Το γιγαντιαίο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ever Given, που προσάραξε πριν από σχεδόν μία εβδομάδα κι έκλεισε τη Διώρυγα του Σουέζ, προκαλώντας ασφυξία στη διεθνή κίνηση των πλοίων, έχει επανέλθει κατά το 80% στη «σωστή κατεύθυνση», διαβεβαίωσε η Αρχή της Διώρυγας σε ανακοίνωσή της. «Η θέση του πλοίου έχει επανέλθει κατά το 80% στη σωστή κατεύθυνση», εκτίμησε ο Οσάμα Ράμπια, πρόεδρος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, προτού προσθέσει ότι η πρύμνη του σκάφος «απομακρύνθηκε κατά 102 μέτρα από την όχθη ενώ απείχε τέσσερα μέτρα μόλις». Στην ανακοίνωση της αρχής, ο ναύαρχος Ράμπια ανακοίνωση ότι το πλοίο άρχισε «με επιτυχία» να πλέει ξανά.
Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ, χωρίς να υπεισέλθει σε περισσότερες λεπτομέρειες για την αποκατάσταση της ομαλής λειτουργίας της Διώρυγας, ο αιγύπτιος αξιωματούχος διαβεβαίωσε ότι η ναυσιπλοΐα θα ξαναρχίσει «μετά το τέλος των επιχειρήσεων για να πλεύσει ξανά πλήρως το σκάφος, το οποίο θα κατευθυνθεί κατόπιν προς τη ζώνη αναμονής» ώστε να αποφραχθεί το κανάλι.
Η πρύμη του πλοίου μήκους 400 μέτρων και εκτοπίσματος 220.000 τόνων απομακρύνθηκε από τη δυτική όχθη της Διώρυγας, κατέγραψαν νωρίς σήμερα το πρωί οι εξειδικευμένες υπηρεσίες εντοπισμού πλοίων Vessel Finder και My Ship Tracking. . Τουλάχιστον 369 άλλα πλοία περιμένουν να περάσουν τη Διώρυγα, ανάμεσά τους δεκάδες που μεταφέρουν εμπορευματοκιβώτια, ή χύδην φορτίο, ή αργό πετρέλαιο, υγροποιημένο φυσικό αέριο, ή υγροποιημένο αέριο πετρελαίου. Από τη Διώρυγα του Σουέζ, μήκους 190 χιλιομέτρων, περνάει περί το 10% των εμπορευμάτων που διακινούνται διά θαλάσσης παγκοσμίως και κάθε ημέρα που το κανάλι στρατηγικής σημασίας παραμένει κλειστό συνεπάγεται μεγάλες καθυστερήσεις και δυσβάστακτα κόστη.
Κατά τις εκτιμήσεις της γερμανικής Allianz το κόστος αποκλεισμού της Διώρυγας του Σουέζ υπολογίζεται σε 6 με 10 δισ. δολάρια την εβδομάδα και έχει επίπτωση 0,2 με 0,4 ποσοστιαία μονάδα ετησίως στην ανάπτυξη του διεθνούς εμπορίου.
Κάθε μέρα, το μπλοκάρισμα διέκοπτε το πέρασμα προϊόντων αξίας άνω των 9 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με τη Lloyd’s List, η οποία μεταφράζεται σε περίπου 400 εκατ. δολάρια την ώρα.
Οι πλοιοκτήτες και οι ασφαλιστικές εταιρείες που περιμένουν να περάσουν το κανάλι ήδη βλέπουν αξιώσεις πολλών εκατομμυρίων, ακόμη και αν αποκατασταθεί το πρόβλημα στην δίωρυγα οριστικά τις επόμενες ώρες.
Πηγή: insuranceworld.gr