Πρόστιμα €300 εκατ. επιβλήθηκαν, παγκοσμίως, μέσα σε έναν χρόνο για παραβιάσεις του κανονισμού περί προσωπικών δεδομένων

Πέρυσι, ο αριθμός των προστίμων ήταν 332, αυξημένος σε 709 το 2021. Κατά την ίδια περίοδο, ο αριθμός των προστίμων που επιβλήθηκαν μόνο από τις ρυθμιστικές αρχές της Ε.Ε. για τις παραβιάσεις αυξήθηκε κατά 125%. Τον Ιούλιο του περασμένου έτους, τα σωρευτικά πρόστιμα ανήλθαν σε €131 εκατ., ενώ τον φετινό Ιούλιο το αντίστοιχο μέγεθος ήταν €294 εκατ.

Σε διεθνές επίπεδο, τον τελευταίο χρόνο, οι μεγάλοι τεχνολογικοί κολοσσοί κυριαρχούν μεταξύ των εταιρειών, που έρχονται αντιμέτωπες με τα υψηλότερα πρόστιμα εξαιτίας παραβιάσεων του Κανονισμού περί προστασίας δεδομένων. Όπως προκύπτει από το GDPR Enforcement Tracker και την έκθεση “GDPR Fines 2020” της Finbold, η Google συγκέντρωνε φέτος τον Ιούλιο το μεγαλύτερο μερίδιο των προστίμων, με το ύψος τους να φτάνει τα €60 εκατ.

Η Google Ireland κατατάσσεται δεύτερη με €40 εκατ. σε πρόστιμα, ενώ η H&M Hennes & Mauritz OnlineShop από τη Γερμανία είναι τρίτη με πρόστιμα €35 εκατ.

Και οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών

Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών, μαζί με τις εταιρείες τεχνολογίας, είναι από τους συνήθεις υπόπτους για τις παραβιάσεις του GDPR. Οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών έχουν, επίσης, πληγεί από μερικά από τα μεγαλύτερα πρόστιμα, που έχουν επιβληθεί μέχρι τώρα.

“Αυτοί οι οργανισμοί κατηγορούνται τακτικά για κατάχρηση προσωπικών δεδομένων, προκειμένου να αποκτήσουν οικονομικό και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Γενικά, τόσο ο τομέας της τεχνολογίας, όσο και οι τηλεπικοινωνίες, βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στα δεδομένα και συμμετέχουν στην επεξεργασία δεδομένων μεγάλης κλίμακας”, αναφέρει η Finbold.

Θυμίζουμε ότι η Ε.Ε. ενεργοποίησε τον GDPR στις 25 Μαΐου 2018, με στόχο να δώσει στους πολίτες μεγαλύτερο έλεγχο των δεδομένων και της ιδιωτικής ζωής τους.

Γιατί αυξάνονται τα πρόστιμα 

Τα αυξανόμενα πρόστιμα τον τελευταίο χρόνο υπογραμμίζουν τη βελτιωμένη ικανότητα των ρυθμιστικών αρχών να εντοπίζουν περιπτώσεις παραβίασης προσωπικών δεδομένων. Επιπλέον, δείχνει επίσης τη δύναμη που παρέχεται στους καταναλωτές, που είναι όλο και περισσότερο σε θέση να αναφέρουν καταστάσεις παραβιάσεων δεδομένων.

Επιπλέον, ορισμένα από τα επιβληθέντα πρόστιμα δεν πληρώνονται πάντα, όπως απαιτείται. Μερικές από τις εταιρείες υποβάλλουν μερικές φορές προσφυγές, που οδηγούν είτε στην κατάργηση των προστίμων, είτε στη μείωση τους.

Όπως σημειώνουν οι αναλυτές, η αύξηση των παραβιάσεων και των προστίμων συνεχίστηκε μέσα στην πανδημία παρά το γεγονός ότι ορισμένοι ρυθμιστές έδειξαν κάποια επιείκεια λόγω της υγειονομικής κρίσης. Για παράδειγμα, μερικά από τα υψηλά πρόστιμα υψηλού προφίλ μειώθηκαν, καθώς οι εταιρείες αντιμετώπισαν οικονομικές δυσκολίες.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ