Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή, «οι διαπραγματεύσεις βρίσκονται σε πολύ καλό σημείο» ενώ «μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένεται να έχουμε πάρει όλες τις απαραίτητες εγκρίσεις για να ξεκινήσει αυτό το έργο». Όμως, επειδή υπάρχει ο φόβος πως οι διαπραγματεύσεις μπορεί να κρατήσουν περισσότερο, στο υπουργείο προχωρούν σε «στοχευμένες παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας» στον οδικό άξονα, ύψους 30 εκατ. ευρώ.
Ο οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος είχε ενταχθεί αρχικά στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, αλλά βγήκε στις αρχές της δεκαετίας όταν οι παραχωρησιούχοι συμφώνησαν με το ελληνικό Δημόσιο την αναπροσαρμογή των συμβάσεων εξαιτίας της κρίσης και της συνακόλουθης μείωσης της κίνησης.
Στη συνέχεια είχε αποφασιστεί να προχωρήσει ως ενιαίο έργο με προϋπολογισμό κοντά στα 450 εκατ. ευρώ. Όμως η προηγούμενη κυβέρνηση αποφάσισε να τεμαχίσει το έργο σε οκτώ εργολαβίες, υποτίθεται για να τις αναλάβουν αρκετοί εργολάβοι και να υπάρξει ανταγωνισμός. Στη συνέχεια διαπιστώθηκε πως μειοδότης στους τέσσερις από τους οκτώ διαγωνισμούς ανακηρύχθηκε ο όμιλος Καλογρίτσα. Ο συγκεκριμένος όμιλος κατέρρευσε και συνεπώς δεν μπορούσε να εκτελέσει ούτε και το ένα έργα που τελικώς επρόκειτο να αναλάβει.
Η σημερινή κυβέρνηση αποφάσισε την ακύρωση ακόμα και ορισμένων συμβάσεων που είχαν υπογραφεί, με αποτέλεσμα να μπλέξει σε δικαστική διαμάχη με την ιταλική GD Infrstruttura που συνεργάζεται με τον κ. Πρόδρομο Εμφιετζόγλου, ιδιοκτήτη της τεχνικής εταιρείας Μηχανική που κατέρρευσε.
Ο κ. Καραμανλής, παρά τους φόβους για προσφυγές που θα καθυστερήσουν το έργο προχώρησε σε διαπραγμάτευση με την Ολυμπία Οδό και συμφώνησε να επανενταχθεί το έργο στη σύμβαση παραχώρησης. Για να προχωρήσει, όμως, το σχέδιο απαιτείται η έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η οποία δεν πρόκειται να δοθεί νωρίτερα από το φετινό χειμώνα.