Υπάρχουν πολλές περιφερειακές ανισότητες και λανθασμένη προσέγγιση στην αξιοποίηση των λοιπών λιμένων ή στη δημιουργία των κάθετων οδών διασύνδεσης λιμένων με κεντρικούς άξονες.
Συνέντευξη στην Ελενα Ερμείδου
Αισιόδοξες είναι οι προοπτικές στο τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας, ωστόσο δεν έχουν εκλείψει οι παθογένειες, παρά τις προσπάθειες που έχουν γίνει δηλώνει σε συνέντευξη του στο banks.com.gr ο Νικόλαος Ροδόπουλος Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logisitcs (EEL) με αφορμή την έναρξη του 22ο Πανελλήνιου Συνέδριου: «Logistics on the move, Greece in the fast lane».
Ο κος Ροδόπουλος μας μιλά για την έλλειψη χρηματοδοτικών εργαλείων, τους οδικούς άξονες, το σιδηροδρομικό δίκτυο, τα λιμάνια αλλά και τις περιφερειακές ανισότητες. Βλέπει πως υπήρξαν πολλές χαμένες ευκαιρίες, αλλά και ανάπτυξη αν λυθούν τα προβλήματα.
– Εν όψει του αυριανού 22ο Πανελλήνιου Συνέδριου: «Logistics on the move, Greece in the fast lane», πείτε πως βλέπετε τον κλάδο των logistics και των μεταφορών στην Ελλάδα, έχει αλλάξει κάτι προς το καλύτερο τα τελευταία χρόνια; τι έγινε και τι δεν έγινε ;
Ο τομέας της εφοδιαστικής αλυσίδας, πλέον αποτελεί αναμφίβολα και τεκμηριωμένα την κυρίαρχη ατμομηχανή της εθνικής οικονομίας. Οι συνθήκες, τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο, όσο και σε ευρωπαϊκό, είναι ώριμες να δεχθούν τη θέση της χώρας μας στο παγκόσμιο χάρτη των εφοδιαστικών αλυσίδων. Η γιγάντια προσπάθεια των τεσσάρων τελευταίων χρόνων έχει δημιουργήσει το υπόβαθρο για μια αισιόδοξη προοπτική. Η ενεργοποίηση του νόμου 4302 και η ολοκλήρωση τμήματος της δευτερογενούς νομοθεσίας προσδίδει τις αναγκαίες λειτουργικές προϋποθέσεις για εξέλιξη. Όμως ταυτόχρονα το ίδιο νομοθετικό πλαίσιο φέρνει στην επιφάνεια σοβαρές παθογένειες δεκαετιών. Κύρια παθογένεια η έλλειψη χωροταξίας και πολεοδόμησης στο μεγαλύτερο τμήμα των επιχειρηματικών εγκαταστάσεων, δημιουργώντας έτσι τις λεγόμενες αχαρακτήριστες ζώνες.
– Ποια είναι η θέση σας για αυτά που μας λέτε;
Στην προσπάθειά μας αυτή, έχοντας ενεργό και ουσιαστικό λόγο στο Εθνικό Συμβούλιο Εφοδιαστικής, υποστηρίζουμε την νομιμοποίηση της επιχειρηματικότητας μέσα από τη δημιουργία οργανωμένων υποδοχέων, όπως σαφώς χαρακτηρίζονται τα επιχειρηματικά πάρκα.
–Χρηματοδοτικά εργαλεία υπάρχουν; τι γίνεται με αυτή την περίπτωση;
Όχι και είναι σημαντική τροχοπέδη η έλλειψη χρηματοδοτικών εργαλείων στις μεταφορές και τα επιχειρηματικά πάρκα. Ιδιαίτερα για τον κλάδο των μεταφορών, η έλλειψη αυτή κατευθύνει τους επαγγελματίες σε μαρασμό και εξαφάνιση του εθνικού μεταφορικού έργου. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, προσπαθούμε να δράσεις τέτοιες που θα αποσυμπιέσουν τους αντίστοιχους κλάδους.
-Βλέπετε να είναι προς θετική κατεύθυνση οι εξελίξεις στις υποδομές;
Όσον αφορά τις υποδομές, θεωρούμε ότι η εξέλιξη ήταν θετική. Οι οδικοί άξονες έχουν ολοκληρωθεί, το σιδηροδρομικό δίκτυο είναι και αυτό σε σημείο ολοκλήρωσης, ενώ τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης μπορούν πλέον να διαδραματίσουν και το κάνουν με απόλυτη επιτυχία, τον ρόλο τους στις επόμενες δεκαετίες. Υπάρχουν όμως πολλές περιφερειακές ανισότητες και λανθασμένη προσέγγιση στην αξιοποίηση των λοιπών λιμένων ή στη δημιουργία των κάθετων οδών διασύνδεσης λιμένων με κεντρικούς άξονες.
– Ποιες είναι οι προσδοκίες σας ;
Μέχρι σήμερα υπήρχαν προσδοκίες αλλά και ισάριθμες χαμένες ευκαιρίες. Κινούμαστε, οραματιζόμαστε και πράττουμε με αισιοδοξία, ελπίζοντας να ξεπεράσουμε τα εμπόδια και να τοποθετήσουμε τη χώρα μας σε σημείο ανάπτυξης και ευημερίας.
Λίγα λόγια τις εργασίες του συνεδρίου
Η έναρξη των εργασιών του συνεδρίου θα γίνει την 29η Νοεμβρίου στο Ζάππειο Μέγαρο, με την πραγματοποίηση ενός μεγάλου προσυνεδριακού workshop, που συνδιοργανώνει η Οικονομική Επιτροπή για την Ευρώπη των Ηνωμένων Εθνών (UNECE) με την Ελληνική Εταιρεία Logistics (EEL), με τίτλο: «Capacity Building Workshop on Strengthening Rail Transport Connectivity». Εκπρόσωποι της κυβέρνησης, της πολιτικής ηγεσίας της χώρας, των θεσμικών φορέων, αλλά και σημαντικές προσωπικότητες και στελέχη της αγοράς θα συμμετέχουν κατόπιν πρόσκλήσεως σε μια συνάντηση εργασίας που έχει ως κεντρικό θέμα τον σιδηρόδρομο και πραγματοποιείται για πρώτη φορά στη χώρα μας.
Οι χώρες που θα συμμετέχουν στη συνάντηση εργασίας, μετά από την πρόσκληση που τους απηύθυνε ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών είναι οι: Αλβανία, Βοσνία–Ερζεγοβίνη, Ελλάδα, FYROM, Κροατία, Μαυροβούνιο, Σερβία, Πολωνία και Ρωσία. Οι εκπρόσωποι των χωρών αυτών θα παρουσιάσουν τις εξελίξεις στα σιδηροδρομικά δίκτυα των περιοχών τους, τη θέλησή τους να συνεργαστούν με τις γειτονικές τους χώρες με στόχο την ανάπτυξη κοινών σιδηροδρομικών υπηρεσιών (για παράδειγμα block trains) ενισχύοντας την απρόσκοπτη σιδηροδρομική διασυνδεσιμότητα μεταξύ τους.
Μετά το πέρας του workshop θα ακολουθήσει επίσημο δείπνο όπου θα γίνει η πρώτη παρουσίαση των αποτελεσμάτων της 4ης Πανελλήνιας Έρευνας που διενήργησε η EEL