Τα βασικά σημεία της έρευνας του ΣΕΒ για τις εξαγωγές παρουσιάστηκαν στο πλαίσιο συνεδρίασης της Επιτροπής Εξωστρέφειας του Συνδέσμου παρουσία του Υφυπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης Στάθη Γιαννακίδη. Στη συνεδρίαση συμμετείχαν επίσης από την πλευρά του Υπουργείου η Ειδική Γραμματέας ΕΤΠΑ & ΤΣ κ. Ευγενία Φωτονιάτα καθώς και επιχειρηματίες και υψηλόβαθμα στελέχη 24 εταιριών – μελών του ΣΕΒ.
Ο Αντιπρόεδρος του ΣΕΒ Κωνσταντίνος Μπίτσιος πρότεινε:
- να συμπεριληφθούν σε προγράμματα ΕΣΠΑ οι επιχειρηματικές αποστολές, οι προωθητικές ενέργειες σε σημεία πώλησης και οι ηλεκτρονικές δράσεις προβολής προϊόντων
- ν’ αναπτυχθούν εξαγωγικά συνεργατικά σχήματα (clusters), ως απάντηση στη δυσκολία που αντιμετωπίζουν κυρίως οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις στο να εισέλθουν σε νέες αγορές του εξωτερικού.
- να συνεργαστούν από κοινού ο ιδιωτικός με τον δημόσιο τομέα με στόχο τον σχεδιασμό προγραμμάτων ΕΣΠΑ για την εξωστρέφεια
Τι δείχνει η έρευνα του ΣΕΒ για τις εξαγωγές
Την πρώτη θέση στις αγορές-στόχους των εξαγωγικών επιχειρήσεων καταλαμβάνουν οι ΗΠΑ, με τη Γαλλία, το Ην. Βασίλειο, τη Γερμανία και τη Κίνα να ακολουθούν.
Ως σημαντικότερα εμπόδια για τις εξαγωγές, η έρευνα αναδεικνύει:
- το κόστος προώθησης και προβολής στις αγορές του εξωτερικού καθώς και
- την εύρεση επαρκούς χρηματοδότησης.
- την στρατηγική πληροφόρηση για αγορές του εξωτερικού ως τον κυρίαρχο τομέα που οι εξαγωγικές εταιρίες θα ήθελαν να έχουν περισσότερη στήριξη