Δοκιμή από τον Τάκη Πουρναράκη

Το Qashqai 2ης γενιάς που ανανεώθηκε πολύ πρόσφατα πούλησε πέρυσι στη χώρα μας 2882 αυτοκίνητα συγκεντρώνοντας ποσοστό 17.9% στην κατηγορία C – SUV. Η πρόταση της Nissan στη μεσαία κατηγορία SUV, είναι διαχρονικό best seller στη χώρα μας. Προφανώς και υπάρχει λόγος γι’ αυτό: Δεν υστερεί σε τίποτα!

Όλοι όσοι έχουν στην κατοχή τους Qashqai από το 2006 έως και σήμερα κατανοούν τι λέμε. Με ικανοποιητικούς χώρους για πολυμελή οικογένεια, καλές επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση, ασφαλή οδική συμπεριφορά, αξιοπιστία και διαχρονικό σχήμα το Qashqai συνεχίζει να συγκινεί το αγοραστικό κοινό. Το μεσαίο SUV της Nissan διατίθεται σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις.

Στα χέρια μας για εκτενή δοκιμή είχαμε την προσθιοκίνητη έκδοση 1.3 DIG-T 140 PS που συνδυάζονταν με 6αρι χειροκίνητο κιβώτιο. Ο νέος αυτός κινητήρας των 1.3lt αποτελεί προϊόν συνεργασίας του γκρουπ Renault – Nissan με τη Mercedes και είναι προδιαγραφών εκπομπών ρύπων Euro 6.2. Πρόκειται για υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο σύνολο με δυο εκδόσεις ιπποδύναμης 140 ή 160PS. Εμείς οδηγήσαμε την μικρή έκδοση των 140PS. Η πιο ισχυρή έκδοση των 160PS συνδυάζεται και με αυτοματοποιημένο 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Ο νέος αυτός κινητήρας χρειάζεται περιοδική συντήρηση ανά 30.000 km.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό του Qashqai, πρώτα απ’ όλα σε κερδίζει η ποιότητα των υλικών: Μαλακά πλαστικά, άψογη συναρμογή, εργονομία υπεράνω κριτικής, απλότητα και λιτός σχεδιασμός αποπνέουν μια αίσθηση ήρεμης δύναμης.

Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η οθόνη 7 ιντσών με το καινούργιο infotainment NissanConnect. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας διέθετε κάμερα οπισθοπορείας και δυνατότητα σύνδεσης του κινητού είτε με λογισμικό Android είτε ios. Όλα αυτά είναι  πλέον στάνταρ εξοπλισμός της έκδοσης Acenta. Μπορείτε να διαβάσετε τα μηνύματά σας ή τα email σας στην οθόνη του αυτοκινήτου όταν αυτό είναι σταματημένο.

Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η οθόνη 7 ιντσών με το καινούργιο infotainment NissanConnect.

Όσον αφορά στα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας το Qashqai, διέθετε αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, ανίχνευση κόπωσης οδηγού, υποβοήθηση παρκαρίσματος, αναγνώριση εμποδίων περιμετρικά, προειδοποίηση για ακούσια αλλαγή λωρίδας, προσαρμοζόμενο διατηρητή ταχύτητας και ProPILOT για ημιαυτόνομη οδήγηση, λειτουργία εξαιρετικά αγχολυτική στο μποτιλιάρισμα καθώς το αυτοκίνητο, ξεκινά και σταματά μόνο του!

Ταξιδεύοντας

Η ηχομόνωση της καμπίνας επιβατών, η απουσία έντονων αεροδυναμικών στροβιλισμών, το θετικό τράβηγμα του κινητήρα από χαμηλές στροφές, η αίσθηση του χειροκίνητου κιβωτίου με τη σωστή κλιμάκωση και η ενδοτική ανάρτηση συνεπικουρούν σ’ ένα άνετο ποιοτικό ταξίδι. Το Qashqai δεν κουράζει τους επιβαίνοντες και προσφέρει στον οδηγό μια αίσθηση σιγουριάς. Ο κινητήρας αθόρυβος σε λειτουργία, τραβάει θετικά σε όλο το φάσμα στροφών. Παρά το φορτίο με 4 επιβάτες συν αποσκευές 3 ημερών, η δύναμη των 140PS και κυρίως η ροπή των 24.4kgm επιτρέπουν να κινείσαι σβέλτα, χωρίς να άγχεσαι, αβίαστα. Το Qashqai έχει τα περιθώρια ενεργητικής ασφάλειας ώστε να πραγματοποιήσει γρήγορα προσπέρασμα σε ανηφορικό επαρχιακό δρόμο.

Η θέση του οδηγού είναι βολική, πανοραμική, η αίσθηση του τιμονιού ικανοποιητική και τα φρένα δεν κουράζονται ακόμη και με παρατεταμένη πίεση. Αν ο οδηγός αποφασίσει να κινηθεί πιο γρήγορα θα εκπλαγεί ευχάριστα. Ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας έχει υγιέστατη συμπεριφορά ως το όριο των στροφών, δίνοντας αξιόλογες επιδόσεις στο μεσαίο SUV. Προφανώς το Qashqai δεν προορίζεται για ειδικές διαδρομές θα ικανοποιήσει όμως ακόμη και τον ενθουσιώδη οικογενειάρχη. Η συμπεριφορά του υπό πίεση στις στροφές είναι υποστροφική και απόλυτα ασφαλής. Το φρενάρισμα πριν την είσοδο της στροφής αλλάζει τη γεωμετρία της ανάρτησης φορτίζοντας το εμπρός μέρος, έτσι τα υποστροφικά φαινόμενα αμβλύνονται. Η απόσταση από το έδαφος επιτρέπει τη διέλευση από βατούς χωματόδρομους, η άνετη ανάρτηση δεν κοπανάει αναίτια προστατεύοντας τους επιβάτες, ενώ ένα σετ ελαστικών μεικτών συνθηκών εξασφαλίζει πρόσφυση στις περισσότερες καταστάσεις που θα βρεθεί αντιμέτωπος ένας οικογενειάρχης είτε στο χιονοδρομικό, είτε στις όχθες της λίμνης, ή την απόκρημνη παραλία.

Tα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται 40/60 αποκαλύπτοντας έναν ενιαίο χώρο αποσκευών που σε διθέσια διαμόρφωση πλησιάζει τα 1500lt.

Η κατηγορία αυτή έχει πολύ έντονο ανταγωνισμό ενδεικτικά αναφέρουμε: VW Tiguan, Skoda Karoq, Peugeot 3008, Opel Mokka, Toyota CHR, Kia Sportage, Fiat 500X. Αν ψάχνεται αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας (σ.σ: 1 στους 4 αγοραστές επιλέγει τέτοιο τύπου όχημα) σας προτείνουμε ν’ αξιολογήσετε το Qashqai.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 1.332 cc
Ισχύς: 140 PS/5.500 rpm
Ροπή: 24.4 kgm/1.600-3.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10.5 sec
Τελική ταχύτητα: 193 km/h
Μεικτή κατανάλωση: από 7.2 l/100 km (τιμή δοκιμής)
Εκπομπές CO2: από 121 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: από 108,8 €
Βάρος: 1.380 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.394 x 1.806 x 1.590 mm
Χώρος αποσκευών: 401 lt
Τιμή: €20.490 (δοκιμής: Acenta €22.500)

Ο turbo κινητήρας 1.3lt/140PS αποτελεί προϊόν συνεργασίας του γκρουπ Renault – Nissan με τη Mercedes.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ