Ενδιαφέροντα, από πολλές απόψεις, τα όσα ανακοίνωσε ο όμιλος της Motor Oil.
Αυξημένος κατά +3,09% στα 137 εκατ. € σε σχέση με το αντίστοιχο πρώτο 6μηνο του 2018 ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 4,55 δισ. ευρώ. Τα EBITDA επίσης ενισχυμένα στα 291.778 χιλιάδων, το σύνολο των επενδύσεων στα 39,7 εκατ. (τα 39,4 εκατ. διατέθηκαν σε έργα του Διυλιστηρίου). 
  •      Για πολλούς ξένους αναλυτές ο Ομιλος είναι case study όχι μόνον για τον κλάδο, καθώς μέσα σε μία 7ετία επέτυχε να είναι μακράν ο πιο σύγχρονος στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου και ίσως με το μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους στην διύλιση.
Θέλω, όμως να δούμε λίγο στα παρακάτω και να τους δώσουμε προσοχή:
  • από την στιγμή,που θα ενταχθεί στον ισολογισμό η  νέα επένδυση με τα καθαρά καύσιμα, 
  • παραγωγή πιο υψηλής καθαρής βενζίνης- οκτανίων κατά 90%- και κηροζίνης για αεροπλάνα,
  • φεύγοντας από του χαμηλού κόστους νάφτα, που παρήγαγε,
  • ακόμη χαμηλότερη παρουσία θείου,
Μπορώ να σας επικαλεστώ ένα σωρό στοιχεία που καταδεικνύουν το συγκριτικό πλεονέκτημα, που έχει έναντι των ξένων ανταγωνιστών του ο Ομιλος.
  • Για αυτό και θεωρώ, χαμηλά τα τρέχοντα επίπεδα αποτίμησης των 2,39 δισ.€ , όταν μάλιστα τα Ελληνικά Πετρέλαια αποτιμώνται στα 2,86 δισ.€ 
Τα καλύτερο τρίμηνο θα είναι το τρίτο, κυρίως όμως το τελευταίου του 2019. Οπότε θα φανεί και η διαφορά.

Σύμφωνα με την οικονομική έκθεση, στην άνοδο του κύκλου εργασιών , συνέβαλε η οριακή αύξηση του όγκου των πωλήσεων κατά 0,29% και η ενδυνάμωση του δολαρίου ΗΠΑ έναντι του ευρώ κατά 6,7% περίπου.

Μέρος της αύξησης αντισταθμίστηκε από τη μείωση του μέσου όρου των τιμών των προϊόντων πετρελαίου κατά -5,6% περίπου.

Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία έχει ήδη δρομολογήσει επένδυση ύψους 310 εκατ. ευρώ στα διυλιστήρια Κορίνθου, για την ενίσχυση της παραγωγής βενζινών υψηλών οκτανίων και κηροζίνης.

Η επένδυση αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του 2021, επιφέροντας μια αύξηση των EBITDA κατά 90 έως 100 εκατ. ευρώ. Στο πλαίσιό της θα εκσυγχρονιστούν μονάδες από τις οποίες σήμερα παράγονται προϊόντα με μικρότερο περιθώριο (κατά κύριο λόγο νάφθα), ώστε μετά την αναβάθμιση να παράγουν κατά 85% έως 90% βενζίνες υψηλών οκτανίων και κηροζίνη, η οποία προορίζεται για αεροπορικά καύσιμα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here