του Βάιου Κρόκου
Τροχοπέδη στις όποιες επιδιώξεις του Υπουργείου Οικονομικών για περιορισμό των ανασφάλιστων ΙΧ στους ελληνικούς δρόμους αποτελεί η πρωτόγνωρη – κατά κοινή ομολογία – συγκυρία.
Ευνόητο είναι πως η διασφάλιση της υγείας των πολιτών αποτελεί πρωτεύον ζητούμενο, όπως και η ομαλή – όσο είναι δυνατόν – κοινωνική και οικονομική δραστηριότητα σε δεύτερη φάση.
Εστιάζοντας, ωστόσο, στην ασφαλιστική αγορά και δη στον κλάδο αυτοκινήτου, το γνωστό πρόβλημα με τα ανασφάλιστα ΙΧ όχι μόνο παραμένει αλλά ίσως και να διογκωθεί.
Μπορεί η αισθητή μείωση της κυκλοφορίας ή οι αυστηρές απαγορεύσεις από χθες Δευτέρα 23/3 να κάνουν κάποιους να επικαλεστούν πως δεν κυκλοφορούν και τόσα «επικίνδυνα» ΙΧ στους ελληνικούς δρόμους. Ή ακόμα πως το ζήτημα αυτό αποτελεί ήσσονος σημασίας μπροστά στην Υγεία και την γενικευμένη κρίση ελέω κορωνοϊού.
Από την άλλη πλευρά, αρκετοί ιδιοκτήτες είναι αυτοί που προσμένουν κάποια παράταση για πληρωμές – ανανεώσεις από τις εταιρείες.
Με τα σημερινά δεδομένα, σύμφωνα με πληροφορίες του IW, γίνεται λόγος για πολύ μικρό ποσοστό ακυρώσεων/μη ανανεώσεων. Σε άλλα στοιχεία, καταγράφεται επίσης το γεγονός ότι οδηγοί με 12μηνα συμβόλαια ανανεώνουν για 1 ή 3 μήνες αντίστοιχα.
Ωστόσο, η επόμενη εβδομάδα περισσότερο θεωρείται σημείο καμπής για τις διαθέσεις οδηγών – ασφαλισμένων για πιο ασφαλή συμπεράσματα.
Κατά τα άλλα, η εικόνα με τα ανασφάλιστα ΙΧ τους προηγούμενους μήνες είχε εκ νέου επιβαρυνθεί.
Ήταν μέσα Φεβρουαρίου όταν το ΕΕΑ έκανε λόγο για μεγάλη αύξηση των ανασφάλιστων οχημάτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους. Ο αριθμός τους είχε πέσει αισθητά προηγουμένως, στις 250.000 ενώ οι τελευταίες εκτιμήσεις έκαναν λόγο για εκτίναξη ξανά στις 750.000.
Οι απόψεις διίστανται στην αγορά για τον πραγματικό αριθμό ή αν πολλά εγκαταλειμμένα π.χ θα έπρεπε να υπολογίζονται, ανεβάζοντας τον πήχη ψηλότερα. Περί αύξησης, πράγματι, στα ανασφάλιστα το προηγούμενο διάστημα επιβεβαίωναν και άλλες πηγές στο IW.
Για την ώρα, είπαμε η Υγεία προέχει, ωστόσο η αγορά θα κληθεί να αντιμετωπίσει και αυτό το ζήτημα…