Γράφει η «ξενοδόχος»

Πέρα από τη καθημερινή διαχείριση των θεμάτων που προκύπτουν λόγω κορωνοϊού στον ελληνικό τουρισμό- και δυστυχώς είναι σε όλα τα επίπεδα πολλά- παραπάνω από απαραίτητος είναι και ο σχεδιασμός για την επόμενη μέρα.

Εξ’ ού και συγκροτείται και η ομάδα εργασίας για τη χάραξη του εθνικού στρατηγικού σχεδίου για τον βιώσιμο τουρισμό, που ήταν και μία από τις πρώτες εξαγγελίες του κυβερνητικού επιτελείου, όταν ανέλαβε το περασμένο καλοκαίρι.

Στην ομάδα λοιπόν, υπό την προεδρία του υπουργού Τουρισμού κ. Χάρη Θεοχάρη,  συμμετέχουν ως μέλη ο Άκης Σκέρτσος, υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ, ο Γιάννης Ρέτσος, πρόεδρο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, η Άντζελα Γκερέκου, πρόεδρος του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, ο κ. Αλέξανδρος Βασιλικός, πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος και ο κ. Γιώργος Κρεμλής, διευθυντής επί τιμή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής εντεταλμένος για θέματα κυκλικής οικονομίας και νησιωτικότητας.

Το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο προβλέπεται ότι θα δομηθεί σε επτά (7) βασικούς πυλώνες ήτοι:

  1. Προσβασιμότητα και διασυνδεσιμότητα
  2. Ιδιωτικές υποδομές / βιώσιμη διαχείριση και ανάπτυξη
  3. Δημόσιες υποδομές και διαχείριση εμπειρίας
  4. Εκπαίδευση και κατάρτιση ανθρωπίνου δυναμικού
  5. Προϊοντική ανάπτυξη, προώθηση και προβολή
  6. Συνεργατική διακυβέρνηση
  7. Ρυθμιστικό και νομοθετικό πλαίσιο.

Όπως προβλέπεται, το σχέδιο θα αποτελεί ουσιαστικά το «Σύμφωνο για τον Βιώσιμο Τουρισμό» με ειδικότερους στόχους τη βελτίωση της ποιότητας του τουριστικού προϊόντος, την πρόταξη των αρχών της αειφορίας στο σύνολο της τουριστικής αλυσίδας τόσο σε επίπεδο προορισμού όσο και τουριστικών επιχειρήσεων ώστε να εξυπηρετούν την βιωσιμότητα σε κοινωνικό, οικονομικό και περιβαλλοντικό επίπεδο.

Επιπλέον, στους στόχους είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, ο  εμπλουτισμός της αυθεντικότητας της εμπειρίας, η ενίσχυση της προσβασιμότητας, αλλά και η αύξηση της προστιθέμενης αξίας του τουριστικού προϊόντος που παράγεται στη χώρα μας (οι τουριστικές μονάδες να προμηθεύονται τοπικά και εγχώρια προϊόντα).

Σημειώνεται εδώ ότι το θέμα των πράσινων πρακτικών στον τουρισμό, θέτει ως ζήτημα -σε περιβάλλον ομαλότητας- και η έκθεση του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος που δημοσιεύτηκε μόλις την περασμένη Παρασκευή.

Όπως επισημαίνεται στην έκθεση ο ραγδαία αυξανόμενος αριθμός αφίξεων στη χώρα τα τελευταία χρόνια, πέρα από τις οικονομικές ωφέλειες, δημιούργησε νέες απαιτήσεις στους προορισμούς για τη διαχείριση και ανάπτυξη των υποδομών και του οικοσυστήματος, καθώς και για τη διάχυση των ωφελειών στην κοινωνία.

Τα παραπάνω αποκτούν ιδιαίτερη σημασία στη σημερινή εποχή, κατά την οποία όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες όλων των ηλικιών φαίνεται ότι επιλέγουν να μειώσουν το αποτύπωμα διοξειδίου του άνθρακα περιορίζοντας την απόσταση που ταξιδεύουν.

  • «Το φαινόμενο αυτό είναι ιδιαίτερα έντονο για τη γενιά των “παιδιών της χιλιετίας” (Millennials) και τη γενιά Ζ (Gen Z), που επιπλέον προτιμούν πιο φιλικά προς το περιβάλλον μέσα μεταφοράς (υβριδικά ή ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δημόσιες συγκοινωνίες, περπάτημα ή ποδηλασία), ενώ προτιμούν παρόχους φιλοξενίας που είναι ευαισθητοποιημένοι ως προς τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο των εγκαταστάσεών τους», αναφέρεται στην έκθεση.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here