Υπάρχει το (συγκριτικό) fair value, υπάρχουν οι κίνδυνοι των αγορών, υπάρχουν οι προσδοκίες της κυβέρνησης υπάρχει κι ένας επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ που σίγουρα δεν είναι…αιθεροβάμων, ο Δημήτρης Πολίτης.
Έχει σημάνει συναγερμός, τόσο εντός όσο εκτός συνόρων, με την εκκίνηση της διαγωνιστικής διαδικασίας για την παραχώρηση-χρήση, λειτουργία και διαχείριση της Αττικής Οδού.
- Είναι μια συναλλαγή, κάτι σαν το Holy Grail των “παραχωρήσεων” για τους κατασκευαστικούς ομίλους, τα επενδυτικά χαρτοφυλάκια, τις τράπεζες αλλά και για τις εταιρείες που άμεσα είτε έμμεσα θα ευνοηθούν αμέσως μετά την παραχώρηση π.χ. από το κατασκευαστικό μέρος.
Ο Δημήτρης Πολίτης – διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ– έχει εκτιμήσει ότι το τίμημα προσφοράς θα ξεπεράσει κάθε προηγούμενο.
Με πολυετή τραπεζική θητεία (στην Credit Suisse), ο επικεφαλής του Ταμείου Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου, γνωρίζει πολύ καλά όταν “φωτογραφίζοντας” το κόστος εκχώρησης του 49% του μετοχικού κεφαλαίου του ΔΕΔΔΗΕ στο Macquarie θέτει ως βάση τα 2,1-2,3 δισ. ευρώ.
Το αυστραλιανό fund κατέβαλε (συνολικά ) τα 2,1 δισ.€ για μειοψηφικό ποσοστό χωρίς δυνατότητα πρόσβασης στην διοίκηση.
Τουλάχιστον όχι σ’ αυτή την φάση.
Συγκριτικό προηγούμενο παραχώρησης, υπάρχει και αφορά τα 1,5 δισ.€ της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την Εγνατία Οδό.
Τίμημα, που δεν έχει το δέλεαρ των ώριμων εσόδων της Αττικής Οδού και των προοπτικών συνεργειών σε κατασκευαστικό επίπεδο (επεκτάσεις, συνδέσεις με σιδηροδρομικό δίκτυο, πρόσβαση προς Ραφήνα κ.λ.π).
Ενδεικτικό το γεγονός, πως από το 2013 που οι μέτοχοι της “Αττικής Οδού” (ΕΛΛΑΚΤΩΡ, AVAX) έχουν βάλει στα ταμεία τους σχεδόν 750 εκατ.€ (μερίσματα, εσωτερικός δανεισμός κ.α.) εγκρίνοντας 2 και 3 φορές μέσα στον ίδιο χρόνο “ενέσεις” ρευστότητας περίπου 200 εκατ. Ευρώ.
Αλλά και των συμπληρωματικών έργων κατασκευής, που θ’ ακολουθήσουν σε δεύτερο χρόνο.