Ημέρα ανακοίνωσης οικονομικών αποτελεσμάτων, σήμερα Πέμπτη, για τον Όμιλο Coca Cola/HBC.
  • Η ανακοίνωση φυσικά θα γίνει πριν την έναρξη της συνεδρίασης, εύλογα λόγω αυξημένου “βάρους” στην διαμόρφωση των χρηματιστηριακών δεικτών.
  • Η επιβεβαίωση ή μη των εκτιμήσεων των αναλυτών, θα επηρεάσει την στάση των επενδυτών.
  Η αγορά περιμένει κέρδη (προ φόρων) στα 290 εκ. € με 295 εκατ. € (αύξηση, περίπου, +40%) καθώς στο πρώτο τρίμηνο κατέγραψε αύξηση εσόδων +6,1% (σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης και 2,7% σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση) με κύριους οδηγούς τις κατηγορίες ανθρακούχων αναψυκτικών, ενεργειακών, και θεαματική ενίσχυση στις αναδυόμενες αγορές.
   Στα 31,75 ευρώ η μετοχή, χθες Τετάρτη, με απώλειες -3,20% σε μία εβδομάδα, απόρροια των εισαγόμενων πιέσεων λόγω σημαντικής πίεσης στη μετοχή της CC/HBC εισηγμένης στο χρηματιστήριο του Λονδίνου (στον δείκτη FTSE100).

·        FX-neutral revenue growth +23.1% like-for-like. Reported revenues +14.7%.

·        FX-neutral net sales revenue closed 4% above 2019 levels (like-for-like)

·        Value share gains increased, + 50bps in NARTD

·        Volume growth of 15.9% like-for-like; sustained performance in the at-home channel complemented by recovery in out-of-home during Q2

·        Improvements in FX-neutral revenue per case, benefited from pricing taken in over 90% of our markets and positive category, package and channel mix

·        Sparkling volume +16.2%, with Adult sparkling +37.0% and Low/no sugar +40.3%. Energy volume + 66.1%.

·        Costa Coffee roll-out continues to progress well; Coffee strategy strengthened with premium Italian brand, Caffè Vergnano, to start distribution by 2022

·        Operating leverage and cost savings resulted in comparable EBIT margin up 340 bps to 10.8%. €120 million of COVID-related opex savings were achieved in 2020. CC HBC expects to retain c. €20 million of this in 2021 and therefore €100 million of these costs to return in H2 2021.

·        CAPEX reached €218.4 million, 6.7% of net sales revenue, at the lower end of targeted 6.5-7.5% range.

·        Free cash flow was €277.5 million, an increase of €316.0 million compared to the prior-year period, driven by higher profitability and a significant improvement in working capital.

·        Established: FX-neutral revenue increased by 17.1% as markets reopened, driving comparable EBIT margins up 440bps

·        Developing: FX-neutral revenue up 17.6%, with stable volume performance despite impact from Polish sugar tax; comparable EBIT margins up 180bps

·        Emerging: FX-neutral revenue up 30.3% like-for-like; continued strong performance from Russia and Nigeria and recovery through the rest of the segment led to comparable EBIT margins increasing by 340bps.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here