Δοκιμή από τον Τάκη Πουρναράκη

Αρκετοί όταν αναφέρονται στη Mercedes C Class έχουν στο μυαλό τους την 190 με το 4αρι χειροκίνητο κιβώτιο. Από τότε έχουν περάσει πάνω από 30 χρόνια και τα δεδομένα στην αυτοκίνηση είναι τελείως διαφορετικά. Η σημερινή C Class στην τελευταία εκδοχή της είναι ένα σύγχρονο μεσαίο σεντάν, φτιαγμένο για να ταξιδεύει αλλά και να κινείται εντελώς απροβλημάτιστα στην πόλη. Δεν προκαλεί και ταυτόχρονα είναι αρκούντως πολυτελής, διαθέτει το κύρος που απαιτείται για να αποβιβαστείτε από το πίσω κάθισμα, αφού σας ανοίξουν την πόρτα. H C Class είναι η μικρότερη πισωκίνητη Mercedes. Για όσους ίσως δεν το γνωρίζουν τα compact cars της Mercedes ήτοι οι A Class, B Class, CLA, GLA είναι βασισμένα σε προσθιοκίνητη πλατφόρμα ενώ τα μεγάλα SUV  GLC, GLE, G είναι κατά βάση 4κινητα.

 

 

Για τους σκληροπυρηνικούς παλιούς θιασώτες του αστεριού η C Class, η E Class και η S Class βρίσκονται στο κέντρο των μοντέλων της ιστορικής φίρμας. Η C-Class ανανεώθηκε πρόσφατα το εμπρός και πίσω μέρος φέρουν νέους προφυλακτήρες και ποδιές, αναλόγως έκδοσης, τη συναισθηματική 3D μάσκα στάνταρ στην έκδοση AMG Line και  πολλούς συνδυασμούς φώτων με τεχνολογία LED.  Μπαίνοντας στη θέση του οδηγού το πρώτο που τραβά την προσοχή σου, είναι τα νέα άνετα καθίσματα. Ο πίνακας οργάνων πλήρως ψηφιακός βρίσκεται σε μια οθόνη 12,3 ιντσών και μπορεί να διαμορφωθεί ανάλογα τα κέφια σε Classic, Sport, Progressive. Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μια ακόμη μεγάλη οθόνη 10,25 ιντσών. Οι χώροι είναι άφθονοι για 4 επιβαίνοντες, τα υλικά, η μυρωδιά και η αίσθηση του αυτοκινήτου είναι εξαιρετικά. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας η C 180 φορούσε τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 156PS που συνδυάζονταν με το 9Gtronic κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Επιπλέον στο αυτοκίνητο δοκιμής μας υπήρχε το πακέτο Driving Assistance package Plus, το οποίο μέσω των άλλων συστημάτων (Distronic Plus, Active Steering Assist) προσφέρει χαρακτηριστικά ημιαυτόνομης οδήγησης.

Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η οθόνη 10.25 ιντσών.

Είχαμε την ευκαιρία να κινηθούμε αρκετές μέρες με τη σεντάν Mercedes εντός πόλης. Το σχήμα της γυρίζει τα βλέμματα στο διάβα της, η άνεση είναι σε επίπεδα…Mercedes, το κιβώτιο δεν γίνεται καν αντιληπτό και η δύναμη του κινητήρα είναι κάτι παραπάνω από επαρκής. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε 5 διαφορετικές χαρτογραφήσεις μεταβάλλοντας εντελώς το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Κάναμε ένα ταξίδι αστραπή με τη C Class και είχαμε έτσι την ευκαιρία να την αξιολογήσουμε τόσο στον αυτοκινητόδρομο όσο και σε επαρχιακό δρόμο με αλλεπάλληλες στροφές. Η συμπεριφορά της είναι άψογη, ουδέτερη και αρχοντική όπως ταιριάζει σε μια «κυρία της ασφάλτου». Η οποία ακόμη κι όταν φερθήκαμε αλήτικα, παρέμεινε αγέρωχη αναδεικνύοντας γονίδια, καταγωγή και προσόντα.

 

To 9ταχυτο κιβώτιο 9G Tronic είναι τόσο διακριτικό στις αλλαγές που δε γίνεται καν αντιληπτό.

Σύμμαχος του οδηγού το στιβαρό πλαίσιο, οι αναρτήσεις πολλαπλών συνδέσμων που δεν επιτρέπουν κλίσεις στο αμάξωμα, το μακρύ μεταξόνιο (2.8m) αλλά και το εξαίρετο σε αίσθηση τιμόνι. Ναι αν το επιδιώξεις μπορείς να πας εξωφρενικά γρήγορα μ’ αυτή τη Mercedes χωρίς συμβιβασμούς σε ενεργητική ασφάλεια. Τα όρια του αυτοκινήτου σε κάθε περίπτωση είναι πιο ψηλά απ’ τα όρια της λογικής και της νομιμότητας σε δημόσιο δρόμο. Ο ανταγωνισμός των BMW 3, Audi A4, Volvo S60, Alfa Romeo Giulia έχει τα δικά του πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Η Mercedes δεν υστερεί πουθενά και είναι η πιο πολυτελής επιλογή της κατηγορίας. Η τελική επιλογή φυσικά είναι δική σας…

 

Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 435lt

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 1.595 cc
Ισχύς: 156 PS/5.300 rpm
Ροπή: 26.1 kgm/1.200 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτοματοποιημένο διπλού συμπλέκτη 9G- TRONIC 9 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8.3 sec
Τελική ταχύτητα: 225 km/h
Μεικτή κατανάλωση: από 7.2 l/100 km (τιμή δοκιμής)
Εκπομπές CO2: από 134 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: από 160€
Βάρος: 1.460 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.686 x 1.810 x 1.442 mm
Χώρος αποσκευών: 435 lt
Τιμή: 32.235€ (36.118 με το αυτόματο κιβώτιο 9G)