Η Mercedes κέρδισε για 6ο συνεχή αγώνα φέτος, ο Βρετανός πήρε την 4η του νίκη, όμως χρειάστηκε να ιδρώσει τη φανέλα για να τα καταφέρει.
Του Τάκη Πουρναράκη
Το GP του Μονακό αναμένονταν βαρετό μετά την κυριαρχία των Mercedes στις δοκιμές του Σαββάτου με το Χάμιλτον να παίρνει την 85η pole της καριέρας του. Όλοι στέκονταν στο λάθος της Ferrari που δεν έβγαλε τον τοπικό Λεκλέρκ για 2η φορά στο Q1 με αποτέλεσμα αυτός να αποκλειστεί και μαζί του οι όποιες ελπίδες για ανταγωνισμό στον αγώνα. Στην πραγματικότητα αυτό το λάθος στρατηγικής έσωσε τον αγώνα.
Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε τις Mercedes να διατηρούν το προβάδισμά τους και πίσω τους να στρίβουν οι Φερστάπεν, Φέτελ, Γκασλί. Με τη βροχή να μην εμφανίζεται ο αγώνας στις πρώτες θέσεις ήταν προβλέψιμος όσο και ένα replay.
Η απέλπιδα προσπάθεια του Λεκλέρκ να κερδίσει θέσεις νομοτελειακά οδήγησε σε σύγκρουση/εγκατάλειψη για τον Μονεγάσκο και αυτοκίνητο ασφαλείας. Αυτό με τη σειρά του, προκάλεσε αναταραχή στη στρατηγική των ομάδων. Οι δυο Mercedes μπήκαν η μια πίσω από την άλλη με αποτέλεσμα ο Μπότας να βγει πλάι – πλάι με τον Φερστάπεν. Ακούμπησαν και ο Μπότας υποχρεώθηκε σε δεύτερο έκτακτο πιτ στοπ ενώ ο Ολλανδός πήρε ποινή 5 sec από τους αγωνοδίκες. Ο χρόνος αυτός προστέθηκε στο συνολικό χρόνο που χρειάστηκε ο οδηγός της Red Bull για να τερματίσει μετά από 78 γύρους. Είχε δε ως αποτέλεσμα να βρεθεί εκτός βάθρου.
Ο Φερστάπεν ήταν 2ος μετά την αποχώρηση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Απέμεναν 66 γύροι για το πέσιμο της καρό σημαίας και είχε επιλεγεί από τη Red Bull η σκληρή γόμα με στόχο να πάει ως το τέλος. Το ίδιο έκαναν και οι μηχανικοί της Ferrari για το Φέτελ και οι μηχανικοί της Mercedes για το Μπότας. Στο Χάμιλτον όμως έβαλαν τη μέση γόμα που δεν ήταν καθόλου σίγουρο ότι θα άντεχε τόσους γύρους. Ο Βρετανός καρδιοχτύπησε σοβαρά καθώς χρειάστηκε να κάνει εξαιρετική διαχείριση της μέσης γόμας για να τα καταφέρει. Περιέγραψε δε τον αγώνα ως “το δυσκολότερο της ζωής του” καθώς τον πίεζε ασφυκτικά για να τον περάσει ο Φερστάπεν. Μάλιστα ακούμπησαν μεταξύ τους λίγο πριν το φινάλε στην απέλπιδα προσπάθεια του Ολλανδού να προσπεράσει στην έξοδο του τούνελ!
Ο Χάμιλτον αναφερόμενος στον αγώνα τόνισε: «Είκοσι γύρους πριν τον τερματισμό ήμουν σίγουρος ότι δε θα τα καταφέρω. Σκεφτόμουν ότι θα χτυπήσω κάπου καθώς πάλευα να κρατήσω το μονοθέσιο. Δεν είχε μείνει τίποτα από τα λάστιχα. Έμεινα συγκεντρωμένος χωρίς λάθη».
Τα πλάνα από το μονοθέσιο του Φερστάπεν που ακολουθούσε τη Mercedes έσωσαν το ενδιαφέρον και την απήχηση του αγώνα: «Ήξερα ότι μάχομαι με το Λιούις και είναι δύσκολο. Τον πίεζα και προσπάθησα να τον αναγκάσω να κάνει λάθος. Ένιωθα να πέφτει η απόδοση των ελαστικών του, δοκίμασα, ακουμπήσαμε αλλά δεν τα κατάφερα». Η ποινή που επιβλήθηκε στο Φερστάπεν ήταν για επικίνδυνη απελευθέρωση από τα πιτ. Ο ίδιος είπε ότι είναι δύσκολο να δεις, καθώς είναι πολύ στριμωχτά.
Μιλώντας για τον αγώνα ο επικεφαλής της Pirelli, Mάριο Ίσολα τόνισε: “Είδαμε ένα συναρπαστικό grand prix σε αβέβαιες καιρικές συνθήκες και μια σπουδαία μάχη ανάμεσα στους Χάμιλτον, Φερστάπεν κατά το μεγαλύτερο μέρος της διάρκειάς του: ήταν τόσο έντονη η μάχη τους που υπήρξε μέχρι και επαφή λίγους γύρους πριν το φινάλε. Ο Χάμιλτον διαχειρίστηκε πολύ αποτελεσματικά την πιο μαλακή γόμα που είχε, σε σχέση με τους αντιπάλους του. Κατάφερε να συμπληρώσει 66 γύρους με τη μέση γόμα αφότου έκανε τη μόνη του αλλαγή υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, αυτό ήταν ένα καθοριστικό σημείο στον αγώνα. Η απόφαση της Ferrari να βάλει τη σκληρή γόμα στο Φέτελ διασφάλισε το βάθρο. Η ικανότητα του Χάμιλτον να διαχειριστεί τα ελαστικά του ώστε να φτάσει στη νίκη, θα έκανε περήφανο το Νίκι Λάουντα.”
Επόμενος αγώνας το Καναδικό GP στην πίστα Ζυλ Βιλνέβ στο νησάκι της Παναγίας, στο Μόντρεαλ στις 9/6.
Στη βαθμολογία οδηγών προηγείται ο Χάμιλτον με 137 βαθμούς και ακολουθούν: Μπότας 120, Φέτελ 82, Φερστάπεν 78, Λεκλέρκ 57.
Στη βαθμολογία κατασκευαστών προηγείται η Mercedes με 257 βαθμούς και ακολουθούν: Ferrari 139, RBR 110, ΜcLaren 30.
ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΑΝΑ ΓΟΜΑ
ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ