Επίσκεψη στο εργοτάξιο κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου κάνει σήμερα το πρωϊ στις 11:00 ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος θα ενημερωθεί συνολικά για την πορεία των εργασιών.
Αξιοσημείωτο είναι ότι η κατασκευή του Πάτρα – Πύργος θα γίνει από τους Έλληνες συνεταίρους του έργου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (28%), Ακτωρ (36%), ΑΒΑΞ (36%) όχι όμως και από τη γαλλική Vinci, η οποία είναι ο leader της παραχώρησης με 29,9%. Δεν θα συμμετάσχει ούτε η Γερμανική Hoctief.
Η τελετή των εγκαινίων θα έχει εορταστικό χαρακτήρα, ουσιαστικά κηρύσσει την έναρξη ενός οδικού έργου σε έναν δρόμο-καρμανιόλα που πέρασε κυριολεκτικά από σαράντα κύματα.
Περισσότερα από 2 χρόνια διήρκησαν οι διαπραγματεύσεις με τις Βρυξέλλες για την ένταξη του στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού.
Το 2013, οι τράπεζες είχαν αξιολογήσει ως μη χρηματοδοτήσιμο το τμήμα Πάτρα –Πύργος και γι’ αυτό αποφασίστηκε να κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο λόγω της περιορισμένης κυκλοφορίας.
Όταν ο ΣΥΡΙΖΑ ήρθε στην εξουσία το 2015, η κυβέρνηση Τσίπρα αποφάσισε να τμηματοποιήσει τον άξονα σε 8 εργολαβίες, για να δώσει δουλειά σε μικρότερους εργολάβους.
Το πείραμα όμως δεν πέτυχε καθώς οι οικονομικές δυσκολίες των αναδόχων κινδύνευαν να τινάξουν το έργο στον αέρα.
Η διάλυση των εργολαβιών αυτών ήταν από τις πρώτες αποφάσεις του Κ. Καραμανλή ως υπουργού Υποδομών.
Σήμερα, αυτή η κυβερνητική επιλογή δικαιώνεται κι ένα χρήσιμο οδικό έργο μπαίνει σε φάση υλοποίησης…
Η συμμετοχή του Δημοσίου και της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο έργο θα ξεπεράσει τα 216 εκατομμύρια ευρώ και της Ολυμπίας Οδού τα 110 εκ. ευρώ.
Για το νέο τμήμα αυτοκινητοδρόμου, στα πρώτα 13 χιλιόμετρα θα κατασκευαστεί με διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού.
Στα υπόλοιπα 61,8 χιλιόμετρα θα υπάρξει νέα χάραξη.
Ο νέος άξονας μήκους 74,5 χιλιομέτρων, έχει ταχύτητα μελέτης 120 χλμ./ώρα, 8 ανισόπεδους κόμβους, 15 γέφυρες, 64 διαβάσεις και θα διαθέτει Κέντρο Λειτουργίας και Συντήρησης με Μονάδα Διαχείρισης Κυκλοφορίας και αστυνομικό σταθμό.
Η διάρκεια κατασκευής του έργου εκτιμάται ότι θα φτάσει τους 40 μήνες.