Ο ρόλος και ο σκοπός των εκπτώσεων δεν είναι άλλος από την τόνωση της αγοράς αλλά και την δυνατότητα των καταναλωτών να εκμεταλλευτούν με προνομιακό τρόπο τις τιμές ώστε να αποκτήσουν αγαθά και υπηρεσίες που θα δίσταζαν κατά τη διάρκεια της κανονικής περιόδου.

Κι όμως σύμφωνα με έκθεση της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, οι ενδιάμεσες φθινοπωρινές εκπτώσεις έφεραν μείωση του τζίρου στο εμπόριο κατά 7%.

Τα αποτελέσματα της έρευνας ανάμεσα σε άλλα δείχνουν ότι:

  • Το 85% των επιχειρήσεων συμμετείχε στις ενδιάμεσες εκπτώσεις, ποσοστό αυξημένο σε σύγκριση με το Νοέμβριο του 2017 (80%).
  • Οι περισσότερες επιχειρήσεις (47%) κατέγραψαν χαμηλότερες πωλήσεις σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσυνή περίοδο, ποσοστό σημαντικά μεγαλύτερο σε σύγκριση με την αντίστοιχη εκπτωτική περίοδο του προηγούμενου έτους, (37% το 2017). Βέβαια τα τελευταία δύο έτη, αν και όχι η πλειοψηφία, σημαντικό μέρος των επιχειρήσεων βελτιώνει ή σταθεροποιεί τις πωλήσεις του την ενδιάμεση εκπτωτική περίοδο του Νοεμβρίου (Πίνακας 1).

Στις περισσότερες επιχειρήσεις (6 στις 10) το ποσοστό έκπτωσης κυμάνθηκε μεταξύ 11% και 40%, ενώ στην πλειοψηφία τους κινήθηκαν μεταξύ (11% – 20%). Αυτό που χρήζει παρατήρησης είναι η αύξηση του ποσοστού συμμετοχής τους στο θεσμό των ενδιάμεσων εκπτώσεων. Ενώ το 2014 δεν συμμετείχε το 28% το 2018 το ποσοστό αυτό μειώνεται σε 15%.

  • Μία στις δύο επιχειρήσεις (54%) πραγματοποίησαν εκπτώσεις στο σύνολο των εμπορευμάτων και το 17% στο μεγαλύτερο μέρος των νέων παραλαβών.

Σε αντίθεση με το ποσοστό της έκπτωσης, όπως φαίνεται από τον Πίνακα 3, το ζήτημα των εκπτωτικών εμπορευμάτων κατά τις ενδιάμεσες εκπτώσεις έχει αλλάξει κατά την διάρκεια εφαρμογής του μέτρου.

  1. Περισσότερες από μία στις δύο επιχειρήσεις (54%) θεωρεί ότι οι ενδιάμεσες εκπτώσεις δεν επηρεάζουν τον συνολικό τζίρο φθινοπωρινής – χειμερινής περιόδου, ενώ ποσοστό 23% κρίνει ότι το συγκεκριμένο μέτρο έχει αρνητικό αντίκτυπο και  20%  θετικό.
  2. Αναφορικά με την χρησιμότητα μιας ξεχωριστής περιόδου ενδιάμεσων εκπτώσεων οι απόψεις μοιάζει να διχάζονται.
  3. Όσον αφορά τη λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή των ενδιάμεσων εκπτώσεων η πλειονότητα αναφέρει ότι η λειτουργία της Κυριακής δεν επηρεάζει τον συνολικό τζίρο των ενδιάμεσων εκπτώσεων (39%) και το 20% δηλώνει ότι έχει αρνητικό αντίκτυπο. Επίσης, η ανάγκη απασχόλησης προσωπικού την Κυριακή καλύπτεται, είτε προσωπικά από τον επιχειρηματία, είτε με το υπάρχον προσωπικό δηλαδή, να πραγματοποιηθούν επιπλέον προσλήψεις. Τέλος, τρεις στις τέσσερις επιχειρήσεις φαίνεται να καταγράφουν αύξηση του λειτουργικού κόστους από τη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές ενώ η επισκεψιμότητα φαίνεται να είναι ανεξάρτητη από την λειτουργία της Κυριακής (47,7%).

Διαγραμματική παρουσίαση των αποτελεσμάτων

Οι Εμπορικοί Σύλλογοι για την κίνηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων του  Νοεμβρίου 2018 σε σύγκριση με το 2017

 Στον παρακάτω πίνακα παρουσιάζονται οι εκτιμήσεις των Εμπορικών Συλλόγων σε 59 περιοχές της χώρας[1], σχετικά με την κίνηση των πωλήσεων, κατά τη διάρκεια της ενδιάμεσης χειμερινής εκπτωτικής περιόδου του Νοεμβρίου 2018, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2017.

Από τις εκτιμήσεις των Εκπροσώπων των Εμπορικών Συλλόγων ενός μεγάλου μέρους των εμπορικών αγορών της χώρας, φαίνεται ότι η αγορά κινήθηκε κυρίως πτωτικά.

[1]Υπάρχουν περιοχές που δεν συμμετέχουν στις ενδιάμεσες εκπτώσεις

[1]Υπάρχουν περιοχές που δεν συμμετέχουν στις ενδιάμεσες εκπτώσεις

…………………….

Η περιοδική έρευνα του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ  για την κίνηση της αγοράς κατά την περίοδο των ενδιάμεσων εκπτώσεων του Νοεμβρίου ήταν τηλεφωνική με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου σε δείγμα 150 επιχειρήσεων, εφαρμόζοντας στρωματοποιημένη δειγματοληψία σε δύο στάδια, σε εμπορικές αγορές αστικών κέντρων της χώρας

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ