Σε διαδικασία επανεξέτασης βρίσκεται η τελική επενδυτική απόφαση για την κατασκευή του νέου τερματικού αποθήκευσης και αεριοποίησης φυσικού αερίου Διώρυγα FSRU, από την Motor Oil, λόγω σειράς από αστάθμητους παράγοντες που έχουν προκύψει. Αυτό ανέφερε μεταξύ άλλλων χθες, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ομίλου κ. Π. Τζαννετάκης, κατά την ενημέρωση των αναλυτών για τα αποτελέσματα του 2022.
Ειδικότερα ανέφερε ότι τα διαθέσιμα πλοία γι’ αυτού του είδους την υποδομή έγιναν ακριβότερα και επιπλέον, δυσεύρετα. Η Διώρυγα Gas, η θυγατρική του ομίλου που προωθεί το FSRU, θα συνεχίσει την αναζήτηση του κατάλληλου πλοίου και όπως έκανε γνωστό ο κ. Τζαννετάκης, ήδη έχουν εντοπιστεί 2-3 πλοία που βρίσκονται υπό εξέταση. «Χρειαζόμαστε περισσότερο χρόνο για την επενδυτική απόφαση», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Τζαννετάκης, τονίζοντας πως «αν δεν έχουμε τις αποδόσεις που περιμένουμε, δεν θα προχωρήσουμε με αυτό».
Περαιτέρω ο κ. Τζανετάκης ανέφερε ότι υο capex του ομίλου για το 2023 είναι αυξημένο σε σχέση με το 2022, φθάνοντας τα 270 εκατ. ευρώ, έναντι 255 εκατ. ευρώ. Το μεγαλύτερο μέρος του ποσού αυτού προορίζεται για νέα έργα υποδομών στον τομέα της διύλισης. Σχετικά με την ανάπτυξη των ΑΠΕ, ο κ. Τζαννετάκης επεσήμανε ότι ο όμιλος συνεχίζει να διερευνά ευκαιρίες εξαγορών, ενώ προτίθεται να προχωρήσει και στην υλοποίηση έργων από το υφιστάμενο pipeline.
Για τη νέα μονάδα φυσικού αερίου, εγκατεστημένης μικτής ισχύος 877 MW, που κατασκευάζεται στη ΒΙΠΕ Κομοτηνής, σε συνεργασία με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο κ. Τζαννετάκης ανέφερε ότι το πλάνο προχωρά με βάση τα χρονοδιαγράμματα που έχουν τεθεί. Ως τα τέλη Απριλίου, μάλιστα, θα υπογραφεί και το project financing για τη χρηματοδότηση του έργου. Η μονάδα προβλέπεται να τεθεί σε εμπορική λειτουργία στις αρχές του 2024.