Θέμα ωρών ή θέμα ημερών είναι -θεωρητικά- η οριστικοποίηση της μεταβίβασης του 67% των μετοχών του ΟΛΘ στην South Europe Gateway Thessaloniki (SEGT), στην κοινοπραξία, που έχουν συστήσει η Deutsche Invest Equity Partners GmbH (47% ), η Belterra Investments (20% ) συμφερόντων Σαββίδη και η Terminal Link του γαλλικού ομίλου CMA-CGM, που ελέγχει το 33% του μ.κ του σχήματος.
Η SEGT έχει καταθέσει προσφορά 231,92 εκατ. για το 67% του ΟΛΘ, με την διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ να υποστηρίζει πως η συνολική αξία της συμφωνίας ανέρχεται σε 1,1 δισ. ευρώ.
Καλά ενημερωμένη πηγή υποστηρίζει, πως ο χαρακτηρισμός του κατεπείγοντος που δόθηκε από την κυβέρνηση για την επίσπευση της έγκρισης της σύμβασης παραχώρησης από την Βουλή έγινε στην λογική της εξισορρόπησης των επιχειρηματικών συμφερόντων, ενώ συμπληρώνει πως η κοινοπραξία θα έπρεπε να καταβάλει και ένα σεβαστό ποσό για ΕΝΦΙΑ.
Επιβάρυνση, που όμως μετά την αναθεώρηση της αρχικής συμφωνίας μεταβίβασης, η ακίνητη περιουσία που μεταβιβάζεται στο νέο ιδιοκτησιακό σχήμα απαλλάσσεται από την πληρωμή ΕΝΦΙΑ ή άλλου φόρου ή ακόμη και σχετικού τέλους (!).
Αυτά την ώρα, που πολλά ακούγονται στα επιχειρηματικά στέκια και περισσότερα φημολογούνται για “τριβές” μεταξύ διαφόρων επιχειρηματικών συμφερόντων και Μαξίμου, για αλλαγές συσχετισμών και ισορροπιών, για αλλαγές στρατοπέδων κ.λ.π.
- “Για αυτό ας περιμένουμε, μέχρι να οριστικοποιηθεί η συμφωνία μεταβίβασης του πακέτου του 67% του ΟΛΘ στην SEGT και μετά τα ξανά λέμε…”
μας έλεγε μια πηγή μας, γνώστης του παρασκηνίου και με άριστες προσβάσεις στην Πρεσβεία.
Θυμίζοντας μας τι συχνές παρεμβάσεις του ίδιου του πρεσβευτή Πάγιατ…