Της Κυρέλας Πέτρου
Μέχρι πριν από λίγα χρόνια, αγορά μπύρας χωρίς αλκοόλ ουσιαστικά δεν υπήρχε στη χώρα μας. Ένα brand όλο κι όλο με συγκεκριμένο κοινό. Τώρα όμως η κατηγορία αρχίζει να δείχνει την δυναμική της, με αποτέλεσμα όλες οι μεγάλες ζυθοποιίες να τοποθετούν προϊόντα μπύρας χωρίς αλκοόλ ή με μειωμένη περιεκτικότητα σε αλκοόλ (light) στην αγορά.
Στο πλαίσιο αυτό, η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης (ΕΖΑ), ανακοίνωσε την είσοδό της στην κατηγορία, με την εζα Alcohol Free.
Σημειώνεται ότι την αρχή έκανε η Αθηναϊκή Ζυθοποιία με την Amstel free, για να ακολουθήσει η ΑΛΦΑ Χωρίς, που σε συνδυασμό με την Buckler και την Heineken Light, συμπληρώνουν την γκάμα της εταιρείας στην κατηγορία.
Σύντομα ακολούθησε η Ολυμπιακή Ζυθοποιία με την FIX Άνευ, την οποία προωθεί με έντονη διαφημιστική καμπάνια.
Το καταναλωτικό κοινό λοιπόν για τις μπύρες χωρίς αλκοόλ, δεν περιορίζεται πλέον στις εγκύους, αλλά και σε όσους προσέχουν την διατροφή τους, σε όσους αθλούνται, σε όσους οδηγούν, σε όσους βρίσκονται σε ώρα εργασίας, αλλά κυρίως σε όσους επιλέγουν συνειδητά τη μη κατανάλωση αλκοόλ, μία τάση που αναμένεται να αναπτυχθεί περισσότερο τα επόμενα χρόνια.
Γι’ αυτό άλλωστε στόχος της εγχώριας ζυθοποιίας είναι να ενισχύσει την παρουσία της στην κατηγορία των προϊόντων με μειωμένο ή καθόλου αλκοόλ, τα λεγόμενα low/no, που αποτελούν πλέον μία ξεκάθαρη τάση παγκοσμίως. Προς την κατεύθυνση αυτή κινείται και η ανάπτυξη της αγοράς του μηλίτη, αλλά και η παραγωγή άλλων προϊόντων βύνης με γεύσεις φρούτων.
Σε ό,τι αφορά την συνολική κατανάλωση μπύρας, αναμένεται να παρουσιάσει ανάκαμψη την τρέχουσα χρονιά, μετά την υποχώρηση της τάξης του 2%-3% πέρυσι. Στα θετικά του 2018 προσμετράται η σταθερά ανοδική τάση του τουρισμού στην Ελλάδα, καθώς και ότι το Πάσχα και ο πολύ καλός καιρός σήμαναν την έναρξη της εαρινής περιόδου νωρίτερα εφέτος.