Η κρίση του covid-19 είχε ως αποτέλεσμα οι καταναλωτικές συνήθειες να αλλάξουν, με τους καταναλωτές να επιλέγουν πρωτίστως για τα ψώνια τους τα e-shops, δεδομένου και του γενικού lockdown στις αγορές.

Τα περισσότερα e-shops καταστημάτων ανταποκρίθηκαν, έστω και με καθυστερήσεις στον τεράστιο όγκο παραγγελιών, υπήρξαν ωστόσο και κρούσματα αθέμιτων εμπορικών πρακτικών.

Όπως ενημερώνει ο Συνήγορος του καταναλωτή, τέτοιου είδους κρούσματα καταγράφηκαν τουλάχιστον σε δύο περιπτώσεις e-shops. Η ανεξαρτητη Αρχή πραγματοποίησε ελέγχους έπειτα από καταγγελίες για παραπλανητικές πολιτικές ηλεκτρονικών καταστημάτων.

Τα σχετικά αποτελέσματα απεστάλησαν στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή για την επιβολή των προβλεπόμενων κυρώσεων και προστίμων.

Ειδικότερα, η Ανεξάρτητη Αρχή μετά από αναφορές που δέχθηκε από καταναλωτές εις βάρος δύο εταιρειών διαφορετικών συμφερόντων που έχουν αμφότερες ως αντικείμενο την εμπορία αγαθών μέσω διαδικτύου (e-shops) και μετά από ενδελεχή έρευνα διεπίστωσε ότι:

  • Οι δύο εταιρείες μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων τους διέθεταν προς πώληση σε προνομιακές τιμές σε σχέση με τον ανταγωνισμό, προϊόντα υψηλής τεχνολογίας (κινητά τηλέφωνα, φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές, τάμπλετ κ.α.).
  • Οι καταναλωτές (200 στην πρώτη εταιρεία και 187 στη δεύτερη) παρήγγειλαν διάφορα αγαθά, τα οποία προπλήρωσαν δεδομένου ότι τα συγκεκριμένα e-shop δεν δέχονταν πληρωμή με αντικαταβολή. Τα προϊόντα ουδέποτε παραδόθηκαν ενώ παρά και τη διαμεσολάβηση από την Αρχή τα χρήματα που είχαν καταβάλει οι καταναλωτές ουδέποτε τους επεστράφησαν.

Κατόπιν των ανωτέρω αθέμιτων και παραπλανητικών εμπορικών πρακτικών και της συστηματικής παραβίασης της νομοθεσίας για την προστασία του καταναλωτή κατά την προμήθεια προϊόντων μέσω διαδικτύου (ν. 2251/1994) ο Συνήγορος του Καταναλωτή, διαβίβασε στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή τις υποθέσεις για την επιβολή των προβλεπόμενων διοικητικών κυρώσεων και προστίμων.

Επιπλέον, η Αρχή θα προχωρήσει κατά των δύο εταιρειών και των κατά νόμο εκπροσώπων τους στην, κατ΄ άρθρον 37 παρ. 2 & 3 ΚποινΔ, ανακοίνωση αξιόποινων πράξεων ενώπιον της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών.

Υπενθυμίζεται ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί, όταν πραγματοποιούν αγορές μέσω διαδικτύου, και να ακολουθούν τις σχετικές συμβουλές της Αρχής αναφορικά με την καλύτερη προστασία τους.

 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here