Ανεπηρέαστοι από την πανδημία ως προς την πρόθεσή τους για αναζήτηση ακινήτου δηλώνουν στη συντριπτική πλειονότητά τους οι επισκέπτες του Spitogatos.gr, σύμφωνα με έρευνα που διενεργήθηκε σε 16.000 χρήστες της ιστοσελίδας, με το 85% των ερωτηθέντων να απαντούν πωςδεν σκοπεύουν να αναβάλουν τα σχέδιά τουςγια αγορά ή ενοικίαση ακινήτου, παράτις νέες συνθήκες που έχει επιφέρει ο Covid-19.

Για την ακρίβεια, μόνο το 15% των χρηστών που ερωτήθηκαν αν θα προχωρήσουν σε οποιαδήποτε ενέργεια αγοράς ή ενοικίασης ακινήτου, σκέφτεται να αναβάλει την απόφασή του, ενώ οι υπόλοιποι κατανέμονται κυρίως μεταξύ εκείνων πουανησυχούν αλλά δεν προτίθενται να εγκαταλείψουν την ιδέα (41%) και εκείνων που αισθάνονται πιο αισιόδοξοι και συνεχίζουν την αναζήτηση (30%). Τέλος, το 13% δηλώνει πως η κατάσταση δεν επηρεάζει καθόλου την απόφασή τους, ενώ ένα1% είχε ήδη προχωρήσει σε ενέργειες κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Στο 15% των χρηστών που κρίνουν σκόπιμο να αναβάλουν την αγορά ή ενοικίαση ακινήτου, οι προβληματισμοί ποικίλλουν: για το 60,5% των χρηστών αυτών κύριος λόγος αναβολής είναι η απειλή μιας επικείμενης οικονομικής κρίσης που θα θέσει σε κίνδυνο το χρέος τους, το 20,2% υποθέτουν ότι μπορεί να υπάρξει πτώση τιμών λόγω της πανδημίας, το 12,1% ανησυχούν για τη σταθερότητα της εργασίας τους, ενώ το 7,3% όσων ενδιαφέρονται για αγορά σπιτιού δεν πιστεύουν ότι θα πάρουν στεγαστικό δάνειο.

Όσον αφορά στα κίνητρα για αγορά κατοικίας, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, κατά 59% αφορούν την αναζήτηση πρώτης κατοικίας, κατά 28,2% μετακόμιση από το ενοίκιο και κατά20,5% μετακόμιση από το πατρικό, ενώ το 12,9% αφορά επένδυση ή εκμετάλλευση, το 9,4% εξοχική κατοικία και το 4,7% άλλο σκοπό.

Αντίστοιχα, κίνητρα για ενοικίαση κατοικίας είναι κατά 22,8% η αλλαγή τοποθεσίας, κατά 19,9% η μετακόμιση από το πατρικό και κατά 19,7% η βελτίωση συνθηκών, ενώ το18,5% αφορά την αναζήτηση χαμηλότερου ενοικίου και το 17,9% άλλο σκοπό.

Τέλος, σκοπός αγοράς οικοπέδου είναι κατά 47,6% η ανέγερση οικοδομής, 22,4%η επένδυση και 11,8% η γεωργική εκμετάλλευση, ενώ το 6,4% αφορά άλλο σκοπό.

«Με πολύ ενδιαφέρον διαπιστώσαμε ότι οι χρήστες μας συνεχίζουν ενεργά, ιδιαίτερα στο δεύτερο μισό της επιβολής καραντίνας, όχι μόνο να αναζητούν ακίνητα, αλλά και να προχωρούν στο επόμενο βήμα της επαφής με τον αγγελιοδότη, στο ίδιο επίπεδο με την περίοδο πριν την απαγόρευση κυκλοφορίας», δήλωσε σχετικά οCEO του Spitogatos, Δημήτρης Μελαχροινός και συμπλήρωσε:

«Μάλιστα, στο χρονικό διάστημα εντός του οποίου διενεργήθηκε η έρευνα, διαπιστώσαμε ότι οι χρήστες που απάντησαν τις πρώτες ημέρες της έρευνας ήταν λιγότερο αισιόδοξοι σε σχέση με εκείνους που απάντησαν τις τελευταίες ημέρες της, δηλαδή κοντά στην ανακοίνωση της άρσης του #menoumespiti. Αυτή την περίοδο πάντως υπάρχει έντονη συσσωρευμένη ζήτηση, και με ενδιαφέρον αναμένουμε να δούμε αφενός τη νέα ισορροπία που θα προκύψει μεταξύ προσφοράς και ζήτησης και αφετέρου το κατά πόσο αυτό θα επηρεάσει τις τιμές των ακινήτων».

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο διάστημα μεταξύ 14/4 και 30/4 με τη συμμετοχή 16.000 χρηστών του Spitogatos.gr, εκ των οποίων 58% άνδρες και 42% γυναίκες, ηλικίας 18-24 ετών (8,3%), 25-34 ετών (22,6%), 35-44 ετών (29,8%), 45-54 ετών (23,9%) και άνω των 55 ετών (15,4%).

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here