Ένας σημαντικός κύκλος διαδικτυακών εξαγωγικών webinars για το 2020, ολοκληρώθηκε με το: «Doing Business in Saudi Arabia – COVID 19 Challenges and Opportunities».
Τη σειρά αυτή διοργανώνει η Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου (Enterprise Greece) σε συνεργασία με Γραφεία Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων ανά τον κόσμο και απευθύνεται σε στελέχη ελληνικών εξαγωγικών εταιρειών.
Η Σαουδική Αραβία είναι αγορά – στόχος για ελληνικά προϊόντα και υπηρεσίες, ενώ αποτελεί και πύλη εισόδου για τις αγορές των χωρών του κόλπου και της Μέσης Ανατολής, όπως επιβεβαιώθηκε κατά τη διάρκεια του διαδικτυακού συνεδρίου, στο οποίο η ανταπόκριση των εξαγωγικών εταιριών, ήταν εντυπωσιακή, με 191 εγγραφές.
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, τα βασικά συμπεράσματα του webinar ήταν τα εξής:
- Παρότι η πανδημία του κορωνοϊού, επηρέασε τις ελληνικές εξαγωγές στη Σαουδική Αραβία, με μικρή υποχώρησή τους το 2020, παρουσιάζονται πολλές ευκαιρίες να αναπτυχθεί το διμερές εμπόριο.
- Σημαντική ευκαιρία για τις ελληνικές επιχειρήσεις αποτελεί το αναπτυξιακό «Όραμα της Σαουδικής Αραβίας για το 2030», καθώς στηρίζεται στη διαφοροποίηση της οικονομίας, στην ψηφιοποίηση των υπηρεσιών και στις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης.
- Οι κλάδοι με σημαντική προοπτική, μεταξύ άλλων, είναι: τα τρόφιμα- ποτά, ο κατασκευαστικός κλάδος, η τεχνολογία- καινοτομία, ενέργεια και νερό, φάρμακα, ο ιατρικός εξοπλισμός και οι υπηρεσίες.
- Υλοποιούνται σημαντικά έργα υποδομών και μεγάλων κατασκευών
- Τα προηγούμενα χρόνια έγιναν στοχευμένες δράσεις προώθησης και προβολής για τον κλάδο των δομικών υλικών. Ενδεικτικά αναφέρεται η συμμετοχή στη BIG 5 SAUDI ARABIA.
Η Εντεταλμένη Σύμβουλος και Εκτελεστικό Μέλος του Δ.Σ. της Enterprise Greece, Μπέττυ Αλεξανδροπούλου, ανέφερε: «Η Σαουδική Αραβία είναι μια ιδιαίτερα δυναμική αγορά για τις ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις, παρά τις προκλήσεις που δημιούργησε η κρίση του COVID-19. Είναι μια ευκαιρία να αξιοποιήσουμε την προτίμηση για την ελληνική διατροφή, την έντονη κατασκευαστική δραστηριότητα και τη ραγδαία ψηφιακή ανάπτυξη που συντελείται στη χώρα. Η καινοτομία άλλωστε, θα είναι το πρίσμα, μέσα από το οποίο θα αναδειχθούν τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα μέσω της εθνικής μας συμμετοχής στην παγκόσμιας εμβέλειας έκθεση EXPODubai 2020, η οποία θα λάβει χώρα την επόμενη χρονιά. Όλα αυτά είναι ισχυρά πλεονεκτήματα για τις ελληνικές επιχειρήσεις και ευκαιρίες διείσδυσης στην αγορά της Μέσης Ανατολής, που γεωπολιτικά για τη χώρα μας, έχει αυξανόμενη σημασία».
Ο Νικόλαος Θωμόπουλος, ο οποίος μοιράστηκε κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, την πολυετή του εμπειρία ως πρώην επικεφαλής του γραφείου ΟΕΥ Τζέντας, δήλωσε: «Η Σ. Αραβία είναι η μεγαλύτερη αγορά στην περιοχή της Μέση Ανατολής και Βορείου Αφρικής (MENA area) και ταυτόχρονα αποτελεί μια αγορά με τεράστιες δυνατότητες για τις ελληνικές επιχειρήσεις, χάρη στη σχετική εγγύτητα με την Ελλάδα, τις καλές διμερείς σχέσεις και κυρίως τη συμπληρωματικότητα των παραγομένων προϊόντων και υπηρεσιών. Ωστόσο, είναι μια αγορά με ιδιαιτερότητες και απαιτήσεις, η οποία απαιτεί προσοχή και υπομονή. Το Γραφείο ΟΕΥ Τζέντας είναι στη διάθεση κάθε οργανισμού, συλλογικού φορέα και επιχείρησης στην Ελλάδα, να συνδράμει στην περαιτέρω διασύνδεση των δύο αγορών».
Ο 1ος κύκλος των Doing Business in…– COVID 19 Challenges and Opportunities, ξεκίνησε τον Ιούνιο με τρία webinars για την αγορά των ΗΠΑ και συνεχίσθηκε με την αγορές της Γερμανίας, της Νοτίου Κορέας και της Ιαπωνίας. Εντάσσεται σε μια σειρά νέων πρωτοβουλιών της Enterprise Greece, που στοχεύουν στην υποστήριξη των εξαγωγικών μας επιχειρήσεων, οι οποίες καλούνται να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες και προκλήσεις που δημιούργησε η πανδημία. Πάνω από 1000 ήταν οι συμμετοχές στα 7 συνολικά webinars, αριθμός που δείχνει τη μεγάλη ανταπόκριση που υπήρξε από τις ελληνικές εταιρίες. Ο κύκλος αυτών των επιτυχημένων, διαδικτυακών εξαγωγικών σεμιναρίων, θα συνεχιστεί και την επόμενη χρονιά.
εξ. φωτό newideas.gr