Τα ρεκόρ όλων των εποχών ξεπερνά η αγοραστική δραστηριότητα, που διενεργείται μέσω των online σουπερμάρκετ από το ξέσπασμα της πανδημίας του COVID-19.

Ο κλάδος θα κλείσει το 2020 με συνολικές πωλήσεις άνω των €100 εκατ. που συνιστά υπερδιπλασιασμό συγκριτικά με τις ηλεκτρονικές πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν το 2019 και έφτασαν τα €46,7 εκατ.

Ήδη, το 3ο τρίμηνο του 2020 (Ιούλιο, Αύγουστο, Σεπτέμβριο), η αξία online αγορών σε σουπερμάρκετ στην Ελλάδα κατέγραψε εντυπωσιακό ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 183%, συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group, το ψηφιακό κανάλι συνέχισε να αναπτύσσεται με ρυθμό σχεδόν ίδιο με αυτόν του 2ου τριμήνου (Απρίλιος, Μάιος, Ιούνιος), περιόδου δηλαδή καραντίνας και μέτρων απαγόρευσης της κυκλοφορίας.

Μάλιστα, ακόμη και αρκετούς μήνες μετά, η ανάπτυξη του κλάδου σταθεροποιήθηκε σε πολύ υψηλούς ρυθμούς: τον Σεπτέμβριο πέτυχε σχεδόν τετραπλάσια ανάπτυξη συγκριτικά με τους πρώτους μήνες του έτους, εμφανίζοντας άνοδο κατά 174% συγκριτικά με τον Σεπτέμβριο του 2019.

Όσον αφορά τις κατηγορίες, που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, την πρώτη θέση καταλαμβάνει αυτή των κατεψυγμένων τροφίμων με αύξηση 254%.

Οι επόμενες κατηγορίες με τη μεγαλύτερη άνοδο της αξίας των online αγορών  το εξεταζόμενο διάστημα ήταν: 217% σε φρέσκα τρόφιμα, 205% σε συσκευασμένα τρόφιμα, 196% σε καλλυντικά και είδη περιποίησης, 172% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού, 161% σε ποτά και αναψυκτικά, 135% σε προϊόντα για κατοικίδια και 39% σε προϊόντα περιποίησης για παιδιά.

Αγορές από το κινητό

Όσον αφορά τις συσκευές, που προτιμούν οι καταναλωτές για τις παραγγελίες, αν και οι κινητές συσκευές σημείωσαν πτώση το 2ο τρίμηνο του 2020 λόγω του εγκλεισμού, αλλά και της ανάγκης για μεγάλες παραγγελίες, στο 3ο τρίμηνο, ανέκτησαν τη δυναμική τους. Ειδικότερα, καταγράφηκε αύξηση 7 ποσοστιαίων μονάδων, με τις αγορές μέσω κινητού να είναι υπεύθυνες για το 31% των συνολικών παραγγελιών.

Πρώτη επιλογή του καταναλωτή, βέβαια, παρέμειναν desktop και laptops, από τα οποία προήλθε το 64% των συνολικών παραγγελιών, καθώς φαίνεται να είναι οι πιο εύχρηστες συσκευές για την πραγματοποίηση μεγάλων παραγγελιών.

Κανάλια marketing

Αναφορικά με τα marketing κανάλια, οι οργανικές αναζητήσεις μετά από την αξιοσημείωτη αύξηση, που είχαν κατά την περίοδο της καραντίνας, υποχώρησαν το 3ο τρίμηνο. Συγκεκριμένα, μειώθηκαν κατά 9 ποσοστιαίες μονάδες, φτάνοντας στο 15%, ποσοστό ίσο με αυτό που σημείωσαν και την ίδια περίοδο το 2019.

Η πτώση οφείλεται σε δύο βασικούς λόγους. O πρώτος αφορά την επαναφορά των διαφημίσεων Google, που κατά την περίοδο της καραντίνας και ιδιαίτερα τον Απρίλιο μειώθηκαν κατά 40% λόγω των προβλημάτων στη διαθεσιμότητα των προϊόντων και του τεράστιου φόρτου παραγγελιών. Ο δεύτερος σχετίζεται με την αύξηση του direct marketing, με τους καταναλωτές να επιστρέφουν στους λιανεμπόρους της πρώτης τους επιλογής.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ