Του Γιάννη Λεοντάρη

 

Ρυθμό ανάπτυξης 18% στην αξία των online πωλήσεων κατέγραψαν τα online φαρμακεία κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022 συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2021, και με συνέχιση του πολύ υψηλού μέσου όρου εκπτώσεων 40%, σύμφωνα με την έρευνα της Convert Group από το δείγμα του eRetail Audit, που περιλαμβάνει 98 online φαρμακεία (συμπεριλαμβανομένου του Skroutz marketplace), τα οποία δημιουργούν το 66% του συνολικού τζίρου της αγοράς.

Στις αγορές από τα online φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα), καθότι η χώρα μας είναι η μόνη στην Ευρώπη που δεν έχει εναρμονιστεί με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2011/62/ΕΕ και τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 699/2014, ενώ δεν έχει εφαρμόσει ούτε την σχετική σύσταση του ΟΟΣΑ για τα online φαρμακεία, όπως καταγράφηκε σε έκθεση του Οργανισμού το 2017 για τις συνθήκες ανταγωνισμού του κλάδου.

Μάλιστα, η πρόσφατη ΚΥΑ της 20ης Απριλίου 2022 καθορίζει ότι στην χώρα μας απαγορεύεται να πωλούνται τα ΜΗΣΥΦΑ online, και μπορούν να διατίθεται μόνο στα φυσικά φαρμακεία.

 

Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών το πρώτο τρίμηνο του 2022, αναδεικνύονται οι εξής:

+106% σε προϊόντα υγείας (με τις φαρμακευτικές μάσκες να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία)

+48% σε βρεφικά και παιδικά είδη, +16% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες

+11% σε διάφορα προϊόντα.

Αντιθέτως, καταγράφηκε μια μείωση στην αξία online αγορών στην κατηγορία των προϊόντων ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας της τάξεως του 5%, η οποία ωστόσο σαν προϊοντική κατηγορία εξακολουθεί να ευθύνεται για το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων του κλάδου (39%).

Η παραπάνω αξιοσημείωτη αύξηση στα προϊόντα υγείας προέρχεται από την υποχρεωτικότητα της χρήσης μασκών και της διενέργειας COVID-19 self-test καθόλη την διάρκεια του τριμήνου.

 

Μεγάλες οι online εκπτώσεις

 

Εντυπωσιακό εύρημα της μελέτης αποτελεί και το γεγονός ότι οι εκπτώσεις που εξασφάλισαν τα online φαρμακεία στους Έλληνες καταναλωτές κατά το 1ο τρίμηνο του έτους ήταν κατά μέσο όρο στο 40% επί της προτεινόμενης λιανικής τιμής των κατασκευαστών.

Όσον αφορά το μέσο αγοραστικό καλάθι στο πρώτο τρίμηνο του 2022, εντοπίστηκε μια μείωση στην αξία του, με εκείνο να διαμορφώνεται στα 41,5 ευρώ με το ΦΠΑ, από 43,2 ευρώ που ήταν την αντίστοιχη περίοδο του 2021.

Αντιστοίχως, η μέση ποσότητα προϊόντων αυξήθηκε στα 5,1 τεμάχια με τα 1,6 από αυτά να ανήκουν στην προϊοντική κατηγορία περιποίησης και προσωπικής φροντίδας.

 

 

Αποδίδουν οι διαφημίσεις Google

 

Στα marketing κανάλια, οι διαφημίσεις Google εξακολουθούν να κλέβουν την παράσταση το πρώτο τρίμηνο του 2022 επιφέροντας το 40% των συνολικών συναλλαγών, και σημειώνοντας αύξηση 7 μονάδων συγκριτικά με το ίδιο διάστημα του 2021. Ακόμη, οι μηχανές σύγκρισης τιμών, είναι υπεύθυνες με την σειρά τους για το 19% των συναλλαγών, ενώ τα οργανικά αποτελέσματα για το 14%.

Παρατηρείται μια σταδιακή αύξηση των direct επισκέψεων στα online φαρμακεία, η οποία αποδεικνύει πως σταδιακά οι Έλληνες καταναλωτές χτίζουν σχέσεις εμπιστοσύνης με τον κλάδο των online φαρμακείων.

 

 

Αγορές από φορητές συσκευές

 

Η προτίμηση των mobile και tablet συσκευών για την πραγματοποίηση των online αγορών από πλευράς των καταναλωτών εξακολουθεί να κυριαρχεί με ένα ποσοστό 64% έναντι των συσκευών desktop και laptops (36%). Ακόμη για την πραγματοποίηση των παραγγελιών προτιμώνται οι μεσημεριανές ώρες (12.00 – 15.00), ενώ η Τετάρτη αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα.

 

 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here