Στα 8 με 9 ευρώ το “μαύρο” καλοκαίρι του 2015, η μετοχή της Motor Oil. Έως τα 23,28 ευρώ στη συνεδρίαση της Παρασκευής για να “γυρίσει” πτωτικά στο δεύτερο μισό και να κλείσει τελικά στα 22,50 πολύ κοντά στο χαμηλό ημέρας.
Για τη Motor Oil έγραφα και πρόσφατα, επιχειρώντας να αιτιολογήσω το γιατί τα funds τοποθετούνται στη μετοχή, με την διαφορά πως οι Έλληνες θεσμικοί εξακολουθούν να μειώνουν τις θέσεις τους σε αντίθεση με τους ξένους που τις ενισχύουν σταθερά απορροφώντας το μεγαλύτερο μέρος της προσφοράς που βγαίνει.
Μία λεπτομέρεια, στο μετοχικό κεφάλαιο της εισηγμένης εμφανίζονται με 41,528% η Motor Oil Holdings και με 8,78% η Doson Investments Co. Και μία δεύτερη, από την εποχή της εισόδου του ομίλου στο Χρηματιστήριο της Αθήνας (Ιούλιο του 2001 έγινε η παρουσίαση στην Αίγλη Ζαππείου) μέχρι και σήμερα η δέσμευση του “πατριάρχη” Βαρδή για σταθερές χρηματικές διανομές τηρείται απαρέγκλιτη. Για 18 συναπτά έτη, καθ΄ όλη την διάρκεια της κρίσης η Μοτορ Όιλ ΜΟΗ στέκεται πάντα στο πλευρό των μετόχων της είτε διανέμοντας γενναίο μέρισμα είτε επιστρέφοντας κεφάλαια είτε συνδυαστικά τα δύο.
Το εντυπωσιακό είναι, πως εάν ένας επενδυτής αγόραζε την πρώτη ημέρα εισαγωγής μετοχές της ΜΟΗ θα είχε σήμερα συνολική απόδοση σχεδόν 430% .
Οι δε συνολικές χρηματικές διανομές που έχουν γίνει όλο αυτό το διάστημα ανέρχονται σε 758,9 εκατ. συμπεριλαμβανόμενων των 105,2 εκατ. (προ φόρων) που θα αρχίσουν να διανέμονται από μεθαύριο Τετάρτη 3 Ιουλίου (αποκοπή μερίσματος).
Η ουσία είναι, πως οι διανομές που έχει κάνει ο Όμιλος την δεκαετία της κρίσης (2009-2018) αντιστοιχούν στα 5,90 ευρώ/μετοχή.
Για αυτό οι ξένοι επιμένουν να αγοράζουν μετοχές της Motor Oil, βλέποντας πιο καθαρά απ΄ ότι οι Έλληνες συνάδελφοι τους. Από την στιγμή μάλιστα που θα ολοκληρωθούν και οι πωλήσεις που βγαίνουν από τον όμιλο το πιθανότερο είναι πως η συμμετοχή των ξένων θα προσεγγίζει πλέον το 75% του free float και η κατάκτηση ακόμη ενός ιστορικού υψηλού (πάνω από τα 23,90 ευρώ) θα είναι απλά θέμα χρόνου.