Σχεδόν μισό δισ. ευρώ «αφήνουν» στη Θεσσαλονίκη οι πελάτες των ξενοδοχείων, όπως προκύπτει από την ετήσια έρευνα που υλοποίησε η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για την έρευνα που υλοποιεί η GBR Consultitng για λογαριασμό της ΕΞΘ και αφορά στο προφίλ και την ικανοποίηση των τουριστών καθώς και την απόδοση των ξενοδοχείων της πόλης.
Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της ΕΞΘ Ανδρέας Μανδρίνος, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας εκτιμάται ότι οι επισκέπτες των ξενοδοχείων ξόδεψαν συνολικά 420 εκατομμύρια ευρώ το 2018. Από αυτά, τα 161 εκατομμύρια για τα ξενοδοχεία και τα 183 για την πόλη. Τα υπόλοιπα 76 εκατομμύρια ήταν φόροι.
Κατά τα λοιπά ήταν μια καλή χρονιά, όπως είπε, με σταθερότητα στις πληρότητες και μικρή αύξηση στη μέση τιμή δωματίου. Συγκριτικά, μάλιστα, με άλλες 10 ευρωπαϊκές πόλεις, όπως ανέφερε ο υπεύθυνος της μελέτης Στέφαν Μέρκενχοφ, η Θεσσαλονίκη σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση στην τιμή δωματίων -της τάξεως του 5,5%- μειώνοντας ελαφρώς τη διαφορά με τις άλλες πόλεις. Ωστόσο, παραμένει μακράν η πόλη με τη χαμηλότερη μέση τιμή δωματίου.
Στα θετικά της έρευνας, όπως ανέφερε ο κ. Μανδρίνος, ήταν το γεγονός ότι η ικανοποίηση των επισκεπτών παρουσίασε οριακή αύξηση (0,1%) σε σχέση με πέρσι.
Οι επισκέπτες δήλωσαν ικανοποιημένοι από τις ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις και τη συνολική εμπειρία από την πόλη, ενώ το 95% των επισκεπτών θα σύστηναν τη Θεσσαλονίκη ως τουριστικό προορισμό.
Το θετικό γεγονός ήταν η αύξηση των Ισραηλινών τουριστών κατά 78% και η μικρότερη, αλλά σημαντική αύξηση, που σημειώθηκε από Γερμανούς και Ιταλούς τουρίστες. Όπως επεσήμανε επίσης ο κ. Μανδρίνος, μετά την ολοκλήρωση μεγάλου μέρους των έργων ανάπλασης, στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης προσγειώθηκαν 2,2 εκατομμύρια επιβάτες διεθνών πτήσεων, σημειώνοντας αύξηση κατά 13% σε σχέση με το 2017.
Παρ’ όλα αυτά, στα αρνητικά της πόλης, όπως προκύπτει από την έρευνα, είναι η καθαριότητα (η ικανοποίηση των τουριστών μειώθηκε κατά 0,4 ποσοστιαίες μονάδες) οι δημόσιες συγκοινωνίες, η ασφάλεια και η έλλειψη πεζοδρομίων.