Του Τάκη Πουρναράκη
«Είναι καλό αυτό ρε φίλε; Να το πάρω στην κόρη μου;». “H κόρη του” όπως προκύπτει συζητώντας, χρειάζεται ένα αυτοκίνητο για να πηγαίνει στη σχολή της και να κοινωνικοποιείται εντός πόλης: «Νομίζω ότι ένα Swift ή ένα Ignis» ταιριάζει καλύτερα στην περίσταση, απαντώ, αλλά επιμένει: ‘Αυτό της αρέσει’!
Είναι γεγονός πως το νέο Jimny έχει μεγάλη απήχηση, δικαίως, καθότι διαφέρει σχεδιαστικά και ταυτόχρονα έχει σχεδόν 50 χρόνια ιστορίας. To Jimny κυκλοφόρησε πρώτη φορά το 1970, αριθμεί 2.854.000 πωλήσεις σε 194 χώρες. Δύσκολα θα βρεις δυσαρεστημένο πελάτη όσον αφορά στην αξιοπιστία ή στις απαράμιλλες ικανότητες εκτός ασφαλτόδρομου. Το νέο Jimny μοιάζει με συρρικνωμένη Mercedes G και φιλοδοξεί να παίξει το ρόλο «εργαλείου» για επαγγελματίες των οποίων η καθημερινότητα περιλαμβάνει μετακινήσεις σε δύσκολα τερέν. Το Jimny με μήκος 3,48 m, απόσταση από το έδαφος, 21 cm, μεταξόνιο 2,25 m, γωνίες προσέγγισης/φυγής 37º/49º, αντίστοιχα, και γωνία ράμπας 28º μπορεί να προσπεράσει εύκολα τα περισσότερα εμπόδια. Πιθανόν οι δυνατότητές του να είναι μεγαλύτερες από τη φαντασία ή το θάρρος του κατόχου του ή το δικό μας κατά τη διάρκεια της δοκιμής.
Το Jimny κατασκευάζεται στην Ιαπωνία και βασίζεται σε άκαμπτο πλαίσιο τύπου σκάλα όπως τα pick -up. Η ανάρτηση εμπρός και πίσω φέρει άκαμπτους άξονες τριών συνδέσμων με ελικοειδή ελατήρια. Υπάρχουν οκτώ λαστιχένιες εδράσεις στο πλαίσιο για περισσότερη άνεση και αποσβεστήρας τιμονιού ώστε να μην μεταφέρονται κραδασμοί στον οδηγό. Το εσωτερικό, είναι σπαρτιάτικο από ανθεκτικά υλικά προορίζεται για απαιτητικό περιβάλλον με σκόνη ή λάσπη. Η οθόνη αφής 7” του infotainment στο κέντρο του ταμπλό θυμίζει ότι πλέον βρισκόμαστε στο 2019.
Ο οδηγός κάθεται ψηλά, το κάθισμα δεν ρυθμίζεται καθ’ ύψος, πίσω χωράνε δυο ενήλικοι αλλά το μπες βγες, απαιτεί καλή φυσική κατάσταση. Ο χώρος αποσκευών των 85 lt επαρκεί για δυο τσάντες ώμου.
Αν ρίξεις τα πίσω καθίσματα έχεις διαθέσιμα 377 lt, για αποσκευές, σημειώστε ότι η πίσω πόρτα ανοίγει προς τα δεξιά, και το αμορτισέρ της τείνει να την κλείσει δε μένει ανοικτή. Ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας κινητήρας του Jimny 1.5lt/102PS κολακεύεται από την κλιμάκωση των σχέσεων και το μικρό βάρος του οχήματος. Η κατανάλωση σε επαρχιακή διαδρομή μπορεί να περιοριστεί στα 10 ευρώ/100km (σ.σ: σημειώστε πως αρκείται σε βενζίνη 95 οκτανίων) εφόσον ο ρυθμός είναι εκδρομικός. Τα προσπεράσματα θέλουν προσεκτική σχεδίαση/υλοποίηση. Ούτως ή άλλως το Jimny δεν έχει φτιαχτεί για να στρίβει, ή να ταξιδεύει, όλα αυτά αποτελούν συμβιβασμό. Το Jimny έχει φτιαχτεί για να σκαρφαλώνει, σ’ αυτό είναι κορυφαίο! Στο δρόμο η επαναφορά του τιμονιού, η ενδοτικότητα της ανάρτησης, το βύθισμα στο φρενάρισμα, ο θόρυβος της μετάδοσης σου θυμίζουν πως πρόκειται για όχημα ειδικού σκοπού και πρέπει ως τέτοιο να το κρίνεις. Στον αυτοκινητόδρομο ειδικά αν φυσάει, δύσκολα μπορείς ν’ ακολουθήσεις τα όρια ταχυτήτων, είναι σώφρων να πηγαίνεις πιο αργά, ή ακόμη καλύτερα, αν ταξιδεύετε συχνά προτιμήστε ένα Vitara!
Εκτός δρόμου!
Στο χωματόδρομο εκτιμάς την ανάρτηση και την ουσιαστική πληροφόρηση του τιμονιού. Με ελαστικά μεικτών συνθηκών και χάρη στους 21 πόντους απόσταση από το έδαφος δύσκολα θα χρειαστεί να εμπλέξετε την 4κίνηση που μπαίνει μόνο κατ’ επιλογή. Υπάρχει και επιλογή κοντών σχέσεων μετάδοσης. Το JIMNY διαθέτει το σύστημα τετρακίνησης ALLGRIP PRO με κίνηση στους δύο τροχούς (2WD-H), ή στους τέσσερις τροχούς (4WD-H και 4WD-L). Οι αλλαγές γίνονται εύκολα ακόμη και εν κινήσει με τη χρήση μοχλού. Όταν οι δύο διαγώνιοι τροχοί χάσουν την πρόσφυση, το ηλεκτρονικό σύστημα σε συνεργασία με το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (LSD) του JIMNY φρενάρει τους τροχούς που ολισθαίνουν και μεταφέρει τη ροπή στους άλλους δυο ώστε να ανακτηθεί η πρόσφυση.
Βγαίνοντας από το χώμα ο οδηγός θα εκτιμήσει και το Suzuki Safety Support σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης: Το σύστημα DSBS (Dual Sensor Brake Support) αποτελεί βασικό εξοπλισμό, διαθέτει εμπρόσθιο σύστημα ανίχνευσης, χρησιμοποιώντας συνδυαστικά κάμερα και αισθητήρα λέιζερ για αναγνώριση πεζών και λωρίδων κυκλοφορίας. Επίσης υπάρχει σύστημα προειδοποίησης ενδεχόμενης σύγκρουσης, αυτόματης πέδησης, προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, εκτροπής και αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας φώτων (High Beam Assist).
Η βασική έκδοση έχει στάνταρ Hill Descent Control, ειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας, ηχοσύστημα με Bluetooth, ενώ η έκδοση δοκιμής μας, GLX των €17.670, διαθέτει επιπλέον infotainment με οθόνη 7″, σύστημα πλοήγησης, αυτόματο κλιματισμό, εμπρός φώτα LED (τα προτείνουμε), δερμάτινο τιμόνι, θερμαινόμενους καθρέφτες, ζάντες.
Η εγγύηση Suzuki, έχει ισχύ επτά χρόνια ή 140.000 km. Το Jimny απευθύνεται σε όσους κινούνται κυρίως εκτός δρόμου. Δεν έχει φτιαχτεί για κίνηση εντός πόλης. Είναι σα να θέλετε να πάμε χιονοδρομικό με το Swift, ε θα φτάσουμε αν έχουν ανοίξει το δρόμο, θα καρδιοχτυπάμε μήπως χιονίσει και δε θα μπορούμε να πάμε λίγο παραπέρα ν’ απολαύσουμε την παρθένα χιονισμένη φύση. Οπότε καλύτερα να πάμε με το Jimny και ν’ αφήσουμε το Swift για το κέντρο της πόλης.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA Suzuki Jimny 1.5lt
Κινητήρας: 1.462 cc
Ισχύς: 102 PS/6.000 rpm
Ροπή: 13.3 kgm/4.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς και κατ’ επιλογή 4κινηση και κοντές σχέσεις.
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 12.1 sec
Τελική ταχύτητα: 145 km/h
Μεικτή κατανάλωση: από 8.2 l/100 km (τιμή δοκιμής)
Εκπομπές CO2: από 154 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: από 285 €
Βάρος: 1.100 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 3.645 x 1.645 x 1.725 mm
Χώρος αποσκευών: 85 lt (377lt σε διθέσια διαμόρφωση)
Τιμή: 16.270€