Πόσο πραγματικά αξίζει ένα παλιό ξενοδοχείο στο κέντρο της Αθήνας;

0

Του ΧΡΗΣΤΟΥ Ν . ΚΩΝΣΤΑ

Περίεργα τιμολογιακά φαινόμενα δημιουργεί η φρενίτιδα δημιουργίας νέων ξενοδοχειακών μονάδων στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας. Δεν είναι μόνο τα μεγάλα 5άστερα ξενοδοχεία που δημιουργούν οι μεγάλες διεθνείς αλυσίδες.

Έκρηξη τιμών παρατηρείται σε μικρά, παραγνωρισμένα ξενοδοχεία ακόμη και …youth hostels στους άλλοτε «ύποπτους» δρόμους της πρωτεύουσας.

  • Είναι χαρακτηριστικό ότι το δίδυμο των ομίλων Κωνσταντακόπουλου και της τουρκικής Dogus αγόρασαν το εμβληματικό και μοναδικό 5άστερο ξενοδοχείο Hilton, πληρώνοντας ένα τίμημα που αντιστοιχεί σε 313.000 ευρώ κάθε δωμάτιο (price per key). • Aντίστοιχα το προβληματικό λόγω χρεών ξενοδοχείο Athens Ledra στη Λεωφόρο Συγγρού πουλήθηκε σε τιμή που αντιστοιχεί σε 240.000 ευρώ κάθε δωμάτιο. Του χρόνου θα λειτουργεί ως Regency Hayat Hotel.

Την ίδια όμως στιγμή, στα 3 αστέρων μικρά, παλιά ξενοδοχεία, ξενώνες και youth hostels της Πλάκας και του ιστορικού κέντρου της Αθήνας, που δεν διαθέτουν περισσότερα από 25 έως 80 δωμάτια το καθένα, οι επενδυτές προσφέρουν τιμήματα της τάξης των 200.000 ευρώ ανά δωμάτιο και εισπράττουν αρνητικές απαντήσεις!

Ουδείς από τους ιδιοκτήτες, αυτών των μικρών μονάδων, κάθεται να συζητήσει με μεσίτη ή διαχειριστή επενδυτικού fund, ΑΝ το τίμημα δεν αγγίζει τα 300.000 ευρώ ανά δωμάτιο(!),  παρά το γεγονός ότι υπό τις σημερινές συνθήκες το τίμημα αυτό δεν δικαιολογείται, ακόμη κι αν οι ξενώνες ήταν γεμάτοι κατά 80% καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Προφανώς οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές προσβλέπουν στην αναβάθμιση της ποιότητας της προσφερόμενης φιλοξενίας και στη διαρκώς αυξανόμενη τουριστική ροή και ζήτηση για τουριστικά καταλύματα στο κέντρο της πρωτεύουσας.

Οι ιδιοκτήτες αυτών των μικρών ξενοδοχείων και ξενώνων έχουν συνειδητοποιήσει ότι νέες άδειες ξενοδοχείων δεν εκδίδονται, όλες οι επενδύσεις -και είναι πολλές- γίνονται με αναβάθμιση υφιστάμενων μονάδων και γι’ αυτό απαιτούν εξωφρενικά για τα δεδομένα της εποχής τιμήματα.

• Επιπλέον, στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας έχει γεννηθεί ένα ακόμη ενδιαφέρον τουριστικό προϊόν, οι οργανωμένες φοιτητικές εστίες που καλύπτουν στεγαστικές ανάγκες των πανεπιστημιακών σχολών αλλά και των ιδιωτικών κολεγίων.

Σε κάθε περίπτωση όλοι συμφωνούν πως η εικόνα του ιστορικού κέντρου της Αθήνας αλλάζει θεαματικά.

H εικόνα αλλάζει πραγματικά. Οι αξίες όμως;

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here