γράφει ο Δημήτρης Μαλλάς
Τον περασμένο Νοέμβριο, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης είχε εκπλήξει πολλούς όταν είχε παροτρύνει τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους να προχωρήσουν σε μειώσεις των χρεώσεων τους όσον αφορά στις υπηρεσίες δεδομένων, ιδίως στον τομέα της κινητής, αρκετοί ήταν εκείνοι που είχαν εκπλαγεί.
Η έκπληξη αφορούσε κυρίως το γιατί ο πρωθυπουργός να ενδιαφέρεται για τις χρεώσεις των υπηρεσιών δεδομένων. Είναι οι ίδιοι άνθρωποι που δεν κατανοούν ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι αναπόφευκτος και οι επιχειρήσεις που δεν μπορούν να προσαρμοστούν στα νέα, ψηφιακά δεδομένα, απλά σταδιακά θα εξαφανιστούν.
Η παρότρυνση του πρωθυπουργού είχε ως αποτέλεσμα κάποιες πρώτες κινήσεις από την πλευρά των παρόχων. Κυρίως για τους συνδρομητές συμβολαίου. Αναμενόταν και δεύτερο κύμα και αυτό μάλλον ήδη ξεκίνησε αν κρίνει κανείς από την πρόσφατη κίνηση της Vodafone. Σημειωτέον πως οι προσφορές της Vodafone είναι ιδιαίτερα καλές και το κυριότερο απευθύνονται και στους υφιστάμενους συνδρομητές της. Και μάλιστα όχι μόνο τους οικιακούς αλλά και τους εταιρικούς πελάτες της. Το δεύτερο είναι και το πιο σημαντικό καθώς οι επιχειρήσεις είναι εκείνες που χρειάζονται τις δυνατότητες που προσφέρουν οι υπηρεσίες δεδομένων προκειμένου να ενισχύσουν την παραγωγικότητα τους όπως και να γίνουν περισσότερο ανταγωνιστικές. Και η υπάρχουσα εκτίμηση είναι πως πολύ σύντομα θα δούμε αντίστοιχες προσφορές και από τους υπόλοιπους παρόχους, τόσο για τους οικιακούς όσο και για τους εταιρικούς πελάτες.
Πάντως, ένα σημείο που πρέπει να γίνει κατανοητό είναι πως οι πάροχοι ακολουθούν μία προσέγγιση «ίδιο κόστος, περισσότερα GBs». Και το αναφέρουμε αυτό γιατί σε αρκετούς υπήρχε η εντύπωση ότι θα έπρεπε να μειωθεί το κόστος για τον καταναλωτή στα ίδια GBs που παρέχονται. Κάτι που ουσιαστικά δεν θα ενθάρρυνε τη μεγαλύτερη χρήση των υπηρεσιών δεδομένων που είναι και το ζητούμενο.
Με το κόστος ανά GB να πέφτει πλέον σημαντικά, θα πρέπει να δούμε αν τελικώς το κόστος ήταν ο λόγος που οι Έλληνες δεν χρησιμοποιούσαν όσο οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι τα smartphones τους όσον αφορά τις υπηρεσίες δεδομένων. Και μένει να δούμε αν η αναμενόμενη αύξηση της χρήσης δεδομένων θα βοηθήσει και στην ενίσχυση της παραγωγικότητας που είναι και το ζητούμενο. Όπως και μένει να δούμε αν αυτή η αναμενόμενη αύξηση θα βοηθήσει και στη δημιουργία νέων υπηρεσιών. Κάτι που επίσης είναι ζητούμενο από την προσπάθεια…