Δημήτρης Μαλλάς
Οι χρήστες δεν αλλάζουν πλέον με τον ίδιο ρυθμό τα κινητά τηλέφωνα τους και το αποτέλεσμα είναι η παγκόσμια αγορά των smartphones να συνεχίζει να παρουσιάζει πτωτική πορεία. Σύμφωνα με τα στοιχεία της IDC, οι πωλήσεις smartphones το α’ τρίμηνο του 2019 ανήλθαν σε 310,8 εκατ. τεμάχια παρουσιάζοντας πτώση 6,6% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2018.
Οι αναλυτές της IDC επισημαίνουν ότι σημαντικό κομμάτι της πτώσης οφείλεται στη μείωση των πωλήσεων στη Βόρεια Αμερική κατά 15%, ενώ σημειώνουν ακόμη ότι Samsung, Apple και Xiaomi είχαν αρνητικό πρόσημο στις πωλήσεις τους, τη στιγμή που η Huawei αύξησε τις δικές της μειώνοντας την απόσταση που τη χωρίζει από τη Samsung.
Η κορεατική εταιρεία είδε τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 8,1% αλλά διατήρησε την πρώτη θέση με ένα μερίδιο της τάξεως του 23,1% και τους αναλυτές της IDC ότι στα επόμενα τρίμηνα πολλά θα κριθούν από την πορεία των πωλήσεων της Samsung στα μεσαία στρώματα της αγοράς, όπου έχει παρουσιάσει μία νέα σειρά smartphones.
Από την άλλη πλευρά, ο μεγάλος νικητής του α’ τριμήνου δείχνει να είναι η Huawei που αύξησε τις πωλήσεις της κατά 50,3% με αποτέλεσμα το μερίδιο της να έχει φθάσει πλέον στο 19% και ο στόχος της κατάκτησης της πρώτης θέσης να μη δείχνει πλέον ανέφικτος.
Τις μεγαλύτερες απώλειες μεταξύ των κορυφαίων κατασκευαστών -σε επίπεδο τεμαχίων- είχε η Apple, η οποία είδε τις πωλήσεις της να παρουσιάζουν μείωση 30,2% και το μερίδιο της να πέφτει στο 11,7% καθώς οι χρήστες iPhone δεν δείχνουν ιδιαίτερη προθυμία να αναβαθμίσουν τις συσκευές τους στα νεότερα αλλά και πιο ακριβά μοντέλα.
Πτώση πωλήσεων είχε και η Xiaomi, κυρίως λόγω των απωλειών της στην αγορά της Κίνας. Συγκεκριμένα, η Xiaomi είδε τις πωλήσεις της να μειώνονται κατά 10,2% αλλά το μερίδιο του 8% που είχε της επέτρεψε να διατηρήσει την τρίτη θέση, μπροστά από τις Vivo και Oppo που κινήθηκαν στα επίπεδα του 7,5%. Σημειωτέον πως η Vivo αύξησε τις πωλήσεις της κατά 24%, ενώ εκείνες της Oppo μειώθηκαν κατά 6%.