Μας ενθουσίασε το νέο Peugeot 508 κι αν κρίνουμε από τα βλέμματα στο διάβα μας δεν ήμασταν οι μόνοι που μας άρεσε.

Του Τάκη Πουρναράκη

Η Peugeot έχει μεγάλη παράδοση στην κατηγορία των μεσαίων σεντάν: 504, 505, 405, 406, 407, 508 όπου είναι παρούσα τα τελευταία 30 χρόνια πάντα με μια αξιόλογη πρόταση. Η κατηγορία αυτή τα τελευταία χρόνια έχει απολέσει μέρος της δυναμικής της, λόγω της άνθισης των SUV.

Οι περισσότεροι επισκέπτες στις εκθέσεις Peugeot κοιτούν τα 3008, 5008. Οι σχεδιαστές της γαλλικής εταιρείας για να δώσουν μια ευκαιρία στο μεσαίο σεντάν τους, ξέφυγαν από την κλασσική γραμμή ακολουθώντας την σχολή της Mercedes CLS, του τετράθυρου κουπέ!

Το αποτέλεσμα είναι συγκλονιστικό κατά την άποψή μου, το σχήμα του 508 είναι αρμονικό και ταυτόχρονα εκπέμπει έναν δυναμισμό που δίνει την αίσθηση πως κινείται ακόμη και σταματημένο. Με μήκος 4.75m και χώρο αποσκευών που φτάνει τα 487lt το 508 δεν είναι μικρό αυτοκίνητο. Χάρη όμως στην οδηγοκεντρική σχεδίαση i cockpit με το μικρό ελλειπτικό τιμόνι, την εξαιρετική κατανομή βάρους και το σετάρισμα της ανάρτησης ο οδηγός ποτέ δεν αντιλαμβάνεται τον όγκο και το βάρος (1420kg).

Είχαμε την ευκαιρία να βάλουμε κοντά 1700km πίσω από το τιμόνι του 508. Το μοντέλο δοκιμής μας φορούσε τον ολοκαίνουργιο πετρελαιοκινητήρα των 1.5lt/130PS που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ8, 8 σχέσεων. Κινηθήκαμε τις μέρες των γιορτών από την Αθήνα προς την ορεινή Αρκαδία και από κει μέχρι το νοτιότερο άκρο της ηπειρωτικής Ευρώπης, το ακρωτήριο Ταίναρο.   Ο εξοπλισμός του μοντέλου δοκιμής μας, πλουσιότατος παρότι πρόκειται για την βασική έκδοση που τιμάται κάτω από 30χ. (σ.σ: δείτε μέχρι 18/5/19 τις προσφορές Peugeot).

Από κλιματισμό, σύστημα πλοήγησης, κεντρική οθόνη 12,3 ιντσών, 6 αερόσακους, Active Safety Brake, Distance Alert, Lane Keeping Assist, Speed Limit Recognition, Cruise Control, διζωνικό αυτόματο κλιματισμό, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός/πίσω, αυτόματα φώτα/υαλοκαθαριστήρες, σύστημα πλοήγησης  17άρες ζάντες.

Ότι βλέπεις παίρνεις!

Η πρόοδο της τεχνολογίας έχει δημιουργήσει πολλές ψευδαισθήσεις. Βλέπεις για παράδειγμα μια αθλητική σιλουέτα και η απογοήτευσή σου είναι μεγάλη όταν συνειδητοποιείς ότι δεν οφείλεται σε σκληρή προπόνηση, αλλά σε καλό χειρουργό.

Το αθλητικό σουλούπι του 508 σε προδιαθέτει για ανάλογη οδική συμπεριφορά, πράγμα που επιβεβαιώνεται στην πράξη με τον καλύτερο τρόπο.

Ο σύγχρονος πετρελαιοκινητήρας με τις τελευταίες προδιαγραφές ρύπων Euro 6.2d διαθέτει θετικό τράβηγμα σε όλο το φάσμα στροφών χάρη και στην υψηλή ροπή των  30.6kgm που είναι διαθέσιμη σχεδόν από το ρελαντί. Ο συνδυασμός του με το 8ταχυτο αυτόματο κιβώτιο είναι τόσο πετυχημένος που οι αλλαγές σχέσεων δεν γίνονται αντιληπτές ακόμη κι αν ο οδηγός χρησιμοποιεί τα paddles πίσω από το τιμόνι στο όριο περιστροφής και χωρίς να αφήνει το πόδι του από το γκάζι. Το μεγάλο Peugeot έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την άνεση και την φινέτσα, τα καταφέρνει δε εξίσου καλά και στους δυο τομείς.

Ταξιδεύοντας ο αυτόματος διατηρητής ταχύτητας σου επιτρέπει να απολαύσεις την ποιότητα κύλισης του μεγάλου Peugeot. Η ανάρτηση (γόνατα McPherson μπροστά, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) με το γαλλικό σετάρισμα, συνεπικουρούμενη από την κορυφαία ακαμψία της πλατφόρμας ΕΜΡ2 της Peugeot εξαφανίζει κάθε ανομοιομορφία του οδοστρώματος. Ανεξαρτήτως αν κάθεσαι μπρος ή πίσω η άνεση για τους επιβαίνοντες στο Peugeot 508 παραμένει σε πολύ υψηλά επίπεδα.

Περνώντας από το Γερολιμένα

Ο οδηγός απολαμβάνει μια μοναδική αίσθηση χάρη στο μικρό ελλειπτικό τιμόνι και την οδηγοκεντρική σχεδίαση icockpit. Αντίστοιχα οδηγοκεντρική είναι και η πληροφορία που λαμβάνει από τους εμπρός κινητήριους τροχούς. Η κατευθυντικότητα, η αμεσότητα στην αλλαγή πορείας, η σταθερότητα στο φρενάρισμα είναι από τα δυνατά σημεία του 508. Στον αυτοκινητόδρομο διατηρεί με χαρακτηριστική άνεση υψηλή μ.ω.τ ενώ ταυτόχρονα η κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 7 ευρώ/100km. Η πορεία του επηρεάζεται από ελάχιστα ως καθόλου από τον άνεμο, όντας χαμηλό και αεροδυναμικό. Σε επαρχιακό δρόμο με στροφές το 508 χάρη και στο μακρύ του μεταξόνιο είναι εξαιρετικά σταθερό στις ανοικτές καμπές. Με τυπική συμπεριφορά Peugeot,  πρώτα γέρνει και μετά στρίβει μπορεί να κινηθεί σε ρυθμούς εξωπραγματικούς για οικογενειακά δεδομένα. Σε ανάβαση με κλειστές στροφές ή υπό πίεση με πολλά χιλιόμετρα η συμπεριφορά του είναι τυπικά υποστροφική αλλά τα όρια βρίσκονται πολύ πιο ψηλά απ’ αυτά της λογικής και της νομιμότητας, σε δημόσιο δρόμο.

Peugeot Blue στο Tainaro Blue μια μοναδική εικόνα σ’ ένα μοναδικό πύργο

Φτάσαμε μέχρι το Ταίναρο με το 508, διανύοντας κοντά 1700km. Το παραλάβαμε γεμάτο και χρειάστηκε μόνο έναν ανεφοδιασμό (70 ευρώ) για όλα αυτά τα χιλιόμετρα. Άνεση, φινέτσα και ομορφιά τα δυνατά του χαρτιά.

Στο βυζαντινό εκκλησάκι της Παναγίας στο Λεβίδι Αρκαδίας

Συνολικά πρόκειται για ένα όμορφο μεγάλο κουπέ με τέσσερις πόρτες που μοιάζει σαν όαση αισθητικής μπροστά στην έρημο των SUV. Αντίπαλοί του θεωρητικά είναι τα Audi Α5, ΒΜW 4αρα GC, Αlfa Romeo Giulia τα οποία όμως ξεκινούν από υψηλότερα επίπεδα τιμών και κινητήρων. Αν δεν έχει ακόμη αποφασίσει τι σχήμα θα έχει το νέο σας αυτοκίνητο, ρίξτε μια ματιά στο 508, μπορεί και να ερωτευτείτε, όπως εμείς!

Το ακρωτήριο Ταίναρο είναι το νοτιότερο άκρο της ηπειρωτικής Ευρώπης.
Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 487lt

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA Peugeot 508 1.5lt Blue hdi

Κινητήρας: 1.499 cc
Ισχύς: 130 PS/3.750 rpm
Ροπή: 30,6 kgm/1750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο, οχτώ σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10 sec
Τελική ταχύτητα: 208 χλμ./ώρα
Μεικτή κατανάλωση: 6,1lt/100km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 98 gr
Τέλη κυκλοφορίας: 88 ευρώ
Βάρος: 1.420kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.750/1.859/1.403 mm
Χώρος αποσκευών: 487lt
Τιμή: Από 29.000 ευρώ

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here