Δημήτρης Μαλλάς
Μία διαφορετική προσέγγιση που βασίζεται σε μεγαλύτερα καταστήματα έχει ξεκινήσει να ακολουθεί το δίκτυο καταστημάτων Γερμανός με χαρακτηριστικό παράδειγμα το νέο κατάστημα «ναυαρχίδα» στην περιοχή της Γλυφάδας, τα επίσημα εγκαίνια του οποίου πραγματοποιήθηκαν σήμερα.
Το κατάστημα της Γλυφάδας διαφοροποιείται σημαντικά από τα υπόλοιπα σημεία του δικτύου κυρίως λόγω του μεγέθους του, καθώς ο ωφέλιμος εμπορικός χώρος που αξιοποιείται ξεπερνά σε εμβαδόν τα 400 τετραγωνικά μέτρα. Το συγκεκριμένο κατάστημα είναι το μεγαλύτερο του δικτύου Γερμανός και είναι μάλιστα διπλάσιο σε εμβαδόν από εκείνο στο The Mall Athens που ήταν μέχρι τώρα το μεγαλύτερο της αλυσίδας.
Σύμφωνα με τα αρμόδια στελέχη της Cosmote, το κατάστημα στην Γλυφάδα αποτελεί μία δοκιμή και θέλουν να δουν ποια θα είναι η ανταπόκριση των καταναλωτών και να ληφθούν οι αποφάσεις για δημιουργία επιπλέον αντίστοιχου μεγέθους καταστημάτων σε άλλες περιοχές της Αττικής αλλά και σε μεγάλες πόλεις της περιφέρειας.
Από την άλλη πλευρά, η εκτίμηση που υπάρχει είναι πως απαιτείται να υπάρχουν μεγαλύτερα καταστήματα, τα οποία προσφέρουν τη δυνατότητα να υπάρχουν περισσότερα προϊόντα προς επίδειξη αλλά και να παρουσιάζονται concepts που σχετίζονται, για παράδειγμα, με το gaming ή το smart home. Σημειωτέον πως τέτοιοι χώροι υπάρχουν στο κατάστημα της Γλυφάδας, το οποίο είναι τριώροφο και διαθέτει μία ευρεία γκάμα προϊόντων.
Σύμφωνα με τα στελέχη της Cosmote, πάντως, τα τελευταία δύο χρόνια έχουν αλλάξει αρκετά στα καταστήματα και δεν είναι τυχαίο ότι πλέον ο μέσος όρος εμβαδού των καταστημάτων φθάνει στα 66 τ.μ. όταν στο παρελθόν κυμαινόταν σε επίπεδα κάτω από τα 50 τ.μ. Πρακτικά, αυτό έχει γίνει με την μετακίνηση πολλών καταστημάτων, ενώ επιπλέον σε αρκετές μεγάλες πόλεις των εμβαδόν των εκεί σημείων του δικτύου Γερμανός φθάνει ακόμη και στα 150 τ.μ.
Τα μεγαλύτερα καταστήματα προσφέρουν τη δυνατότητα για καλύτερες υπηρεσίες, αν και ένας από τους στόχους είναι το δίκτυο να διατηρήσει το επίπεδο της προσωποποιημένης εξυπηρέτησης από εξειδικευμένες ανθρώπους που έχει μέχρι τώρα. «Δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στον τομέα της εκπαίδευσης των εργαζομένων» σημείωναν τα στελέχη της Cosmote κατά τη διάρκεια της ενημερωτικής συνάντησης που είχαν με εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης.
Το δίκτυο Γερμανός, το οποίο αριθμεί σχεδόν 300 καταστήματα, έχει πετύχει το 2018 διψήφιο ποσοστό αύξησης των πωλήσεων όσον αφορά τα ψηφιακά προϊόντα, ενώ άνοδος παρατηρείται και στον αριθμό των καταναλωτών που εισέρχονται στα καταστήματα. Ο βασικός όγκος των πωλήσεων προέρχεται από τις πωλήσεις smartphones και αξεσουάρ αλλά και τις υπηρεσίες service, όπου δίνει ιδιαίτερη έμφαση το δίκτυο Γερμανός.
Παράλληλα, όμως, τους τελευταίους μήνες έχουν υπάρξει σημαντικές επενδύσεις όσον αφορά την κατηγορία των video games και ήδη έχουν αρχίσει να φαίνονται τα αποτελέσματα αυτής της προσπάθειας. Στις κατηγορίες που ενδιαφέρει το δίκτυο Γερμανός περιλαμβάνεται και αυτός των τηλεοράσεων, όπως και εκείνος του smart home. Όσον αφορά το τελευταίο, η εκτίμηση των ιθυνόντων του δικτύου είναι πως «ήρθε η ώρα να εκπαιδεύσουμε τον καταναλωτή». Στα πλάνα περιλαμβάνεται πάντως και η περαιτέρω ενίσχυση του ηλεκτρονικού καταστήματος της Γερμανός. Προς το παρόν, οι online πωλήσεις αντιπροσωπεύουν μονοψήφιο ποσοστό επί του συνολικού τζίρου της αλυσίδας.