Η κρίση στην αγορά πετρελαίου δημιουργεί νέες ευκαιρίες για τους εφοπλιστές, καθώς οι χώρες-παραγωγοί όπως Σ. Αραβία και Ρωσία δημιουργούν μεγάλα αποθέματα, αναζητώντας παράλληλα χώρους αποθήκευσης.
Σημειωτέον ότι η πρόσθετη παραγωγή, έχει προκαλέσει μεγάλη πτώση στην τιμή του «μαύρου χρυσού» ακόμα και σε χαμηλό 20ετίας.
Μεταξύ των εγκαταστάσεων αποθήκευσης που αναζητούν οι εταιρείες εμπορίας, είναι και τα δεξαμενόπλοια. Στέλεχος τη νορβηγικής Frontline, εξήγησε πρόσφατα την όλη διαδικασία: Oι traders πετρελαίου αγοράζουν το αργό σε πολύ χαμηλή τιμή. Eν συνεχεία σπεύδουν να το αποθηκεύσουν π.χ. σε κάποιο πλοίο και μετά πωλούν το φορτίο στην αγορά παραγώγων και συγκεκριμένα μέσω forward futures, από τα οποία εξασφαλίζουν απόδοση της τάξεως του 20% σε ετήσια βάση, με πολύ χαμηλό ρίσκο.
Πώς κερδίζουν οι Έλληνες εφοπλιστές
Παρόλο που ο κόσμος του εφοπλισμού γνωρίζει πρωτόγνωρες καταστάσεις λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, οι Έλληνες εφοπλιστές που διαθέτουν tankers βγαίνουν κερδισμένοι, λόγω της αύξησης της ζήτησης.
Γ. Προκοπίου, Θ. Μαρτίνος, Β. Μαρινάκης, οικογένεια Τσάκου, είναι ορισμένοι εξ αυτών που εν μέσω κρίσης έχουν μεγάλο όγκο κερδών είτε από την ναύλωση των πλοίων τους ως αποθηκευτικών χώρων, είτε από τη χρήση τους για την μεταφορά πετρελαίου.
Ένα ακόμη πρόσθετο «αβαντάζ» αποτελεί η μείωση του λειτουργικού κόστους, ακριβώς λόγω της μείωσης της τιμής του πετρελαίου. Ο περιορισμός αυτός συνδέεται άρρηκτα με τη μείωση των ναυτιλιακών καυσίμων, η τιμή των οποίων αντανακλά έως και το 55% των συνολικών δαπανών ενός πλοίου. Όσο πιο μεγάλο το πλοίο, τόσο μεγαλύτερο και το όφελος.
Η παραπάνω συγκυρία έχει επί της ουσίας δημιουργηθεί από την διατήρηση της παγκόσμιας παραγωγής πετρελαίου σε πολύ υψηλό επίπεδο, παρά την πτώση της ζήτησης σε παγκόσμιο επίπεδο.