Η SEAT παρουσίασε χθες την ηλεκτρική της στρατηγική, η οποία μέχρι τις αρχές του 2021, περιλαμβάνει έξι ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα. Η ηλεκτρική έκδοση του Mii και το el-Born θα είναι τα δύο πρώτα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα της μάρκας, ενώ η νέα γενιά Leon και το Tarraco θα διαθέτουν plug-in υβριδική έκδοση. Επιπλέον, το CUPRA Leon και το CUPRA Formentor θα διαθέτουν επίσης στη γκάμα τους μια υβριδική παραλλαγή plug-in.
Για πρώτη φορά στην ιστορία της εταιρίας, η SEAT θα αναπτύξει επίσης μια νέα πλατφόρμα οχημάτων σε συνεργασία με τη Volkswagen, μια μικρότερη έκδοση της Modular Electric Drivekit (MEB), πάνω στην οποία πολλά οχήματα μήκους περίπου τεσσάρων μέτρων από διαφορετικές μάρκες, μεταξύ των οποίων και η SEAT, θα κατασκευαστούν μελλοντικά. Ο στόχος της νέας πλατφόρμας είναι η δημιουργία προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων με τιμή εισόδου κάτω των 20.000 ευρώ. Περισσότεροι από 300 εξειδικευμένοι μηχανικοί θα συμμετάσχουν σε αυτό το project στην Ισπανία.
Κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων που έλαβαν χώρα στα κεντρικά γραφεία της SEAT στο Martorell, ο Πρόεδρος της SEAT, Luca de Meo δήλωσε ότι «η SEAT έχει πλέον σαφέστερο ρόλο στον Όμιλο Volkswagen και χάρη στα αποτελέσματα που έχουμε πετύχει, κερδίσαμε τη νέα πλατφόρμα ηλεκτρικών οχημάτων». «Για πρώτη φορά, το Τεχνικό Κέντρο της SEAT θα αναπτύξει μια πλατφόρμα που θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί από περισσότερες μάρκες ανά τον κόσμο», πρόσθεσε ο de Meo.
Η ηλεκτρική επίθεση φτάνει πέρα από τα νέα μοντέλα και περιλαμβάνει επίσης στρατηγική micromobility, η οποία, όπως ανακοίνωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της SEAT κατά τη διάρκεια του Mobile World Congress, θα ηγηθεί εντός του Ομίλου Volkswagen από την SEAT. Το concept car Minimo και το ηλεκτρικό SEAT eXS kickscooter είναι δύο παραδείγματα-λύσεις αστικής micromobility που προτείνει η εταιρεία.
2018, το καλύτερο έτος στην ιστορία της SEAT
Το 2018 το SEAT πέτυχε τα καλύτερα αποτελέσματα στην ιστορία της*. Τα κέρδη μετά φόρων αυξήθηκαν στα 294 εκατ. ευρώ, 4,6% περισσότερο από το προηγούμενο έτος (281). Επιπλέον, τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 93,2% στα 223 εκατ. ευρώ (2017: 116) και ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα 9,991 δισ. ευρώ, 4,6% υψηλότερα από το αποτέλεσμα του 2017 (9.552). Όλα τα ποσά καταγράφουν νέα ιστορικά ρεκόρ. Τα τελευταία πέντε χρόνια, ο κύκλος εργασιών της SEAT αυξήθηκε κατά 33%.
Επιπλέον, οι πωλήσεις αυξήθηκαν στο υψηλότερο επίπεδο των σχεδόν επτά δεκαετιών της SEAT και τα 517.600 πωληθέντα οχήματα (10,5% περισσότερο από το 2017), έκαναν τη SEAT την πιο γρήγορα αναπτυσσόμενη μάρκα στην Ευρώπη κατά το προηγούμενο έτος. Ενισχυμένη από το Ateca και το Arona, η πώληση μοντέλων με μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους βοήθησε στη βελτίωση των αποτελεσμάτων της SEAT. Κατά τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της ανεξάρτητης μάρκας CUPRA, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 40%, φθάνοντας τις 14.400 μονάδες.
Σύμφωνα με τον Luca de Meo, «το 2018 ήταν το καλύτερο έτος στην ιστορία της SEAT. Για πρώτη φορά έχουμε καλά προϊόντα στις πιο κερδοφόρες κατηγορίες, γεγονός που μας οδήγησε να γίνουμε μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες μάρκες στην Ευρώπη τα τελευταία τρία χρόνια. Η επιθετική στρατηγική SUV που ξεκίνησε το 2016 ξεπέρασε τις πιο αισιόδοξες προσδοκίες μας και ένα στα τρία αυτοκίνητα που πωλήθηκαν το προηγούμενο έτος μπήκε σε αυτή την κατηγορία. Η SEAT μπορεί να κοιτάξει ευθεία μπροστά στο μέλλον».
Η υγιής εξέλιξη της επιχείρησης επέτρεψε στη SEAT να επιταχύνει το επενδυτικό της πρόγραμμα. Μόνο το 2018, η εταιρεία διέθεσε 1.223 εκατομμύρια ευρώ, ήτοι 27,1% περισσότερα (2017: 962) σε επενδύσεις και δαπάνες R&D, το υψηλότερο ποσό στην ιστορία της. Από τον όγκο αυτό, 656 εκατομμύρια ευρώ προορίζονταν αποκλειστικά για R&D, ήτοι 41,4% περισσότερα από το προηγούμενο έτος (2017: 464).
Το 2018, η SEAT εξήγαγε το 80% της παραγωγής της και κατέστει ως ο μεγαλύτερος βιομηχανικός εξαγωγέας της Ισπανίας, με σχεδόν το 3% της συνολικής εξαγωγικής αξίας της χώρας. Ο στόχος για τα επόμενα χρόνια είναι η ενίσχυση της παγκοσμιοποίησης της εταιρείας. Με αυτή την έννοια, η εταιρία αναπτύσσει στρατηγική ανάπτυξης στη Βόρειο Αφρική, όπου θα ηγηθεί του εργοστασίου συναρμολόγησης της Volkswagen στην Αλγερία, στοχεύοντας στην αύξηση της παρουσίας της στην περιοχή. Η Λατινική Αμερική είναι ένα ακόμη πιθανό έδαφος για την επέκταση της μάρκας, όπου προβλέπεται να ξεκινήσει η λειτουργία της στη Χιλή κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2019 και να ενισχύσει την παρουσία της στην Κολομβία. Στην Κίνα, η SEAT αποτελεί μέρος της JAC Volkswagen και προετοιμάζεται για την είσοδό της στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκίνητων παγκοσμίως.
Το 2018 ξεκίνησε επίσης η παραγωγή του Audi A1 στο εργοστάσιο στο Martorell. Το μοντέλο αυτό, όπως και το Ibiza και το Arona, κατασκευάζονται στην πλατφόρμα MQB A0, η οποία δημιουργεί συνέργειες και αυξάνει την αποδοτικότητα της παραγωγής. Σήμερα, η μονάδα στο Martorell λειτουργεί πάνω από το 95% της τρέχουσας χωρητικότητας της και κατασκευάζει πάνω από 2.300 οχήματα ημερησίως. Επιπλέον, το 2018 ξεκίνησε η παραγωγή του νέου Tarraco στο Wolfsburg, στη καρδιά της Volkswagen.
Τα τελευταία τρία χρόνια, η SEAT έχει προσλάβει περίπου 1.500 άτομα και σήμερα το εργατικό δυναμικό της εταιρείας ανέρχεται σε περισσότερους από 15.000 επαγγελματίες. Επιπλέον, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, μετά την έγκριση της συλλογικής σύμβασης εργασίας του 2016, οι εργαζόμενοι της SEAT στις 15 Απριλίου θα λάβουν bonus 1.068€ ο καθένας για τα επιτευχθέντα αποτελέσματα, 49.2% περισσότερα από πέρυσι (2017: 716€).
SEAT, έτοιμη για το μέλλον
Η αυτοκινητοβιομηχανία μετασχηματίζεται, γεγονός που δημιουργεί προκλήσεις και ευκαιρίες. Οι προσπάθειες κατά της αλλαγής του κλίματος και οι στόχοι για τη μείωση των εκπομπών ρύπων είναι τα βασικά ζητήματα που θα επηρεάσουν την αυτοκινητοβιομηχανία τα επόμενα χρόνια, καθώς και η συνδεσιμότητα και οι νέες υπηρεσίες κινητικότητας.
Σε αυτό το πλαίσιο, η SEAT πρόκειται να δημιουργήσει ένα κέντρο ανάπτυξης λογισμικού για να αποκτήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Το Metropolis: Lab Barcelona πρόκειται να ενσωματωθεί στο νέο κέντρο για να συνεχίσει να αναπτύσσει καινοτόμες λύσεις για καλύτερη κινητικότητα. Άλλες ανεξάρτητες εταιρείες της SEAT, όπως η XMOBA, θα λειτουργήσει επίσης στα πλαίσια του νέου κέντρου, το οποίο θα βρίσκεται στη Βαρκελώνη και θα αποτελείται από 200 επαγγελματίες, προκειμένου να επωφεληθούν πλήρως από όλες τις συνέργειες.
Η ηλεκτρική στρατηγική που θα περιλαμβάνει έξι ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα SEAT και CUPRA μέχρι τις αρχές του 2021, αποτελεί επίσης μέρος της ανταπόκρισης της SEAT σε αυτές τις προκλήσεις. Επιπλέον, η ανάπτυξη της νέας ηλεκτρικής πλατφόρμας για αστικά οχήματα, σε συνεργασία με τη μάρκα Volkswagen, θα χρησιμεύσει ως βάση για τη δημιουργία ηλεκτρικών οχημάτων μέσα σε μια περίοδο τριών έως τεσσάρων ετών, που θα είναι προσιτά σε όλους.