καναδά, επικεφαλής της οποίας είναι ο καθηγητής Ανδρέας Γερολυμάτος, για το πρόγραμμα «Δίνοντας Νέα Πνοή στην Ελληνική Γλώσσα» του Πανεπιστημίου Σάιμον Φρέιζερ.

 «Συμμετείχα σε ένα μέρος αυτής της εκδήλωσης που διοργανώνει το Κέντρο Νεοελληνικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Σάιμον Φρέιζερ στο Βανκούβερ του Καναδά και χρηματοδοτείται από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος»  ανέφερε ο  κ. Γαβρόγλου και προσέθεσε δήλωσε: «Οι συνάδελφοι εκεί έχουν αναπτύξει ένα εξαιρετικό πρόγραμμα εκμάθησης ελληνικής γλώσσας μέσα και από το internet. Συναντιούνται συχνά για να λύσουν κάποια τεχνικά αλλά και θεωρητικότερα προβλήματα. Είναι μία δραστηριότητα που την παρακολουθούμε, γιατί είναι πολύ δημιουργικοί σε αυτό που κάνουν κι έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία και για μας να δούμε τους πολλαπλούς τρόπους εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας. Ξέρετε, έχουμε το εξαιρετικό Κέντρο Νεοελληνικής Γλώσσας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και οτιδήποτε γίνεται συμπληρωματικά σε αυτές τις δραστηριότητες βρίσκει πάντα την υποστήριξή μας».

Όπως τόνισε ο κ. Δεδεγκίκας στόχος της όλης πρωτοβουλίας είναι, σε μια εποχή που η εκμάθηση των ελληνικών σε σχολεία ομογενών περνά κρίση, να διαμορφωθεί ένας αποτελεσματικός και επαρκής τρόπος τόνωσης της Ελληνικής γλωσσικής εμπειρίας σε δεύτερης και τρίτης γενιάς ομογενείς. Επίσης να αξιοποιηθεί στην προσπάθεια εξάπλωσης της ελληνομάθειας σε όσους ενδιαφέρονται αλλά και στη διδασκαλία της Ελληνικής ως (δεύτερη) γλώσσα στα σχολεία μετανάστες.

Η εφαρμογή θα διατίθεται από το App Store για συσκευές IOS και από το GooglePlay για συσκευές Android. Είναι σημαντικό, επίσης, να σημειωθεί ότι αυτή τη στιγμή βρίσκονται υπό ανάπτυξη περισσότερες από μία εφαρμογές που απευθύνονται σε συγκεκριμένες ηλικιακές ομάδες χρηστών.

Η όλη προσπάθεια του Rebooting the Greek language / Επανεκκινώντας την ελληνική γλώσσα καταγράφεται σε ένα άκρως ενδιαφέρον βίντεο:

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ